- Duże znaczenie mediów regionalnych i lokalnych szczególnie było widoczne w czasie wybuchu pandemii. Zamknięci w domach poszukiwaliśmy informacji i najbardziej wiarygodne dla nas były właśnie serwisy i prasa o zasięgu lokalnym – mówi Marcin Fuszpaniak, dyrektor marketingu "Głosu Wielkopolskiego". – To udowadnia, że w sytuacjach dla nas szczególnie znaczących wybieramy takie media, którym najbardziej ufamy, bo zależy nam na sprawdzonych i rzetelnych wiadomościach, a takie informacje przekazują dziennikarze regionalni, w tym również pracownicy „Głosu Wielkopolskiego” – dodaje.
Zależność tę świetnie obrazuje raport Reuters Institute Digital News Report, w którym zobaczymy, że prasa lokalna i regionalna jest w czołówce rankingu najbardziej wiarygodnych mediów w Polsce, a zaufanie do niej zadeklarowało 66% badanych.
Za wiarygodnością idzie również opiniotwórczość, której wskaźnikiem jest cytowalność danego medium. W kwietniu i maju to właśnie „Głos Wielkopolski” był jednym z najczęściej cytowanych regionalnych tytułów prasowych w Polsce. Według Instytutu Monitorowania Mediów był on cytowany we wspomnianym wyżej okresie aż 208 razy. – „Głos Wielkopolski” to także najczęściej cytowana gazeta regionalna w całym 2019 roku zatem te najświeższe dane tylko potwierdzają wiodącą pozycję „Głosu” na mapie mediów regionalnych – zaznacza Marcin Fuszpaniak.
Uroczysta przysięga wojskowa? W Szczecinku tylko po wyborach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?