Zdjęcia kurczaków na billboardach i citylightach w Poznaniu. To kampania społeczna

Anastazja Bezduszna
Anastazja Bezduszna
“Frankenkurczak” to kampania społeczna prowadzona przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, mająca na celu polepszenie warunków chowu kurczaków brojlerów.Kolejne zdjęcie --->
“Frankenkurczak” to kampania społeczna prowadzona przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, mająca na celu polepszenie warunków chowu kurczaków brojlerów.Kolejne zdjęcie --->Otwarte Klatki
Udostępnij:
Na terenie całego Poznania pojawiły się billboardy i citylighty przedstawiające kurczaka brojlera na fermie przemysłowej. Nawiązują one do kwarantanny, pokazując, że kurczaki w chowie przemysłowym, w przeciwieństwie do ludzi, nie mają możliwości ucieczki od swojego zamknięcia i choroby.

Kampania outdoorowa, której strategię opracowała pro bono agencja mediowa Starcom, jest częścią kampanii społecznej “Frankenkurczak” prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Ma ona na celu polepszenie warunków chowu kurczaków brojlerów. Aktywiści nawiązują do uczuć, jakie towarzyszyły nam podczas przymusowej kwarantanny, której byliśmy poddani na przełomie marca i kwietnia – strachu, niepewności, obawy przed chorobą, tęsknoty za świeżym powietrzem.

Nasza kwarantanna dobiegła końca i mogliśmy wrócić do spacerów po lesie, spotkań z przyjaciółmi i cieszenia się promieniami słonecznymi – niestety, dla brojlerów rzeczywistość pozostaje taka sama.

- tłumaczą organizatorzy.

– Poprzez kampanię outdoorową chcieliśmy zwrócić uwagę mieszkańców Poznania na cierpienie kurczaków brojlerów w chowie przemysłowym – mówi Robert Orliński z poznańskiego oddziału Otwartych Klatek – Zwierzęta te nie mają możliwości uciec od cierpienia, które towarzyszy im przez całe życie. My możemy już swobodnie podróżować, wyjść na zakupy czy nad Wartę. Dla kurczaków “kwarantanna” nigdy się nie kończy – dodaje Orliński.

Aktywiści w swojej kampanii nawiązali do popularnych punktów w Poznaniu – rynku Jeżyckiego, dworca PKS oraz bulwarów nad Wartą. Wybierając charakterystyczne miejsca spotkań w każdym z miast, w którym pojawiły się nośniki, Otwarte Klatki chciały wzmocnić przekaz i jeszcze skuteczniej wpłynąć na wyobraźnię odbiorców.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki też zbierają podpisy pod petycją do ministra rolnictwa o poprawę warunków życia kurczaków. Obecnie podpisało ją 89721 osób.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Nowe podejście NATO wobec zagrożenia ze strony Rosji

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie