Wrogie przejęcie krótko popłaca

Krzysztof M. Kaźmierczak
Biznes ma swoje prawa. Przedsiębiorstwa (także te zajmujące się świadczeniem usług dla ludności - takich jak telekomunikacyjne) w zasadniczej mierze ukierunkowane są na osiąganie zysków. Firmy funkcjonują w celu ich maksymalizowania. Prócz zysków policzal-nych w arkuszach kalkulacyjnych i wykazywanych w okresowych rozliczeniach są jednak także zyski niematerialne - zadowolenie i zaufanie klientów. Ich osiąganie w dalszej perspektywie, szczególnie w branży usługowej, jest nie mniej ważne niż złotówki mnożone na firmowym koncie. I nierzadko to, co niematerialne, pośrednio wpływa na złotówkowy bilans.

ZOBACZ KOMENTOWANY TEKST: Konflikt City-Net - INEA: zaczęło się od kłódek

Obserwując od ubiegłego roku to, co dzieje się na poznańskim rynku telekomunikacyjnym, zastanawiam się, czy wypowiadający wojny internetowe mają świadomość, że pozyskiwanie klientów przez uniemożliwianie im korzystania z dotychczasowych usługodawców jest strategią, która może być mało opłacalna. Sam kiedyś osobiście zetknąłem się z takim wrogim przejęciem przez innego usługodawcę (dotyczyło to innych usług). Przy pierwszej okazji "podziękowałem" firmie, której klientem stałem się z przymusu. Nie byłem wyjątkiem.

Tylko nie mając wyobraźni można liczyć na to, że wszyscy zmuszeni do porzucenia dotychczasowego, sprawdzonego usługodawcy będą wierni jego niechcianemu następcy. Nawet u tej części klientów, którzy z konieczności pogodzą się ze stanem rzeczy i tak niełatwo jest zdobyć pełne zaufanie. Wrogie przejęcie popłaca - owszem, ale na krótką metę.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie