Używana Honda HR-V II (2015-2021). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane wnętrze, bardzo dobrze się prowadzi i jest niezawodna. Niestety te zalety windują również cenę, więc zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze mogą kosztować sporo, ale jest to inwestycja na długie lata bezproblemowej eksploatacji.
Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane wnętrze, bardzo dobrze się prowadzi i jest niezawodna. Niestety te zalety windują również cenę, więc zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze mogą kosztować sporo, ale jest to inwestycja na długie lata bezproblemowej eksploatacji. Archiwum
Pierwsza generacja Hondy HR-V została doceniona dopiero po latach. Być może dlatego między pierwszą a drugą generacją była aż 10-letnia przerwa. W 2015 roku japoński producent powrócił do koncepcji kompaktowego crossovera i tym razem trafił w idealnym momencie. Jak prezentuje się druga generacja Hondy HR-V i czy warto rozważyć jej zakup?

Spis treści

Używana Honda HR-V II. Nadwozie/wnętrze

Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane
Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane wnętrze, bardzo dobrze się prowadzi i jest niezawodna. Niestety te zalety windują również cenę, więc zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze mogą kosztować sporo, ale jest to inwestycja na długie lata bezproblemowej eksploatacji. Archiwum

Pierwsza generacja HR-V wyprzedzała swoje czasy. Prezentowała się nietypowo, miała ciekawe linie, ale wydaje się, że wówczas klienci nie byli do końca gotowi na taką innowację. Pod koniec lat 90-tych moda na crossovery praktycznie nie istniała, więc Honda w 2005 roku postanowiła zakończyć produkcję i aż na dziesięć lat zamknęła ten rozdział. Dopiero w 2015 roku, gdy moda na crossovery rosła w zastraszającym tempie, japoński producent wrócił do tego konceptu i zaprezentował drugą generację. Płynne linie, ciekawe zabiegi stylistyczne jak np. ukryta w słupku C klamka drzwi tylnych, szeroki pas z grillem z przodu i nietypowe przetłoczenia na klapie bagażnika. Jednym taki styl się spodobał, ale zagorzali fani Hondy nie szczędzili słów krytyki pod adresem HR-V. Jedno jest pewne – taki model był potrzebny Hondzie i sprawił, że sprzedaż rosła dość przyzwoicie.

Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane
Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane wnętrze, bardzo dobrze się prowadzi i jest niezawodna. Niestety te zalety windują również cenę, więc zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze mogą kosztować sporo, ale jest to inwestycja na długie lata bezproblemowej eksploatacji. Archiwum

Ciekawa, dość dynamiczna stylistyka wnętrza była kontynuowana również w środku. Charakterystyczny styl Hondy został dość wiernie oddany, a styliści nie silili się na udziwnienia. Szczególnie po liftingu auto oferuje przyjemne, bardzo dobrej jakości materiały oraz ładne rozwiązania stylistyczne we wnętrzu. Przed pasażerem znajdują się szerokie kratki nawiewów, ekran centralny został nieco przesunięty w prawą stronę, a panel zegarów przed kierowcą jest bardzo szeroki i czytelny. Po bokach wylądowały trójkątne nawiewy, a panel klimatyzacji umieszczono tuż nad konsolą centralną. W centralnej części zastosowano sporo plastiku w kolorze fortepianowej czerni, ale taką ilość można zaakceptować. Jest szeroki podłokietnik, pozycja za kierownicą jest bardzo przyjemna, a ilość miejsca z tyłu w pełni zadowalająca. Imponuje również ergonomia i funkcjonalność wnętrza np. składane siedziska kanapy, dzięki którym możemy przewieźć wysokie przedmioty. Bagażnik również jest przyzwoity – 431 litrów w konfiguracji 5-osobowej lub 1533 litry po złożeniu oparć kanapy.

Używana Honda HR-V II. Silniki/układ napędowy

Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane
Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane wnętrze, bardzo dobrze się prowadzi i jest niezawodna. Niestety te zalety windują również cenę, więc zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze mogą kosztować sporo, ale jest to inwestycja na długie lata bezproblemowej eksploatacji. Archiwum

Japońscy producenci nigdy nie rozpieszczali szeroką ofertą silnikową i Honda HR-V II nie jest tutaj wyjątkiem. Podstawą jest silnik 1.5 i-VTEC o mocy 130 KM i momencie obrotowym 155 Nm, który jest propozycją głównie dla tych, którzy rzadko opuszczają miasto i nie przejmują się przeciętną dynamiką. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tym wariancie zajmuje 10,7 sekundy, a średnie spalanie to przyzwoite 5,8 l/100 km. O wiele ciekawszą alternatywą jest silnik 1.5 VTEC Turbo, który oferuje 182 KM oraz 240 Nm i zapewnia sporo frajdy z jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 215 km/h. Silnik ten może być łączony z automatyczną skrzynią CVT, która odbiera sporo przyjemności z jazdy i jest to jeden z nielicznych przypadków, w którym polecam manualną przekładnię. Średnie spalanie – około 6,7 l/100km.

Alternatywą jest jeszcze silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC o mocy 120 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Osiągi są podobne, jak w bazowej wersji benzynowej tj. 10,5 sekundy w sprincie do setki i 192 km/h prędkości maksymalnej, ale spalanie jest niższe o około litr – średnio 4,1 l/100km. Silnik wysokoprężny zniknął z oferty po liftingu w 2018 roku.
Używana Honda HR-V II. Typowe usterki/sytuacja rynkowa
Hondy HR-V są zazwyczaj kupowane przez ostrożnych właścicieli i często znajdują się w doskonałym stanie, więc nie ma sensu upierać się przy egzemplarzu, który jest mocno sfatygowany. Warto sprawdzić nadwozie pod kątem zadrapań i wgnieceń, dobrze również przyjrzeć się felgom aluminiowym pod kątem otarć; lekkie ryski nie powinny być powodem do zmartwień, ale te mocniejsze zadrapania lub wygięcia mogą sugerować uszkodzenie zawieszenia, którego nie widać na pierwszy rzut oka. Jeśli chodzi o poziom niezawodności, Honda HR-V w większości rankingów zajmuje czołowe miejsca, dzięki czemu można bez obaw szukać zadbanych sztuk.
W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami widocznych było około 170 ogłoszeń dotyczących Hondy HR-V II Przykładowo model z 2016 roku z silnikiem 1.5 VTEC Turbo i przebiegiem 75 000 kilometrów to koszt około 70 000 złotych. Za wersję z tym samym silnikiem i z przebiegiem około 30 000 kilometrów z 2019 roku trzeba zapłacić około 100 000 złotych.

Używana Honda HR-V II. Podsumowanie

Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane
Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane wnętrze, bardzo dobrze się prowadzi i jest niezawodna. Niestety te zalety windują również cenę, więc zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze mogą kosztować sporo, ale jest to inwestycja na długie lata bezproblemowej eksploatacji. Archiwum

Powrót Hondy HR-V w 2015 roku był świetnym pomysłem. Co prawda auto nie wyróżnia się na ulicy, nie przyciąga uwagi stylistyką, ale ma świetnie wykonane wnętrze, bardzo dobrze się prowadzi i jest niezawodna. Niestety te zalety windują również cenę, więc zadbane i dobrze wyposażone egzemplarze mogą kosztować sporo, ale jest to inwestycja na długie lata bezproblemowej eksploatacji.

Używana Honda HR-V II zalety:

  • przyjemna dla oka, ale pozwalająca wtopić się w tłum stylistyka;
  • nieźle wykończone i świetnie wyposażone wnętrze;
  • jak na crossovera, bardzo przyjemne prowadzenie i osiągi wersji Turbo;
  • ciekawe rozwiązania praktyczne np. składane siedzisko kanapy;
  • spory i praktyczny bagażnik.

Używana Honda HR-V II wady:

  • trochę staromodny system i niedopracowane moduły wsparcia i bezpieczeństwa;
  • skromny wybór jednostek napędowych (w zasadzie tylko dwie);
  • wysoka cena zadbanych egzemplarzy.

Używana Honda HR-V II opinie:

Krzysztof z Brześcia
Honda HR-V Mk2 to świetny wybór dla tych, którzy szukają praktycznego, kompaktowego SUV-a. W porównaniu do poprzednika, ten model oferuje więcej miejsca na nogi dla pasażerów na tylnej kanapie oraz większą pojemność bagażnika. Ponadto, Honda HR-V Mk2 ma dobre właściwości jezdne, co zapewnia przyjemną i bezpieczną jazdę. Jednym z wyróżniających się elementów jest również design zewnętrzny, który przyciąga uwagę i wyróżnia się na tle innych samochodów. No i ta kanapa – rewelacyjne rozwiązanie. Do tej pory przejechałem 30 000 km bez żadnych problemów. Polecam!

Krystyna z Warki
Uwielbiam to auto! Może nie jest szczególnie piękna i na początku nie brałam jej pod uwagę, ale jednym z największych atutów Hondy HR-V Mk2 jest bez wątpienia wyposażenie. Standardowo auto wyposażone jest m.in. w klimatyzację automatyczną, system audio z ekranem dotykowym, tempomat oraz system bezpieczeństwa Honda Sensing. To wszystko sprawia, że jazda samochodem jest bardzo komfortowa i bezpieczna. Dodatkowo, silnik benzynowy o mocy 129 KM jest wystarczająco mocny, aby poradzić sobie z codziennymi sytuacjami na drodze, a w mieście całkiem dobrze sobie radzi i niewiele pali.

Bartosz z Grudziądza
Honda HR-V Mk2 to dobry wybór dla osób, które cenią sobie wysoką jakość wykonania. Samochód jest solidnie zbudowany i wyposażony w najnowsze technologie. W kabinie znajdziemy dużo miękkich materiałów, a całość została estetycznie zaprojektowana. Wrażenie robi też ilość miejsca dla pasażerów na kanapie oraz pojemność bagażnika, co sprawia, że auto jest bardzo funkcjonalne. Jedyne, co może przeszkadzać, to nieco sztywniejsze zawieszenie, które może być zauważalne na nierównościach drogi, ale jeśli ktoś lubi dynamiczną jazdę, a silnik 1.5 VTEC Turbo na taką pozwala, doceni walory układu zawieszenia.

Wybrane jednostki napędowe w Honda HR-V II:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa/energii

Emisja CO2

1.5 i-VTEC

1498 ccm

130 KM

155 Nm

192 km/h

10.7 s

5,8 l/100km

132 g/km

1.5 VTEC Turbo

1498 ccm

182 KM

240 Nm

215 km/h

7,8 s

6,7 l/100km

151 g/km

1.6 i-DTEC

1597 ccm

120 KM

300 Nm

192 km/h

10,5 s

4,1 l/100km

108 g/km

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używana Honda HR-V II (2015-2021). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie