W sobotę po godz. 22.00 można było zauważyć ciągniki siodłowe, które przywiozły kolejne żelbetowe elementy konstrukcji. Montowane były one na istniejącej już konstrukcji przez dwa dźwigi samochodowe. Identyczną operację można było obserwować ostatniej nocy.
CZYTAJ TEŻ:
Nowy dworzec szybko rośnie [ZDJĘCIA]
Improwizacja, czyli budowa dworca
Wielkie burzenie przy dworcu głównym
Obecnie na peronach znajdujących się po wschodniej stronie obecnego budynku Dworca Głównego ustawiono już kilkanaście betonowych słupów. Na nich znajduje się już kilkadziesiąt metrów stropu.
Na nim wsparta zostanie ażurowa bryła nowego dworca. Budynek przypominający swoim przekrojem czoło nowoczesnego pociągu ma powstać do końca stycznia. Dzięki temu w lutym i w marcu budowlańcy będą mogli wykonywać prace wewnątrz gmachu.
Na placu budowy jest teraz kilka firm wyłonionych w drodze przetargu, a wśród nich wielkopolski Pekabex S.A., który odpowiada za wykonanie prefabrykowanej, żelbetowej podstawy przyszłego dworca. .
Ażurową konstrukcję ze stali, betonu i szkła technologicznego wykona firma Zeman w swoich fabrykach mieszczących się na Ślasku i w Małopolsce.
Wiosną spółka TriGranit chce zaprezentować system oznakowania nowego dworca, a także galerii handlowej, która powstanie po roku 2013. Oznakowanie ma ułatwić w przyszłości podróżnemu szybkie dojście z galerii handlowej na peron, z którego odjeżdża jego pociąg.
System będzie się składał z tablic, drogowskazów oraz loga galerii handlowej. Nie prędzej jak wiosną zapadnie też decyzja, co do nazwy galerii handlowej. Na budynku dworca będzie na pewno napis: Poznań Główny.
Do nowego dworca będzie można dojść z Mostu Dworcowego specjalnie zaprojektowaną kładką. Jej kształt zmienił się dość znacznie w stosunku do tego, co pierwotnie prezentowano na licznych rysunkach i wizualizacjach. Na wybudowanie kładki zgodę wyraził projektant Mostu Dworcowego.
Równolegle z budową trwają też prace projektowe uwzględniające przyszły ruch rowerowy w okolicach dworca i centrum handlowego. W nowym układzie komunikacyjnym w rejonie obecnej ulicy Przemysłowej powstaną wydzielone ścieżki rowerowe. Pod Mostem Dworcowym zbudowany zostanie nowoczesny parking rowerowy. Ma on być częścią istniejącego już w Poznaniu systemu komunikacji rowerowej oraz działających wypożyczalni rowerów.
Inwestor zakłada, że pracownicy Centrum będą do niego dojeżdżali rowerami. Na wysokości siedziby Automobilklubu Wielkopolski zbudowane zostanie przejście podziemne z wydzielonym przejazdem dla rowerzystów. Udogodnienia dla rowerzystów powstaną po Euro 2012.
Najnowsze informacje z Wielkopolski wprost na Twoją skrzynkę - zapisz się do newslettera
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?