Jakość nie jest kwestią wiary
Minister zdrowia podczas wystąpienia stwierdził, iż obecnie jakość w polskiej służbie zdrowia jest czymś subiektywnym, tymczasem powinna ona być mierzona opiniami pacjentów, którzy muszą być przejrzyście informowani o procesie leczenia oraz traktowani w sposób godny.
- Jak zapytamy szefów placówek jak tam u nich z jakością, to powiedzą, że nie ma żadnego problemu, a opinie pacjentów już bywają różne
- stwierdził Adam Niedzielski, minister zdrowia.
W jego ocenie jakość powinna być mierzona w trzech sferach:
- obsługi pacjentów,
- jakości leczenia,
- zarządzania.
Czytaj także: Wicepremier Jacek Sasin: pakiet Fit for 55 będzie kosztował każdego Polaka 64 tysiące złotych
Pacjent ocenia jakość
Ocena tych zagadnień leżałaby po stronie pacjentów, wypełniających specjalne ankiety oraz Narodowego Funduszu Zdrowia, który płaci za wykonane usługi.
- Za jakością w poszczególnych placówkach będą szły dodatkowe pieniądze. Nie będzie się liczyło tylko, tak jak obecnie, wykonanie procedury. Dzięki tej zmianie filozofii podejścia polepszy się komfort pacjentów i jakość wykonywanych procedur
- podkreślał Adam Niedzielski.
Obserwuj nas także na Google News
System zarządzania jakością w systemie opieki zdrowotnej był już przez ministra zapowiadany podczas ubiegłorocznego Impactu. Kilka tygodni temu ustawy mające wdrożyć system zarządzania jakością zostały przez Sejm odrzucone.
- Nie ma alternatywy dla jakości w służbie zdrowia. Będziemy zabiegać o to, aby te rozwiązania zostały wprowadzone
- podsumował minister.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Grupę krwi u człowieka można zmienić, to przełom!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?