Mieszkańcy Wildy zgłosili ponad 140 uwag dotyczących Strefy Płatnego Parkowania - część z nich ZDM już przyjął do realizacji

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Jedno przejście, ale dwa znaki - jeden z kwiatków wildeckiej Strefy
Jedno przejście, ale dwa znaki - jeden z kwiatków wildeckiej Strefy ZDM
Ponad sto czterdzieści uwag do wdrażania Strefy Płatnego Parkowania na Wildzie przekazała do Zarządu Dróg Miejskich Rada Osiedla Wilda. To znikające linie - namalowane farbą, która nie oparła się pogodzie, źle postawione parkomaty i znaki drogowe, ale też rozwiązania nie do końca dobrze ocenione przez mieszkańców. ZDM niektóre ze zgłoszeń już uwzględnił i wprowadził poprawki, co do innych podejmie decyzję jeszcze w tym miesiącu – na spotkaniu z radnymi.

Ostatnie zestawienie, jakie radni przekazali pracownikom ZDM pochodzi z 12 lipca i obejmuje ponad 90 lokalizacji z błędami, wskazanych przez samych mieszkańców.

- Te uwagi nie są nagłą kumulacją usterek, ale zostały zgłoszone od początku funkcjonowania Strefy na Wildzie – podkreśla Anna Gawrysiak – Knez, przewodnicząca Zarządu Osiedla Wilda. - ZDM niektóre z nich już poprawił, nawet szybko, inne jeszcze czekają na swój czas. Wszystkie spostrzeżenia pochodzą od mieszkańców, którym zależy na porządnym wykonawstwie i rozsądnych, logicznych regułach parkowania. Jeden z mieszkańców przygotował nawet album z zauważonymi błędami i miejscami, w których można zastosować lepsze rozwiązania.

Uwag i usterek będzie zapewne więcej – Strefa nie jest jeszcze w pełni uruchomiona, a ekipy drogowe uwijają się, by do końca lipca, wykorzystać pogodę i wymalować linie, ustawić znaki drogowe oraz przygotować organizację ruchu na wszystkich ulicach w granicach obszaru płatnego parkowania. Na pewno w trakcie funkcjonowania będą rozpoznane miejsca, gdzie potrzebna będzie naprawa lub przerobienie zastosowanych rozwiązań.

Jakie uwagi do Strefy mają mieszkańcy?

Radni przekazują zastrzeżenia mieszkańców co do jakości prac malarskich (farba odchodząca na części kostek brukowych i asfalcie w krótkim czasie po wymalowaniu), niezgodności z projektem, koniecznych prac remontowych (rozpadający się chodnik, na którym mimo złego stanu, bez remontu, wymalowano linie), ale też dotyczących usytuowania parkomatów, stojaków rowerowych, mylącego lub niewidocznego oznakowania, progów spowalniających, czy brakujących słupów.

- To nie są zatem wyłącznie wady i błędy natury technicznej, ale również rzeczy, które trudno było sobie wyobrazić z perspektywy projektowej, a które wynikły po uruchomieniu Strefy – wyjaśnia Anna Gawrysiak – Knez. - To obszary, w których powinny być wyznaczone miejsca parkingowe, a nie są i kierowcy też tam parkują, zasłonięte zielenią znaki drogowe, czy niekompletne oznakowanie, założone np. z jednej strony ulicy, a brakujące z drugiej.

Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji opublikowało raport "Wypadki drogowe w Polsce w 2018 roku". Dowiadujemy się z niego między innymi, na których drogach krajowych dochodzi do największej liczby wypadków i gdzie ginie najwięcej osób. W 2018 roku na tych drogach doszło do 7 195 wypadków, w których zginęło 957 osób, a rannych zostało 9 175 osób. Sprawdź 10 najbardziej niebezpiecznych dróg krajowych w Polsce.Przejdź dalej --->

10 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Tu było najwię...

Zarząd Dróg Miejskich tłumaczył wcześniej, że część uwag związana była z z opóźnieniem z wdrażaniem Strefy (w ubiegłym roku z powodu pandemii nie można było przeprowadzić na czas procedur odwoławczych), co przełożyło się na niekorzystne warunki, towarzyszące pracom malarskim i docelowo złą jakość malowanych oznaczeń.

ZDM przyjmuje i sprawdza uwagi

- Weryfikujemy listę uwag przesłaną przez RO Wilda – mówi Marcin Idczak z Zarządu Dróg Miejskich. - Wstępnie widać, że duża część z przesłanych przypadków powinna być wysłana przez wnioskodawców do służb odpowiedzialnych za egzekwowanie przepisów prawa. Niektóre będą przekazane do Miejskiego Inżyniera Ruchu. Część z sugestii już jest wprowadzone w życie. W przyszłym tygodniu spotkamy się z przedstawicielami RO Wilda celem szczegółowego omówienia ich propozycji i uwag co do zmian w Strefie Płatnego Parkowania.

10 niespodziewanych rzeczy, za które możesz dostać mandat. O...

Wildeccy radni spodziewają się, że ZDM będzie mógł odnieść się do uwag i wskazówek dopiero na jesieni, gdy przeprowadzi audyt rozwiązań wprowadzonych w ramach Strefy. Teraz – oprócz usuwania ewidentnych usterek, wpływających na bezpieczeństwo ruchu – stara się malować oznaczenia i stawiać znaki na ulicach, na których nie wprowadzono jeszcze płatnego parkowania, a które znajdują się w ramach Strefy.

Patrz też: Poznań: Czy po tramwaju na Naramowice będzie tramwaj na Podolany? Powstaje taka koncepcja!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie