Euro 2012: Akademia Euro, czyli jak dobrze traktować kibiców

Maciej Roik
Spółka PL.2012 prezentuje efekty szkoleń w ramach Akademii Euro.
Spółka PL.2012 prezentuje efekty szkoleń w ramach Akademii Euro.
Jakich gestów nie używać, żeby Włoch nie poczuł się "rogaczem"? Czy kelner powinien się obrazić, gdy obcokrajowiec przywoła go pstryknięciem palcami? Kto ma wybuchowy temperament, a komu w rozmowie powinniśmy dać czas, żeby "się rozkręcił"?

To tylko niektóre pytania, na które starano się znaleźć odpowiedzi podczas szkoleń z cyklu Akademia Euro. Kończący się projekt jest realizowany przez spółkę PL.2012 na terenie czterech województw: dolnośląskiego, pomorskiego, mazowieckiego i wielkopolskiego. Jakie są jego założenia?

Celem jest nauczenie podstaw języka angielskiego, ale także pokazanie, jak najlepiej obsługiwać kibiców-turystów czy zachwalać atrakcje Wielkopolski.

- Euro to jedna z trzech największych imprez na świecie - podkreślała podczas wczorajszego podsumowania projektu Monika Jakubiak, koordynator projektu. - Dlatego tak ważne jest zaprezentowanie się z jak dobrej strony i sprawienie, by kibice zapamiętali Polskę jak najlepiej.

Jednym z głównych założeń Akademii było także umożliwienie bezpłatnego podniesienia kwalifikacji zawodowych, co może okazać się przydatne nie tylko w trakcie Euro, ale także w przyszłości.

Na zakończenie szkoleń, każdy z uczestników dostanie poradnik, w którym znajdzie podsumowanie informacji zdobytych na
zajęciach, w tym m.in. informacje praktyczne, mapy miast-gospodarzy, a także słowniczek i popularne zwroty w językach obcych. To wszystko ma się przydać szczególnie w trakcie mistrzostw, gdy z zagranicznymi kibicami trzeba będzie stanąć "oko w oko"

- Jednym z naszych zadań było pokazanie różnic międzykulturowych choćby na przykładzie gestów, którymi przez przypadek można kogoś obrazić - mówi Kamila Kowenzowska, jedna z trenerek.

W sumie do Euro 2012, w Wielkopolsce zostanie przeszkolone 538 osób. Do tej pory szkolenia z języka angielskiego ukończyło 231 osób, z profesjonalnej obsługi klienta - 476, z różnic międzykulturowych - 444, a atrakcji regionu wielkopolskiego - 531. W całości cykl ukończyło 200 osób.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie