Po sukcesie ubiegłorocznej, dwudniowej edycji, z udziałem 900 uczestników i 127 panelistów, Instytut Poznański, czyli młody lokalny think tank zajmujący się sprawami miejskimi, samorządowymi, społecznymi i międzynarodowymi, niemal z marszu zaczął pracować nad drugą.
Czytaj także: Poznański Kongres Gospodarczy: Jak podatki mogą wpływać na jakość ochrony zdrowia?
– Prace nad drugą edycją ruszyły w lutym tego roku. To właśnie wtedy powstał zarys przedsięwzięcia, którego finał miał miejsce w piątek. Im bliżej oczywiście finału, tym nasze działania były intensywniejsze
– opowiada Jan Zujewicz. fundator Instytutu Poznańskiego.
Ile to wszystko kosztowało?
– To tajemnica organizacyjna. Zapewniam, że wszystko robiliśmy jak najbardziej ekonomicznie
– ucina fundator Instytutu Poznańskiego.
"Sukces I edycji nam pomógł"
Czy sukces I edycji pomógł w rozmowach ze sponsorami i partnerami przed organizacją drugiej – pytamy retorycznie.
– Zdecydowanie pomógł, gdyż organizując pierwszą edycję bazowaliśmy na dużym kredycie zaufania. W przypadku kolejnej było już znacznie łatwiej. Oczywiście nie jest sprawą prostą pozyskać tak liczne grono tak silnych partnerów [Fundacja ORLEN, Enea, KGHM, PKO BP, Bank Gospodarstwa Krajowego, Polskie Porty Lotnicze, Polregio, Totalizator Sportowy – przyp. red.]. Trzeba bowiem pamiętać, że do największych graczy na rynku zgłasza się wielu potencjalnych organizatorów gospodarczych przedsięwzięć i nie jest łatwo uzyskać ich zaufanie.
Najtrudniej jest stworzyć finalną listę prelegentów
Jak podkreśla szef Instytutu Poznańskiego, okres wakacyjny nie sprzyjał kompletowaniu listy prelegentów odbywającego się tuż po nich Kongresu. Podobnie jak kampania wyborcza.
– W lipcu i sierpniu naprawdę trudno było ustalić, czy dany prelegent ma jakieś wolne terminy we wrześniu. Nie sprzyjał nam również okres kampanii wyborczej kumulującej we wrześniu i w pierwszych dniach października eventy, które w latach nie związanych z kampanią realizowane by były na przestrzeni 3 miesięcy, a nie zaledwie kilku tygodni. Tym samym lista prelegentów tworzona była niemal do samego końca. Jedni pojawiali się na liście, innych musieliśmy wykreślać. Na szczęście dzięki gigantycznemu wysiłkowi naszego zespołu na ostatniej prostej, udało się zaprosić naprawdę znakomitych prelegentów
– odsłania kulisy Jan Zujewicz, zapowiadając jednocześnie organizację III edycji poznańskiego Kongresu.
Instytut powstał przed kilkoma laty
Instytut Poznański jest młodą organizacją. Konkretnie młodym poznańskim think tankiem, w orbicie zainteresowań którego leżą sprawy miejskie, samorządowe, społeczne i międzynarodowe. A nad przygotowaniami do II edycji Poznańskiego Kongresu Gospodarczego pracował 10-osoby sztab wspierany przez grupę 50 wolontariuszy,
– Koncepcja stworzenia Instytutu Poznańskiego narodziła się w mojej głowie przed kilkoma laty, gdy działając w poznańskiej radzie osiedla Stare Miasto, wspólnie z moim nieżyjącym dziś kolegą, zrealizowaliśmy udany projekt społeczny związany ze wsparciem instytucjonalnym rad osiedli. Wtedy powstał plan stworzenia czegoś na znacznie większą skalę
– wspomina.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Obserwuj nas także na Google News
Turystyczna Wielkopolska:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?