GIF prosi pacjentów o oddanie do aptek leku kardiologicznego Atram

MCC
GIF prosi pacjentów o oddanie do aptek leku kardiologicznego Atram
GIF prosi pacjentów o oddanie do aptek leku kardiologicznego Atram archiwum
Główny Inspektor Farmaceutyczny prosi pacjentów o zwrot do aptek leku kardiologicznego Atram. Chodzi o serie 2561215 i 2510216 (tabletki 12,5 mg) oraz 2010216 (tabletki 6,25 mg). Znaleziono dowody, że substancja ta została pomieszana z lekiem psychotropowym Neurol.

Pomieszanie dwóch leków wykryła kontrola Głównego Inspektora Farmaceutycznego w jednej z hurtowni. - Obie substancje zostały wstrzymane w obrocie i od połowy sierpnia nie można było ich kupić - poinformował Paweł Trzciński, rzeczni GIF.

Ci pacjenci, którzy zdążyli jednak zaopatrzyć się w zapasy leku Atram powinni natychmiast oddać je do apteki. To, czy w opakowaniach leku psychotropowego znajdują się również pomieszane produkty nie zostało jeszcze udowodnione. Zalecana jest jednak ostrożność także w przypadku przyjmowania leku Neurol.

Atram jest wskazany w leczeniu nadciśnienia tętniczego samoistnego, przewlekłej, stabilnej dławicy piersiowej oraz wspomagającym umiarkowanej lub ciężkiej stabilnej, przewlekłej niewydolności serca. Podmiotem odpowiedzialnym w przypadku Atramu jest czeska spółka Zentiva, jej przedstawicielem w Polsce jest Sanofi-Aventis.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie