Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Euro 2012: Akademia Euro, czyli jak dobrze traktować kibiców

Maciej Roik
Spółka PL.2012 prezentuje efekty szkoleń w ramach Akademii Euro.
Spółka PL.2012 prezentuje efekty szkoleń w ramach Akademii Euro.
Jakich gestów nie używać, żeby Włoch nie poczuł się "rogaczem"? Czy kelner powinien się obrazić, gdy obcokrajowiec przywoła go pstryknięciem palcami? Kto ma wybuchowy temperament, a komu w rozmowie powinniśmy dać czas, żeby "się rozkręcił"?

To tylko niektóre pytania, na które starano się znaleźć odpowiedzi podczas szkoleń z cyklu Akademia Euro. Kończący się projekt jest realizowany przez spółkę PL.2012 na terenie czterech województw: dolnośląskiego, pomorskiego, mazowieckiego i wielkopolskiego. Jakie są jego założenia?

Celem jest nauczenie podstaw języka angielskiego, ale także pokazanie, jak najlepiej obsługiwać kibiców-turystów czy zachwalać atrakcje Wielkopolski.

- Euro to jedna z trzech największych imprez na świecie - podkreślała podczas wczorajszego podsumowania projektu Monika Jakubiak, koordynator projektu. - Dlatego tak ważne jest zaprezentowanie się z jak dobrej strony i sprawienie, by kibice zapamiętali Polskę jak najlepiej.

Jednym z głównych założeń Akademii było także umożliwienie bezpłatnego podniesienia kwalifikacji zawodowych, co może okazać się przydatne nie tylko w trakcie Euro, ale także w przyszłości.

Na zakończenie szkoleń, każdy z uczestników dostanie poradnik, w którym znajdzie podsumowanie informacji zdobytych na
zajęciach, w tym m.in. informacje praktyczne, mapy miast-gospodarzy, a także słowniczek i popularne zwroty w językach obcych. To wszystko ma się przydać szczególnie w trakcie mistrzostw, gdy z zagranicznymi kibicami trzeba będzie stanąć "oko w oko"

- Jednym z naszych zadań było pokazanie różnic międzykulturowych choćby na przykładzie gestów, którymi przez przypadek można kogoś obrazić - mówi Kamila Kowenzowska, jedna z trenerek.

W sumie do Euro 2012, w Wielkopolsce zostanie przeszkolone 538 osób. Do tej pory szkolenia z języka angielskiego ukończyło 231 osób, z profesjonalnej obsługi klienta - 476, z różnic międzykulturowych - 444, a atrakcji regionu wielkopolskiego - 531. W całości cykl ukończyło 200 osób.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski