Garbary: Będzie łatwiej przejść pasami

Marcin Idczak
Skrzyżowanie Estkowskiego, Garbary i Małe Garbary to koszmar dla pieszych Paweł Matysiak
Dotarcie z przystanku tramwajowego na autobusowy na Garbarach zajmuje nawet 7 minut.

Przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania ulic Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego to koszmar dla pieszych. - Trudno jest tam na jednym cyklu zielonego światła sforsować ulicę - twierdzi Tomasz Dworek z rady osiedla Stare Miasto.

W ostatnich dniach było jeszcze gorzej. Na Małych Garbarach czerwone światło zapalało się najpóźniej po kilku sekundach, gdy piesi byli jeszcze na środku jezdni.

Jak wyjaśnia Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich miała miejsce tam awaria sterownika, która już została usunięta. Z naszych informacji wynika, że gdy nadjeżdżał tramwaj, to pieszym zapalało się czerwone światło. Nawet jeśli dopiero co weszli na jezdnię. Trzeba dodać, ze pojazdy szynowe mają w tym miejscu priorytet dla sygnalizacji. Dlatego czujniki automatycznie zmieniały cykle, gdy tylko układ ''zauważał'' nadjeżdżający tramwaj.

- To tylko jeszcze bardziej unaoczniło jakie problemy mają piesi na tym skrzyżowaniu - dodaje Tomasz Dworek. Sprawdziliśmy na miejscu. Przejście z przystanku tramwajowego na Małych Garbarach na autobusowy w kierunku Cytadeli zajmował od 4 do 7 minut. W tym czasie najmniej trzy razy musieliśmy zatrzymać się, bo zapalało się czerwone światło.

Dlatego większość z osób, które musiały się przesiąść z tramwaju na autobus przebiegała na czerwonym świetle lub próbowała przedostać się przez środek skrzyżowania. - Trudno znaleźć drugie takie, tak bardzo nieprzyjazne dla pieszych skrzyżowanie w mieście - stwierdza Tomasz Dworek. Dlatego miasto rozważa wprowadzenie zmian.

Pierwszą z nich może być wprowadzenie zakazu zawracania na Małych Garbarach. Obecnie sygnalizatory zezwalają na taką możliwość. Jednak powoduje to, że krócej pali się zielone światło dla pieszych. - trzeba jednak zauważyć, że nawracających kierowców jest tam niewielu - zaznacza Tomasz Dworek.

Dodaje, że często zdarzają się sytuacje, gdy wszyscy mają czerwone światło. Zarówno kierowcy, piesi oraz tramwaje.

Dlatego mają zostać wprowadzone zmiany w cyklach świateł. Jakie będę one dokładnie jeszcze nie wiadomo. Zostaną ustalone po analizach przeprowadzonych przez miejskiego inżyniera ruchu.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

a
aaa

A skrzyżowanie Jana Pawła II z Baraniaka? Tam przejście od Politechniki do malty też zajmuje nieraz 5 minut, nie mówiąc o tramwajach które potrafią jechać 3 pod rząd gdy od strony Politechniki cały czas świeci czerwone światło dla samochodów jak i pieszych.

m
mmm

Oby wreszcie ktoś skutecznie zajął się tym skrzyżowaniem, zakaz zawracania w Solnej to świetny pomysł! Na pewno na skrzyżowaniu więcej jest pieszych niż zawracających aut.
Do tego bardzo niebezpieczne jest tutaj (powszechne zresztą w Poznaniu) to, że kierowcy jadący Estkowskiego dostają zielone przed pieszymi przechodzącymi przez Garbary. Jeśli kierowca skręca w prawo w Garbary, niemal zawsze jest niebezpiecznie "bo przecież mam zielone".
Ot, mały kroczek w kierunku ucywilizowania Garbar, które są jednym, wielkim kiblem dla pieszych, (kiedy chodnik na wysokości Aquanetu wróci do pierwotnej szerokości? kiedy oddana zostanie do użytku jego wschodnia nitka?), rowerzystów i pasażerów MPK.

D
DW

Po lewej stronie Małych Garbar znajdują się 2 biurowce oraz klub. Niech Dworek nie gada bzdur, że nikt tam nie zawraca (zawraca nie nawraca) bo nieustannie kursują tam choćby taksówki. Jeden zakaz spowoduje, że te auta przyblokują okoliczne ulice chcąc legalnie znaleźć dojazd/objazd do miejsca położonego 50-100 metrów od skrzyżowania.

G
Gość

dla rowerzystów kretynków.
I problem rozwiązany!
Oc i i NW za rowerzystów scedować na emerytów i pieszych korzystajacych bezprawnie z chodnika i przejśc.!!!!!

p
poznaniak

przejście pasami wschodnią stroną garbar przez estkowskiego od kilku lat jest fatalne... a nie od niedawna chyba że teraz jest jeszcze gorzej - może jako usprawnienie zamontować bloki startowe dla pieszych?

K
Kierowca

Ten "priorytet" wprowadza ogromne niebezpieczeństwo. Światło po zapaleniu się na zielone potrafi się po 3 sekundach zmieniać na żółte i po nast dwóch jest czerwone. Ktoś sobie z wszystkich: pieszych i kierowców zrobił jaja. Nikt i nic nie jest wstanie poprawić tego bubla ITS.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3