We wrześniu ubiegłego roku Wydział Transportu i Zieleni zlecił prywatnej firmie sporządzenie opracowania „Kompleksowa analiza obszaru centrum miasta Poznania pod kątem optymalizacji parkowania i budowy systemu parkingów kubaturowych”. Badania zostały podzielone na trzy etapy. Podczas pierwszego zinwentaryzowano zapotrzebowanie miejsc na Starym Mieście. W drugim oceniono możliwości realizacji parkingów w kilkunastu lokalizacjach. Z kolei w trzecim przedstawiono propozycje parkingów kubaturowych dla trzech lokalizacji: Aleje Marcinkowskiego, skrzyżowanie Garbary/Piaskowa oraz przy ul. Kantaka.
Badania były prowadzone przez trzy dni – we wtorek, środę i czwartek o różnych godzinach.
– Trudno dyskutować z twardymi liczbami, np. dotyczącymi liczby miejsc postojowych, ale metodologicznie ta analiza jest nie do obrony – uważa Lidia Koralewska z Rady Osiedla Stare Miasto.
Radna zwraca uwagę, że nie zlecono badania obłożenia miejsc postojowych i parkingów w weekendy.
– Wiadomo, że w piątki i soboty na Starym Mieście parkuje wiele osób, które przyjeżdżają do Poznania w celach rozrywkowych – stwierdza. – Nie rozumiemy też, dlaczego nie można było zlecić badania w październiku, kiedy do miasta przyjeżdża 100 tys. studentów. Spora grupa z nich wynajmuje mieszkania w centrum – dodaje.
Jakie jeszcze wątpliwości wzbudziła metodologia badań i jak na krytykę reagują władze Poznania? O tym przeczytasz w artykule w serwisie Plus:
Władze Poznania wydały prawie 120 tys. zł na analizy dotyczące parkowania, by je... powtórzyć
Droższe parkowanie metodą na korki w centrach miast? Zobacz wideo:
źródło: TVN24/x-news.pl.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?