Komentarz: Przyszła kolej na kolejarzy. Nie warto sprawdzać czy tym razem zastrajkują.

Monika Kaczyńska
Monika Kaczyńska
Zaniedbania na kolei sięgają dziesięcioleci. Po 1989 roku kolej -państwo w państwie, posiadające nie tylko infrastrukturę i pociągi, ale też własną sieć telefoniczną, służbę zdrowia, szkoły, przedszkola, gospodarstwo rolne, a nawet hodowlę psów służbowych na użytek SOK - podzieliła się na spółki i spółeczki

Czytaj: Protest maszynistów sparaliżuje Koleje Wielkopolskie? Chcą walczyć o wyższe wypłaty i zaczną przynosić L4. Co z kursowaniem pociągów?

Jedna od wagonów, inna od lokomotyw, jeszcze inna od dworców. Każdy sobie rzepkę skrobał, bo miało być nowocześnie, więc samochodowo i lotniczo.

Kiedy kilka lat temu przyszło otrzeźwienie i decydenci zaczęli odkrywać zalety transportu szynowego, zaniedbania były już potężne. I zaiste potężnych trzeba było zastrzyków pieniędzy, by kolej postawić znów na tory. Bo i one same pamiętały w najlepszym razie Gierka, i tabor wymagał wymiany, a na domiar złego okazało się, że i z maszynistami może być problem. Bo przed ponad dwie dekady ich kształcenie kulało.

Ale, chociaż wszyscy o tym wiedzieli, póki było kim obsadzić pociągi, trochę o tej grupie zapomniano.
Żeby była pełna jasność: trudno o większą fankę Kolei Wielkopolskich niż ja. Po wsze czasy będę głosić zasługi samorządu Wielkopolski za konsekwentnie realizowaną koncepcję stworzenia sieci wygodnych połączeń kolejowych w województwie. Elfami byłabym skłonna jeździć w kółko w ramach rozrywki.

Odnoszę jednak wrażenie, że o maszynistach nieco zapomniano. Nawet nie ze złej woli, ale wydatków jest przecież masa. A maszyniści to szczególna grupa. Poczucie misji każe im jechać, nawet wtedy, gdy uważają, że powinni zastrajkować. I dlatego właśnie przez lata, mimo wielokrotnych ostrzeżeń, strajku maszynistów nie było. Wiedzą o tym świetnie ich pracodawcy, wiedzą i pasażerowie. Ale nie oznacza to, że sprawdzanie po raz kolejny czy tym razem maszyniści doszli już do kresu to dobry pomysł. Po inwestycjach w nowoczesny tabor najwyższa pora zainwestować też w nich. Aby oprócz moralnej satysfakcji z pracy czuli się docenieni. A kolejni chcieli poczuć poezję żelaznych dróg. W przeciwnym razie prędzej czy później będzie trzeba przerobić Elfy na kawiarenki.

Znamy wyniki late poll: minimalna przewaga Andrzeja Dudy

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To dziwne,ze tylko maszynisci pracuja na kolei, ale zeby mogli bezpiecznie prowadzic te pociagi to wiecej pracownikow na to pracuje,tak samo waznych jak maszynisci !

W
Widzisz Monika

kolej to jedna z największych porażek polityki liberalnej 30-to lecia. Likwidacja lokalnych linii, ciągnące się w nieskończoność główne arterie które miały zaspokoić potrzeby przewozowe ludzi i towarów. A tu dup. Autostrady zawalone , transport torami ograniczony, połączeń upadający PKS nie zapewnia... I gdzie tu niewidzialna ręka rynku liberałków ???/ Palec tej ręki utkwił w du.......lub w Brukselce do emerytury?!.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3