– Śrem rozwija się dynamicznie i generuje ruch na trasie Śrem – Poznań, który odbywa się teraz samochodem. Stąd myśl o reaktywacji linii kolejowej i skierowaniu ruchu na tory – powiedział Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.
O potrzebie odciążenia dróg od ruchu samochodowego mówi także Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania, który odwołuje się do oferty Bus – Tramwaj – Kolej.
– Dzięki tej możliwości 6 proc. osób, które dotychczas nie korzystały z transportu publicznego, decyduje się na tę formę komunikacji – podkreślił Jaśkowiak.
Przypomnijmy, że do stolicy Wielkopolski co dzień dojeżdża około 100 tys. samochodów. – Strumień pojazdów w Poznaniu jest ogromny, musimy szukać alternatywy – dodał Starosta Jan Grabkowski.
Linia kolejowa Śrem-Czempiń została zamknięta dla ruchu pasażerskiego w 1995 roku. Aby zrealizować teraz inwestycję, należy opracować dokumentacją przedprojektową wraz z raportem oddziaływania na środowisko i z uzyskaniem decyzji środowiskowej. Szacowany koszt opracowania samej dokumentacji to 350 tys. złotych, z czego połowę sfinansuje zarząd województwa, a resztę Stowarzyszenie Metropolia Poznań. 50 tys. zł wyłoży z kolei Gmina Śrem.
Przypomnijmy, że linia znajduje się w obszarze planowanych przewozów Poznańskiej Kolei Metropolitalnej,która swoim zasięgiem ma obejmować miejscowości położone przy liniach kolejowych w promieniu do 50 km od Poznania.
Policyjny raport z wydarzeń drogowych i interwencji w Poznaniu:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?