Celem parkingów park & ride jest zachęcenie kierowców do pozostawiania samochodów na obrzeżach miasta i wjeżdżania do centrum komunikacją miejską. Taki węzeł przesiadkowy budowany jest już przy ul. Szymanowskiego. Dla następnych trzech - przy ul. św. Michała, rondzie Starołęka oraz przystanku PKP Strzeszyn w najbliższych dniach podpisana zostanie umowa o dofinansowanie ze środków UE (co umożliwi rozpoczęcie prac projektowych).
Konsultacje społeczne dotyczyły jednak innych lokalizacji. Miasto chciało, by kolejne parkingi park & ride powstały na Górczynie, pętli tramwajowej na Miłostowie i pętli autobusowej na Starołęce. Od połowy do końca lipca trwały konsultacje społeczne w tej sprawie. Poznaniacy zgłosili wiele uwag. Najwięcej protestów było na Starołęce, gdzie mieszkańcy całkowicie sprzeciwiali się powstaniu parkingu.
To tylko część artykułu. W serwisie Plus przeczytasz m.in. jakie uwagi do projektu budowy parkingów park & ride mieli mieszkańcy Górczyna, Miłostowa i Starołęki.
ZOBACZ TEŻ:
Kierowcy gubią się w centrum Poznania
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?