Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZTM w Poznaniu: Bilet seniora zrobił furorę

Bogna Kisiel
ZTM Poznań. Bilety dla seniorów robią furorę
ZTM Poznań. Bilety dla seniorów robią furorę Łukasz Gdak
Pasażerowie pokochali tPortmonetkę, bo płacą mniej za przejazdy. Wśród seniorów prawdziwą furorę zrobił bilet specjalnie im dedykowany.

To był rekordowy sierpień! Najlepszy od 2012 r. Pasażerowie komunikacji miejskiej kupili bilety na kwotę ponad 14,6 mln zł. Wydali na ten cel więcej niż w czerwcu (13,3 mln zł) czy lipcu (12,4 mln zł). Gdyby jednak porównać wartość sprzedaży za ostatnie osiem miesięcy do analogicznego okresu minionego roku, to jest ona mniejsza o 2,5 proc. Spadła z 120,2 mln zł do 117,2 mln zł.

– Wiele wskazuje, że duży wpływ na ten wynik sprzedażowy ma cieszący się dużym powodzeniem bilet seniora oraz korzystne opłaty z tPortmonetki – mówi Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

Bilet seniora wprowadzono w listopadzie ubiegłego roku. Mogą z niego korzystać osoby w wieku 65-70 lat (po ukończeniu 70 roku życia przejazdy komunikacją publiczną są bezpłatne). Szacowano, że zainteresowanych tą ofertą będzie ok. 17 tys. osób. Tymczasem atrakcyjna cena – 50 zł za przejazdy przez 366 dni – sprawiła, że chętnych jest kilka tysięcy więcej. To oznacza, że ta grupa zrezygnowała z biletów, które wcześniej kupowała.

W tym samym czasie weszła w życie obniżka taryfy za przejazdy z tPortmonetki. Dzięki niej ci, którzy jadą dłużej, mniej płacą za kolejne przystanki. Efekt? Mieszkańcy coraz chętniej sięgają do tPortmonetki. – W sierpniu wartość doładowań tPortmo-netki na karcie PEKA wzrosła blisko 23,5 proc. – zaznacza B. Trzebiatowski. I dodaje, że sprzedaż wyniosła ponad 3,5 mln zł. – To trzeci najlepszy wynik sprzedażowy dla tPortmonetki w tym roku.

W ten sposób bilet przystankowy (tPortmonetka) jest na drugim miejscu, po bilecie długookresowym, który najchętniej kupują pasażerowie. Wśród biletów długookresowych nadal największym wzięciem cieszą się bilety na okres od 14 do 30 dni, choć w sierpniu sprzedano ich o ok. 5 proc. mniej niż rok wcześniej. Nie można wykluczyć, że jedną z przyczyn jest wzrost zainteresowania uczniów i studentów biletami semestralnymi, których sprzedaż sierpniowa wzrosła o 13 proc.

Wciąż spada sprzedaż jednorazowych biletów czasowych, które są zwyczajnie drogi i wypiera je tPortmonetka. – Coraz więcej firm decyduje się na bilet PEKA Firma, umożliwiający stosunkowo tani transport pracowników – twierdzi B. Trzebiatowski. – W tym roku ich sprzedaż wzrosła o 129 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski