Człowiek jest w centrum wszystkich trendów marketingowych, które mają pojawić się w 2016 roku. Nie oznacza to, że zrezygnujemy z nowych technologii. Wprost przeciwnie, liczba urządzeń mobilnych zrównała się już prawie z liczbą wszystkich ludzi na świecie. Zmieniają się jednak oczekiwania konsumentów nastawionych na treść. - Niezależnie od branży każdy jest teraz spółką technologiczną - przekonywała Natalia Hatalska, obserwatorka trendów podczas Golden Marketing Conference.
Wideo
W połowie tego roku Twitter uruchomił aplikację na androida, która pozwala oglądać na portalu filmy w czasie rzeczywistym. Okazuje się, że liderzy mediów społecznościowych największy potencjał widzą właśnie w materiałach video. Według ostatnich statystyk Facebook wygrywa pod tym względem nawet z YouTubem. - Już nie wystarczy wrzucić materiału tylko na YouTuba. Trzeba go jeszcze umieścić na Facebooku - zaznaczyła Natalia Hatalska.
Media znikające
Media społecznościowe to już nie tylko Facebook, Instagram czy Twitter. Nadszedł czas na media efemeryczne, czyli znikające. Największym hitem jest obecnie Snapchat. Dostępne na tym serwisie zdjęcie lub informacja znika po upływie określonego czasu.
Technologia do noszenia
Chociaż nie do końca jeszcze wiadomo co z tym zrobić, a 40 proc. Polaków deklaruje, że jest to dla nich strata czasu, wypuszczony w kwietniu Apple Watch sprzedał się w 4 mln egzemplarzy. Jeszcze większym powodzeniem cieszą się opaski noszone przez sportowców.
Wirtualna rzeczywistość
Obecnie ekscytują się nią głównie fani gier komputerowych, jednak już wkrótce może ułatwić chociażby zakupy. W 2014 r. pojawiło się Google Cardboard, czyli pudełko, które w połączeniu ze smartfonem tworzyło wirtualne Google. W połowie tego roku YouTube wprowadziło z kolei 360-stopniowe, interaktywne filmiki. - Można będzie odwiedzić sklep wirtualnie, dokładnie obejrzeć każdy produkt, zdecydować, który chce się kupić i czekać, aż dostarczą go do domu - przekonywała Natalia Hatalska.
Czego chce człowiek?
Marki chcą być bliżej ludzi i bardziej ludzkie. Ten trend najwcześniej był zauważalny w branży modowej i kosmetycznej, gdzie oczekiwania wobec ludzi są często wygórowane. Coraz więcej marek decyduje się na akcje prospołeczne prowadzone na portalach społecznościowych.
Golden Marketing Conference to pierwsza w Polsce konferencja dla kadry zarządzającej i pracowników marketingu, która towarzyszy na MTP targom Reklama 360. O skutecznych metodach biznesowych opowiadali m.in. Paweł Tkaczyk, Człowiek Roku Polskiego Marketingu oraz Marek Zieliński z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Młodzi często pracują latem. Głównie bez umowy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?