UOKiK: 40 mln zł kary dla Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, za wprowadzanie w błąd

sier, źródło UOKiK
Ukarane podmioty mogą się odwołać
Ukarane podmioty mogą się odwołać 123rf
Udostępnij:
Kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu dotyczące oferty smartDOM i Power LTE wprowadzały w błąd - uznali urzędnicy i nałożyli ogromną karę.

40 mln zł - to kara ogromna nawet dla tak dużych graczy jak Cyfrowy Polsat i Polkomtel...

smartDOM i Power LTE

Jak czytamy na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do urzędników napływały skargi konsumentów dotyczące dwóch kampanii reklamowych ofert smartDOM i Power LTE.

UOKiK nałożył kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel

Jest to pakiet usług Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu. Skargi dotyczyły reklam prezentowanych latem 2014 roku w prasie, mediach elektronicznych i na bilboardach hasłem Power LTE - Internet LTE bez limitu danych.

Następnie, przed Bożym Narodzeniem, spółki emitowały reklamy telewizyjne, które sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie.

UOKiK sprawdził Cyfrowy Polsat i Polkomtel

Klienci skarżyli się do UOKiK, że zostali wprowadzeni w błąd. Mniej więcej po miesiącu użytkowania internetu okazało się, że posiada on limity danych po przekroczeniu których internet znacząco spowalnia. Za tablet i telewizor trzeba było natomiast dodatkowo (i to dużo płacić). Tymczasem hasło w telewizji wskazywało, że za konkretną kwotę jest wszystko...

Urzędnicy przyjrzeli się sprawie i potwierdzili zgłoszenia klientów. Za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo, internet spowalniał po wykorzystaniu limitu...

UOKiK nałożył 40 mln zł kary

- Zakwestionowaliśmy wprowadzanie w błąd w reklamie usług telekomunikacyjnych i sprzętu elektronicznego. Praktyki obu spółek mogły spowodować straty finansowe u tych konsumentów, którzy zdecydowali się zawrzeć umowę w ramach promocji smartDOM i Power LTE. Nasze postępowania wykazały, że rzeczywiste warunki oferty różniły się od tych prezentowanych w reklamach. Oczywiście, reklama może przybierać różne konwencje, m.in. uproszczenia czy żarty. Nie może jednak wprowadzać w błąd co do oferty przedsiębiorcy – wyjaśnia Marek Niechciał, Prezes UOKiK.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył kary finansowe w łącznej wysokości 40,4 mln zł (30,7 mln zł na Polkomtel i 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat).

Ukarani będą musieli zamieścić też ogłoszenia o tym, że wprowadzali konsumentów w błąd.

Ukarane podmioty mogą się odwołać do sądu.

Polub "Express" na Facebooku

Pandemia sprzyja robotyzacji

Wideo

Materiał oryginalny: UOKiK: 40 mln zł kary dla Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, za wprowadzanie w błąd - Express Bydgoski

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Art
Takie orzeczenie może być podstawa do roszczeń przed sadem. Choć sprawę trzeba od zera robić. Orzeczenie nie zalatwia niczego od razu, ale daje poważny argument. Oczywiście po uprawomocnieniu.
k
kkk
Rzeczywiście ogromna. To zaledwie 0,4% ich rocznego przychodu, czyli nieco ponad jednodniowy przychód.
S
Stach
Internet Polsatu i Plusa nawet bez przekroczenia limitu danych działa super wolno . Wszystkim wciskają ten pseudo LTE i sieć im się nie wyrabia ale oczywiście to wina sprzętu klienta :-) Dziękuję za LTE działający prawie jak DialUp w latach 90-tych !
c
cezar
a ludziska i tak g...otrzymaja w ramach rekompensaty,i komu to sluzy????
S
SUMA SUMARUM
ZOSTAŁ WYCIĘTY PANIE NACZELNY ?
Dodaj ogłoszenie