reklama

Firma Multimedia ma dość sponsorowania?

Daria KubiakZaktualizowano 
Andrzej Kurzyński
Sponsor strategiczny festiwalu muzycznego ,,Bursztynowy Szlak'' miał zamiar się wycofać. Czy to oznacza koniec lubianego cyklu imprezy?

Przyszłość kaliskiego Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Bursztynowy Szlak" - Multimedia Amber Road Festival stanęła pod znakiem zapytania.

Istniejąca od ośmiu lat impreza, którą doceniła i polubiła kaliska publiczność, może bowiem stracić sponsora strategicznego. Od początku jest nim firma Multimedia Polska SA. Dzięki wsparciu finansowemu głównego sponsora, organizator festiwalu, którym jest Filharmonia Kaliska mógł sobie pozwolić na zapraszanie do udziału w nim artystów światowego formatu.

Ostatnim głośnym wydarzeniem był koncert Night in Calisia w wykonaniu pianisty jazzowego Włodka Pawlika z udziałem amerykańskiego trębacza Randy'ego Breckera i filharmoników kaliskich, w związku z przypadającymi w 2010 roku obchodami 1850-lecia Kalisza. Dwa lata później powstała płyta, w powstaniu której ma także swój udział sponsor kaliskiej filharmonii. W styczniu tego roku płyta zdobyła prestiżową nagrodę Grammy.

Świetna passa kaliskich filharmoników może się jednak skończyć. W połowie grudnia, podczas spotkania Marzeny Ścisłej, naczelniczki Wydziału Kultury UM w Kaliszu z dyrektorami instytucji kultury pojawiła się bowiem informacja, że firma Multimedia zamierza wycofać się od przyszłego roku ze sponsorowania festiwalu. Te zaskakujące doniesienia powiązano ze zmianą władzy, jaka dokonała się w Kaliszu w wyniku wyborów listopadowych.

Zapleczem pokonanego prezydenta Kalisza Janusza Pęcherza jest Stowarzyszenie Samorządny Kalisz, na czele którego stoi prezes zarządu Multimediów Andrzej Rogowski. W kaliskim świecie kultury zadawano sobie pytanie, czy aby powodem decyzji Multimediów o rezygnacji ze sponsorowania festiwalu nie jest porażka wyborcza stowarzyszenia?

Tym informacjom zaprzecza jednak Krystyna Kano-wnik, rzecznik Multimedia Polska SA. Prawdopodobnie zarząd firmy, po namyśle, zmienił zdanie.

- Nie planujemy wycofania się z realizacji wspólnego projektu z Filharmonią Kaliską - zapewnia rzeczniczka firmy Multimedia. - Nadal pozostajemy głównym sponsorem festiwalu.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3