Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Matura 2012: Język angielski, poziom rozszerzony [ODPOWIEDZI, ARKUSZE, TRANSKRYPCJA]

KS
Przedstawiamy odpowiedzi, arkusze i transkrypcję tekstu z egzaminu maturalnego z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym.

Matura 2012, język angielski, poziom rozszerzony - arkusz, część I

Matura 2012, język angielski, poziom rozszerzony - arkusz, część II

Matura 2012, język angielski, poziom rozszerzony - transkrypcja

Przykładowe odpowiedzi przygotowali dla maturzystów nauczyciele z XX Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu

ODPOWIEDZI DO ZADAŃ:

ZADANIE 1.
1.1. foolishness
1.2. deepen
1.3. quietly
1.4. coverage
1.5. glamorous

ZADANIE 2.
2.1. The moment he finishes his exams next month, he will have a lot of tree time.
2.2. Apart from Simon, all the students paid for the school trip.
2.3. She is naive to think she can get away with cheating.
2.4. Michael would do anything to avoid speaking in public.
2.5. He may not have seen her at the party.

ZADANIE 3.
Wypowiedz się na jeden z trzech poniższych tematów. Wypowiedź powinna zawierać od 200 do 250 słów i spełniać wszystkie wymogi typowe dla formy wskazanej w poleceniu. Zaznacz wybrany temat, zakreślając jego numer.
1. Coraz częściej organizowane są imprezy masowe na świeżym powietrzu, mające przybliżyć publiczności ważne wydarzenia historyczne. Opisz taką imprezę, odnosząc się do jej walorów edukacyjnych oraz sposobu zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom.
2. Napisz opowiadanie o zawodach sportowych, w trakcie których osoba z publiczności przypadkowo spowodowała sytuację niebezpieczną dla zawodników.
3. Niektóre szkoły średnie pozwalają uczniom zdecydować, których przedmiotów będą się uczyć w klasie maturalnej. Napisz rozprawkę, w której przedstawisz wady i zalety takiego rozwiązania.

Wytyczne do zadań:
Wytyczne do opisu.
Praca powinna być napisana zgodnie z wymogami pisania opisu. We wstępie uczeń powinien podać następujące informacje: termin i miejsce imprezy, jej charakter, uczestników, itp.
Rozwinięcie powinno zawierać fakty dotyczące harmonogramu imprezy oraz jej walorów edukacyjnych. W drugiej części nie może zabraknąć sposobów i form zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom.
W zakończeniu uczeń powinien podsumować pracę, wyrażając swoją opinię zarówno na temat walorów edukacyjnych tej imprezy, jak i zapewnienia bezpieczeństwa jej uczestników. Bogate słownictwo i różnorodne struktury leksykalno - gramatyczne są dodatkowo punktowane.

Opowiadanie
Praca powinna być napisana zgodnie z wymogami opowiadania. We wstępie uczeń powinien przedstawić fakty dotyczące wybranych przez niego zawodów sportowych: kiedy i gdzie miały miejsce, rodzaj zawodów, wskazanie uczestników, itp. W rozwinięciu należy opisać tło wydarzenia głównego, na przykład przygotowania do zawodów, uroczyste rozpoczęcie, itp. Kulminacyjnym punktem powinien być opis incydentu, który miał miejsce w trakcie zawodów (np. kto brał w nim udział, jakiego typu zagrożenie zostało stworzone dla zawodników). Należy podać w jaki sposób incydent ten wpłynął na dalszy przebieg imprezy. W ostatniej części pracy uczeń powinien podać jak zawody się zakończyły i jakie konsekwencje poniosła osoba, która spowodowała niebezpieczną sytuacje. Można dodać słowa przestrogi na przyszłość, co zrobić aby uniknąć takich wypadków.
Uczeń powinien stosować bogate i różnorodne struktury leksykalno gramatyczne.

Rozprawka
Praca powinna być napisana zgodnie z wymogami rozprawki typu "za i przeciw". Teza powinna być zawarta we wstępie i musi zawierać wszystkie elementy podane w temacie: wady i zalety pozwalania uczniom na decydowanie, których przedmiotów będą się uczyć w klasie maturalnej.
Uczeń powinien podać podobną liczbę argumentów za, jak i przeciw podanemu tematowi rozprawki.
Przykładowe argumenty za:
- Uczeń koncentruje się tylko na wybranych przez siebie przedmiotach, nie tracąc czasu na zagadnienia, które go nie interesują, bądź sprawiają trudność;
- Wybór ten pozwala pogłębić wiedzę z wybranych przedmiotów, co może ułatwić uczniowi przyszłą naukę na studiach lub pracę zawodową
- Wybór pozwala uczniowi na podjęcie samodzielnej decyzji i wzięcia za nią odpowiedzialności.
Przykładowe argumenty przeciw:
- Niektórzy uczniowie są zbyt niedojrzali lub nie wiedzą jaką karierę wybiorą w przyszłości, dlatego trudno im wybrać konkretne przedmioty;
- Zadaniem liceum ogólnokształcącego jest zadbanie o ogólny i wszechstronny rozwój ucznia;
- Błędny wybór może rzutować na przyszłą karierę uczniów.
W zakończeniu uczeń powinien podsumować wszystkie argumenty oraz wyrazić swoja opinię. Bogate słownictwo i różnorodne struktury leksykalno - gramatyczne są dodatkowo punktowane.

ZADANIE 4.
4.1. One of the jobs Mark did involved encouraging Indian farmers to produce genetically modified food. - FALSE
4.2. Mark considers money a major factor contributing to the pollution of the environment. - TRUE
4.3. Mark doesn't mind doing time-consuming domestic chores. - TRUE
4.4. Living without money has ruined Mark's social life. - FALSE
4.5. Mark is soon going to return to his previous lifestyle. - FALSE

ZADANIE 5.
5.1. E - The Internet will employ music in more creative ways.
5.2. C - It is vital to make the existing legal regulations work.
5.3. A - Most music lovers won't mind buying music from the net cheaply.
5.4. F - It is worth trying out solutions adopted in other countries.
5.5. D - There should be a different punishment for stealing music.

ZADANIE 6.
6.1. Kathy decided to set up her own driving school because she
D. wanted to be her own boss.
6.2. As far as Kathy’s work is concerned, she
C. trains drivers who were involved in a collision.
6.3. In Kathy’s opinion, after passing the driving test young drivers
B. adopt previously observed patterns of driving.
6.4. In Kathy’s driving school
B. she chooses an instructor for her learners.
6.5. With reference to the future of her company, Kathy’s priority is to
A. teach learners how to drive safely.

ZADANIE 7.
7.1. When the man joined the woman during the interval,
D. he found it difficult to recognize her.
7.2. The man decided to have lunch with the woman at Foyot’s because he
C. felt pleased with the interest the woman had taken in him.
7.3. Which is true about the meal the man and woman had?
A. The woman disapproved of the food the man ordered for himself.
7.4. After leaving three francs for the waiter, the man realised that the woman
B. considered the tip inadequate.
7.5. The man realised he had had his revenge on the woman when
D. he met her at the theatre.

ZADANIE 8.
8.1 D. - When I was a student, it didn’t occur to me that time was something that I could manage.
8.2. A. - What is so odd is that we actually have more time than we’ve ever had before.
8.3. F. - It encourages us to get things done - and getting things done is surely satisfying.
8.4. B. - After a day or two of best behaviour we go back to our old ways - only worse, as we feel like failures.

ZADANIE 9.
9.1. C. deadly
9.2. B. In
9.3. A. Rarely
9.4. D. All in All
9.5. C. has been eradicated
9.6. A. reside

Czytaj także:
Matura 2012: Język angielski podstawowy [ODPOWIEDZI, ARKUSZ, TRANSKRYPCJA]

ZOBACZ TEŻ - MATURA 2013:
Język angielski - poziom rozszerzony

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski