Matura 2015. INFORMATYKA poziom podstawowy dla TECHNIKUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]

KAEF, AB, KS
Matura 2015. INFORMATYKA poziom podstawowy dla TECHNIKUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]
Matura 2015. INFORMATYKA poziom podstawowy dla TECHNIKUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE] Michal Pawlik
Matura 2015. INFORMATYKA poziom podstawowy dla TECHNIKUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]. To tutaj znajdziecie dzisiaj wszystko, co powinien wiedzieć tegoroczny maturzysta. Z nami sprawdzicie, jak poszła Wam matura 2015 z informatyki na poziomie podstawowym dla TECHNIKUM. Mamy nadzieję, że poszła doskonale!

***

POBIERZ PLIKI DO ARKUSZA CZ. 2

Matura 2015. INFORMATYKA poziom podstawowy dla TECHNIKUM - ODPOWIEDZI
Około godziny 14.30 znajdziecie tutaj arkusze CKE. Odpowiedzi przygotowują dla Was nasi eksperci. Będą się pojawiały tutaj systematycznie. Z nami sprawdzicie, jak poszła Wam matura 2015 z informatyki podstawa dla TECHNIKUM.








Zadanie 4. Fabryka samochodów
Fabryka samochodów GAZELA produkuje od 2005 roku samochody osobowe czterech marek: Dama, Granta, Dorkas, Lodera. W pierwszym kwartale 2005 roku wyprodukowano 237 samochodów marki Dama, 198 – Granta, 207 – Dorkas oraz 312 – Lodera.
W każdym kolejnym kwartale, w stosunku do poprzedniego kwartału, aż do końca 2009 roku, produkcja samochodów wzrastała. Dla samochodów marki Dama – o 2%, dla samochodów marki Granta – o 2,7%, dla samochodów marki Dorkas – o 3% i dla samochodów marki Lodera – o 2%.
W wyniku kryzysu w 2010 roku wzrost produkcji został zatrzymany i przez cały 2010 rok liczba wyprodukowanych samochodów była stała – utrzymała się dla wszystkich marek na poziomie produkcji z ostatniego kwartału 2009 roku.
W roku 2011 i 2012 produkcja co kwartał malała odpowiednio dla samochodu marki Dama – o 1%, samochodu marki Granta – o 1,2%, samochodu marki Dorkas – o 1,9% i samochodu marki Lodera – 2,5%.
Uwaga: Wszystkie wyliczane wartości produkcji zaokrąglaj w dół do liczb całkowitych.

Wykorzystując dostępne narzędzia informatyczne, na podstawie informacji zapisanych wyżej, wykonaj polecenia. Każdą odpowiedź, z wyjątkiem wykresu w zadaniu 4.5., zapisz w pliku wynik4.txt i poprzedź ją numerem oznaczającym zadanie.
Zadanie 4.1.
Ile samochodów poszczególnych marek wyprodukowano w ostatnim kwartale 2011 roku?
Zadanie 4.2.
Zakładając, że spadek produkcji samochodów w następnych latach będzie wyglądał tak samo jak w roku 2011 i 2012, wskaż markę samochodu, którego kwartalna produkcja najwcześniej będzie mniejsza od produkcji tej marki z pierwszego kwartału 2005 roku. Podaj markę samochodu, liczbę wyprodukowanych samochodów oraz kwartał i rok, kiedy to nastąpi.
Zadanie 4.3.
Podaj – dla każdej marki – w ilu kwartałach, w okresie od początku 2005 roku do końca 2012 roku, produkcja przekraczała 300 sztuk?
Zadanie 4.4.
Podaj, ile samochodów łącznie wyprodukowano w fabryce GAZELA do końca 2010 roku.
Zadanie 4.5.

Utwórz wykres kolumnowy 3D prezentujący wielkość produkcji każdej marki samochodu w kolejnych latach od roku 2005 do roku 2012. Zadbaj o czytelność wykresu.

Odpowiedzi do poszczególnych zadań.
4.1. 317, 300, 322, 398
4.2. Lodera
4.3. 18, 9, 17, 32
4.4. 29368

Zadanie 5. Słowa
W pliku slowa.txt znajduje się 1000 słów, a w pliku nowe.txt znajduje się 25 słów.
W obu plikach wszystkie słowa składają się z małych liter alfabetu łacińskiego. Żadne z tych słów nie ma więcej niż 12 znaków, a każde jest zapisane w osobnym wierszu. Napisz program, który da odpowiedzi do poniższych zadań. Każdą odpowiedź zapisz
w pliku wynik5.txt i poprzedź ją numerem oznaczającym zadanie.

Zadanie 5.1.
Dla każdej liczby naturalnej n z przedziału <1, 12> wyznacz liczbę wierszy w pliku slowa.txt, zawierających słowa n-literowe. Wypisz w osobnych wierszach pary: liczba n oraz liczba wierszy z n-literowymi słowami.

Zadanie 5.2.
Dla każdego słowa z pliku nowe.txt wypisz to słowo oraz dwie liczby rozdzielone spacją oznaczające:
- liczbę wystąpień danego słowa w pliku slowa.txt,
- liczbę wystąpień odbicia lustrzanego danego słowa w pliku slowa.txt.
Uwaga: Na przykład dla słowa „mapa” odbiciem lustrzanym słowa jest „apam”. Słowo jednoliterowe jest samo dla siebie lustrzanym odbiciem.

ODPOWIEDŹ:
Zadanie 5.1

1, 84
2, 65
3, 92
4, 75
5, 104
6, 75
7, 95
8, 71
9, 81
10, 62
11, 102
12, 94

Plik:

Zadanie 5.2

hxqsf 4 5
erraegrdsj 0 0
cpcxpzj 3 1
arphlqleftqm 10 1
wdt 0 4
dohzvwt 6 1
bpgy 2 1
uxmwceunjvol 11 1
ilgpjtqibbq 5 1
mfgoqaznahf 5 4
evyiolwscoj 5 0
wyv 0 7
csuhvnnkgnx 0 4
fory 5 0
hqtbdk 5 5
pjkrdku 4 5
culp 4 2
lntslth 4 5
uiizzqjm 2 5
mta 4 8
lhsisobbb 4 5
d 9 9
li 0 2
tbbw 0 4
rceij 5 0

Plik:

Zadanie 6. Konta bankowe
Pewna firma analityczna otrzymała zlecenie przeanalizowania środków pieniężnych zgromadzonych przez grupę osób. Informacje te przechowywane są w dwóch plikach. Pierwszy wiersz w każdym z plików jest wierszem nagłówkowym i zawiera nazwy pól. W każdym wierszu informacje są rozdzielone średnikami.

Plik osoby.txt zawiera informacje o 350 właścicielach kont. Są to id_osoby, imie,
nazwisko.
Przykład:
1;Jan;Kowalski
2;Ada;Krawczyk
3;Patryk;Magierowicz

W pliku konta.txt zawarte są informacje o 890 kontach: id_konta, id_osoby, bank, nr_konta, dostepne_srodki.
Przykład:
16;26;Kredyt Bank SA;19150018781018701803540000;461,43
17;13;Inteligo;13102052260000680201098656;3856,56
18;70;Bank Zachodni WBK SA;30109017660000000075030672;7419,1
Wykorzystując dane zawarte w powyższych plikach, wykonaj poniższe polecenia, a odpowiedzi zapisz w pliku wynik6.txt. Odpowiedzi poprzedź numerami oznaczającymi odpowiednie zadania.

Zadanie 6.1.
Podaj imię i nazwisko osoby, której numer konta rozpoczyna się od 49.

Zadanie 6.2.
Podaj imię i nazwisko osoby, która ma łącznie najwięcej środków pieniężnych na wszystkich swoich kontach, oraz podaj wartość tych środków.

Zadanie 6.3.
Podaj imiona i nazwiska osób, które są właścicielami największej liczby kont.

Zadanie 6.4.
Podaj, w którym banku prowadzonych jest najwięcej, a w którym – najmniej kont bankowych. Dla każdego z wymienionych banków podaj liczbę tych kont oraz podaj, jaka łącznie kwota zgromadzona jest w tych bankach na kontach analizowanej grupy osób.

ODPOWIEDŹ:
6.1

Osoby.id_osoby imie nazwisko id_konta Konta.id_osoby bank nr_konta dostepne_srodki
308 Rodryk Sakson 196 308 Bank Zachodni WBK SA 49109011606658105666892085 339,04

6.2
suma nazwisko imie
42366,12 Baran Kazimierz

6.3
ile nazwisko imie
7 Potocki Grzegorz
7 Zamojska Maria
7 Klimaszewska Ewa
7 Tobera Krystyna

6.4
ile srodk ibank
103 530751,56BRE Bank SA
5 28202,6 Skok

Plik:



***
Sprawdź również inne egzaminy:

Matura 2015. INFORMATYKA poziom podstawowy dla TECHNIKUM [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]. Już za Wami. Piszcie, jak poszło!

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
ty
Tak jak koleg amówi, to nie był błąd, a sprawdzenie znajomości długości słów bitowych
n
nie
Plik do accessa nie był z błędem, to był taki trik żeby wpaść ze trzeba zaimportować jako tekst. Nie było żadnego błędu. We wcześniejszych latach też były takie pliki. Nic się nie działa jeśli zaimportowałeś go jako tekst, nie zmieniała się wartość tych peseli czy coś.
Co to znaczy że płyty były źle wylane??
j
ja
Osobiście po prostu manualnie sprawdziłem zadanie 6.1, bo z użyciem notatnika wychodziło szybciej, a w accessie dodałem adnotacje, że dali plik z błędem.

P.S. Nawet płyty na które wgrywano wyniki były ŹLE WYLANE, kupowali chyba po 10gr od ruskich..
P
PolishBoy
Też tak miałem :P W koncu zimportowałem jako tekst a nie liczba całk. dluga :)
J
JA
Czy tylko ja miałem błąd przy konwersji jednej z kolumn w accessie? Tej z numerami kont?
S
Siema
gdzie są te odpowiedzi??
S
Siema
gdzie są te odpowiedzi??
Dodaj ogłoszenie