Zwężenie Głogowskiej tylko pod pewnymi warunkami

Błażej Dąbkowski
Błażej Dąbkowski
Zwężenie Głogowskiej tylko pod pewnymi warunkami
Zwężenie Głogowskiej tylko pod pewnymi warunkami Waldemar Wylegalski
Udostępnij:
O wieloletnim programie rowerowym, który ma powstać do 2022 roku, rozmawiamy z radnym miejskim PO Tomaszem Stachowiakiem.

Na ostatniej sesji rady miasta już po raz drugi program rowerowy został zdjęty z obrad. Przewodniczący Grzegorz Ganowicz tłumaczył, że stało się tak, ponieważ zabrakło dyskusji i konsultacji z radami osiedli, które do programu zgłosiły uwagi.
Tomasz Stachowiak: Cały klub podziela tu zdanie Grzegorza Ganowicza. Konsultacje przeprowadzone w ramach programu trudno nazwać kompleksowymi, dlatego jeszcze przed sesją poprosiliśmy prezydenta Wudarskiego, aby wycofał go i uwzględnił zgłaszane przez radnych osiedlowych uwagi. Jeśli sam nie będzie potrafił tego zrobić, bardzo chętnie mu w tym pomożemy.

Co ma Pan na myśli, mówiąc o kompleksowych konsultacjach?
Chodzi o obronę interesów sprzecznych z grupami rowerzystów. Do tej pory konsultacje wyglądały w ten sposób, że brano pod uwagę przede wszystkim opinie środowiska, które pochlebnie wypowiadało się o programie rowerowym dla Poznania.

Cały wywiad przeczytasz w naszym serwisie plus. A w nim:

  • Czym są kompleksowe konsultacje?
  • Czy radny jest sceptyczny wobec programu?
  • Co z pomysłem zwężenia Głogowskiej?
  • I jak ocenia zmiany na Grunwaldzkiej?

Misterium Męki Pańskiej na poznańskiej Cytadeli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
krscp
Nie martw się. Nie będzie trwała dłużej. Nie ma takiego przełożenia, że po jednym pasie ruch trwa 2 razy dłużej niż po dwóch. Dziś średnia prędkość jazdy na Głogowskiej w ciągu dnia nie wynosi więcej niż 30 km/h. Owszem, odcinkowo szybciej, ale gros czasu traci się przez długie cykle sygnalizacji. Piesi potrzebują 2 razy więcej czasu do przekroczenia ulicy, na poprzecznych ulicach jest więcej aut ze względu na brak lewoskrętów, wąskie gardła spowodowane przez dostawców zaburzają płynność przez konieczność jazdy na suwak.
M
Marek
No dobrze. W takim razie, geniuszu, wymyśl, jak wytyczyć drogę dla rowerów na Głogowskiej. Czas start.
Z
ZZ
Głogowska to jedna z ulic dojazdowych do MTP - zwężono juz Grunwaldzką w trakcie imprez targowych horror komunikacyjny - zwężenie Głogowskiej zwiększy tylko skalę tego problemu!!
b
bodek86
@krscp - mnie wszystko jedno czy zwęzicie sobie Głogowską. Najwyżej moja jazda tamtędy będzie trwać 2x dłużej. Nigdzie się nie spieszę. Mogę produkować wam spalin 2x więcej pod nosem jak macie ochotę. I to jest właśnie LOGIKA utrudniania życia kierowcom. Niech mają gorzej i dłużej. A w imię idei otrujemy się spalinami.
z
zatroskany
podnoszenie OC oraz jego podwojenie w przypadku jakiejś stłuczki! Natomiast komplikacje komunikacyjne przy preferowaniu rowerzystów przy nie nakładaniu na nich żadnej odpowiedzialności jest SKANDALEM!!!!!! To trzeba zatrzymać, to obłęd i nieuzasadnione przywileje!
x
xymox
Pomnika Wdzięczności kasującego społeczny charakter Malty ( i jeszcze za nasze pieniądze) to natychmiast szefowie regionalni partii wiadomych powinni NATYCHMIAST zawrócić obecnych włodzarzy ze ścieżki absurdu. Tak - absurdu. Właśnie kolejny raz wróciłem z Berlina. Kurczę - NIKT tam nie wpada na pomysł aby trakcje dla rowerów wytyczać poprzez ZWĘŻANIE istniejących jezdni i ulic!!!
Tam się po prostu wytycza nowe pasy tego przeznaczenia!
Po prostu, nikt nie paraliżuje swojego miasta faworyzując jedną grupę użytkowników dróg kosztem drugiej!
Naprawdę, trochę rozsądku Panowie....
B
Bercik
Dość Wudarskiego! na sołtysa Kierdziołek się nie nadaje a co dopiero na prezydenta miasta! fanatyzm jego i Jaskowiaka powinien kierowac ich na badania. Głogowska?! Jej zwężenie doprowadzi do zakorkowania całej arterii i bedziecie mieli pod oknami wieczny smród i hałas, doprowadzi to do ucieczek w boczne uliczki. Nie ma szans by to się udało.
d
der Räuber
Stachowiak, Kręglewski, Ganowicz - archaiczne umysły które utkwiły w latach siedemdziesiątych. Wczesnych.

Byle do wyborów i czas podziękować temu przedpotopowemu towarzystwu z PiS, PO. Miasto to nie tylko samochody, w mieście się mieszka a nie zamienia się je w wielki parking z którego się samochodem ucieka - bo niby co jest ciekawego w zdewastowanej samochodami przestrzeni.
k
krscp
Czy ktoś konsultował z mieszkańcami Łazarza poszerzenie Głogowskiej? Czy ktoś pytał, czy mają ochotę pod oknami mieć ściek komunikacyjny - hałas, smród spalin i wyścigi spod świateł? Czy ktoś dziś zapytał mieszkańców Łazarza, czy chcą zwężenia Głogowskiej i zmianę tej ulicy na taką, która służyłaby mieszkańcom Poznania, a nie mieszkańcom Komorników? Czy brano od uwagę potrzeby mieszkańców, dzięki którym miasto ma podatki, z których radny Stachowiak otrzymuje dietę radnego? Odpowiedź brzmi NIE.
Panie Radny, RO Łazarz jako jedna z 6 rad wyraziła swoje zdanie podczas konsultacji, których podobno nie było. Wyrazili, cytuję, NIEPOKÓJ, co do zwężenia Głogowskiej, ze względu na ryzyko rozlania ruchu w pozostałe ulice lazarskie. Przypomnę, że podobne obawy ROŁ miała podczas konsultacji dot. zwężenia Grunwaldzkiej, ale jak się okazało, obawy te były nieuzasadnione. Przedstawianie tego jako wyraźnego sprzeciwu ROŁ wobec programu rowerowego to tylko wyraz braku innych argumentów "lobby samochodowego" PO, reprezentowanego przez radnych Kręglewskiego, byłego radnego Zawiei i im podobnych. Zniszczyliście Głogowską wiele lat temu, teraz czas naprawiać. Zorganizujcie konsultacje, zbierzcie opinie i jeśli się okaże, że mieszkańcy Łazarza akceptują Głogowską w obecnym kształcie, zamkniecie temat zwęzenia.
t
tyuiop
nigdy wiecej PO w POZNANIU!!!
p
pomylenie pojęć
ulice, chodnik,i przejścia dla pieszych, parki i wszystkie możliwe miejsca zajęte są przez jeżdżących jak pijane dzieci we mgle rowerzystów w różnym stanie, wieku i wiedzy o zasadach ruchu.
I to szczególnie widać w ciepłe weekendy. Przerażenie. Wystarczy kupić rower i jest się świętą krową nieodpowiedzialności i braku kompetencji !!!!!
Z
Zrównoważyć!!!
Rozumiem, że obecny prezydent Poznania ma rowerową zajawkę, ale przez te pomysły większość mieszkańców ma czkawkę...
P
Poynaniak y ayarya
Brawo Panie Ganowicz! Proponuję pogonić Wudarskiego tam gdzie jego miejsce! Góra sołtys a nie wo miasta.
To bezczelny arogant.
Zostawcie Głogowską! Już zakorkowaliście wszystkie poprzeczne do niej.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie