reklama

Chory na schizofrenię Julian trafi z aresztu na leczenie zamknięte?

LUCAZaktualizowano 
- Julian jest osobą chorą, która wymaga leczenia. Areszt to nie miejsce, do którego powinien trafić - mówi Izabela, mama Juliana
- Julian jest osobą chorą, która wymaga leczenia. Areszt to nie miejsce, do którego powinien trafić - mówi Izabela, mama Juliana Łukasz Gdak
Chory na schizofrenię Julian może trafić z aresztu śledczego do zamkniętego szpitala psychiatrycznego. Decyzję o jego losach podejmie sąd za 3 tygodnie.

Julian, student z Poznania, pod koniec marca po raz pierwszy trafił do aresztu. Zarzucono mu rozbój na byłej dziewczynie. Podczas kłótni wyrwał jej telefon. W kwietniu został zwolniony z aresztu, ale po kilkunastu dniach wrócił za kratki. Miał złamać sądowy zakaz zbliżania się do byłej dziewczyny. Jego rodzice uważają, że prokuratura i sądy stosują środki niewspółmierne do jego zachowań.

Mężczyzna jednak nie będzie miał procesu. Badania psychiatryczne wykazały, że był niepoczytalny w chwili popełnienia zarzucanych czynów. Prokuratura złożyła do sądu wniosek o umorzenie postępowania i skierowanie go na zamknięte leczenie psychiatryczne.

Po naszym pierwszym artykule zgłosiły się osoby znające Juliana. Padały głosy współczucia wobec niego, ale także takie, że słusznie trafił do aresztu. Jak stwierdził jeden z jego znajomych, Julian w przeszłości nękał jeszcze jedną dziewczynę, z którą był wcześniej związany. Nie potrafił się pogodzić, gdy dziewczyny zrywały z nim związki.

- Nie pochwalam niektórych zachowań syna. W miarę trwania związku i rosnącej presji na zerwanie ze strony otoczenia byłej dziewczyny, coraz bardziej obawiał się utraty ukochanej osoby. Mógł wydawać się zaborczy. Ale on jest osobą chorą, która wymaga leczenia. Areszt to nie miejsce, do którego powinien trafić - mówi Izabela, mama Juliana.

- Niedawno, po 4 miesiącach braku kontaktu z nim, w końcu dostałam zgodę na widzenie. Julian był w bardzo złym stanie psychicznym, a przecież wcześniej studiował, starał się normalnie funkcjonować. Jeśli teraz miałby trafić do zamkniętego szpitala, byłoby to rozwiązanie, które mogłoby mu zniszczyć życie. Przecież Julian to także syn, brat, wnuk, kolega, przyjaciel. W tych rolach radził sobie całkiem dobrze. Nasz syn cierpi i jest niszczony. Nie kopie się leżącego tylko udziela mu się pomocy - przekonuje jego mama.

26 września sąd ma orzec, czy Julian trafi na zamknięte leczenie. Jak usłyszeliśmy w sądzie, takie wnioski prokuratury najczęściej są akceptowane przez sędziów. Rodzina Juliana zapowiada, że będzie walczyć o jego wypuszczenie i możliwość leczenia na wolności.

ZOBACZ TEŻ:

Prokuratura wyjaśnia śmierć 14-latki zatrutej narkotykami

Źródło: TVN24/x-news.pl

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ech

Tępy motłoch myśli, że przypierd*lić to uniwersalna metoda na wszystko, w szczególności problemy psychiczne.
No bo fakt - jak takiego dobrze pobić, to się nie rusza, a jak się nie rusza, to jest spokojny.

Nadawałbyś się do szwadronów SS w jakimś obozie.

.

Kolejny kretynek, któremu się wydaje, że się zna na psychiatrii.

K
Kazik

Kiedys moja corka tez zerwala z takim jednym.Potem gosciu corke nachodzil ,straszyl,grozil.Wkorwilem sie bo chlopak nie chcial sie odczepic.Dostal w zeby kilka razyi sie odwalil.Potem byla sprawa w sadzie o pobicie.Naszczescie sedzia umorzyl sprawe i od tej pory corka ma spokoj.Chlopak unika naszej rodziny szerokim lokiem.Bylo warto

p
psycholog

Też jesteś nieświadomy swojej głupoty !!! Głupota też jest nieuleczalna.
Uśpić Cię ???

m
małpa w czerwonym

nie wiedział, że robi coś złego, ale do czego służy narzeczona wiedział ?

L
Lolek

I co z tego ze jest schizofrenikiem? Jak zagraza innym to powinno sie go odizolowac. A wiezienie czyvszpital to juz obojętne. Jednakże ze wzgledu na nieuleczalnosc choroby lepiej go uspic bo i tak pozytku z niego nie bedzie dla społeczeństwa. Tylko koszty.. lepiej kase ktora pojdzie na utrzymanie więźnia przeznaczyc na uzdolnione dzieci i ich rozwój.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3