NC+ trolluje na Facebooku i kupuje "lajki"?

ada
Ma ponad 65 tys. "lajków", a mimo to stronę Anty NC+ ciężko jest znaleźć poprzez facebookową wyszukiwarkę. Internauci twierdzą, że to przez masowo powstające bliźniacze strony, które mają utrudnić wyszukiwanie tej prawdziwej. Zarzucają też NC+, że firma kupuje "lajki" na Facebooku.

Kilka dni temu administrator strony Anty NC+ napisał na Facebooku, że ktoś zakłada strony pod identyczną nazwą i korzysta z grafik ściągniętych z oryginalnej strony. Po co? Jak twierdzą internauci, być może po to, aby utrudnić odnalezienie prawdziwej strony, która wywołała tyle zamieszania. Wyszukiwarka na Facebooku wyświetla bowiem wyniki pod kątem ostatnich kliknięć, czyli wszelkie nowo założone bliźniacze strony pojawią się w pierwszej kolejności, bo zostały założone i "polubione" niedawno. Im więcej nowych wcieleń strony powstanie, tym trudniej będzie odnaleźć jej oryginalną wersję, bo spadnie ona w wyszukiwaniach frazy.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Założyciel Anty NC+ o proteście, Facebooku i... Wałęsie. Wywiad z Dawidem Zielińskim [TYLKO U NAS]

Dawid Zieliński, założyciel strony Anty NC+, studzi jednak emocje:
- Wątpię, żeby nowe wersje naszej strony były efektem trollingu NC+. Myślę, że zakładają je zwykłe osoby. Bardziej niż tego, że nie będzie nas można znaleźć poprzez wyszukiwarkę, obawiam się tego, że na bliźniaczych stronach ktoś może wypowiadać się wulgarnie czy w inny sposób pracować na naszą reputację...

To nie jedyny zarzut internautów. Jeden z nich zwrócił uwagę na nagły przyrost liczby "lajków" na wydawałoby się znienawidzonym fanpage'u NC+: "Wczorajszy dzień dla profilu NC+ na Facebooku był przełomowy. W ciągu doby zebrali oni ponad 10.000 nowych "lubię to!" Co ciekawe "mówią o tym" w ogóle im się nie zmienia na korzyść tylko maleje. Wniosek? NC+ prawdopodobnie kupuje lajki..."

Gdy bowiem polubimy jakąś stronę na Facebooku, informacja o tej aktywności pojawi się na naszej stronie. A to powinno przekładać się na odpowiednie liczby w rubryce "Mówią o tym" na stronie NC+. Co ciekawe, pomimo skokowego przyrostu fanów strony NC+, liczba "Mówiących o tym" nie wzrosła...

Do sprawy odniosła się agencja Think Kong, która prowadzi fanpage NC+ na Facebooku: "Nie kupujemy żadnych lajków. Korzystamy tylko z usług reklamowych Facebooka. Zapraszamy na jedno ze współorganizowanych przez nas szkoleń - chętnie powiemy na nim o efektywności i pomiarze takich działań" - napisała agencja.

Jak donoszą "Wirtualne Media", największą grupę fanów strony NC+ na Facebooku stanowią użytkownicy w wieku 13-17 lat zdobywani dzięki reklamom.

Czy więc lawinowy wzrost liczby fanów strony NC+ w tak trudnym dla niej okresie spowodowany był działaniami marketingowymi? Rzut oka w statystyki i okazuje się, że 57.175 fanów strony NC+ pochodzi z Polski. 14.270 z innych krajów... Czyżby zatem z NC+ można było korzystać także za granicą, nawet w tak egzotycznych państwach jak Gabon i Nigeria a nawet... na bezludnym niemal kontynencie - Antarktydzie? A może chodzi jednak o "martwe dusze"?

Na to i inne pytania nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Rzecznik prasowy NC+ nie odpowiedział na żadnego z wysłanych do niego maili.

A dziś o potyczkach NC+ i jej abonentów napisał Reuters - jedna z największych i najbardziej znanych agencji informacyjnych świata.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
anty...

Proces ustalania cen w nowej telewizji: 

Szef: 
- No dobra, to kiedy wdrażamy to połączenie? To już jakoś miało być, w pierwszym kwartale? 
Szefowa: 
- No myslę, że pod koniec marca. będzie dobrze. 
Szef: 
- Wszystko gotowe? 
Szefowa: 
- No tak. Reklamy emitujemy, wydalismy już na nie 20 baniek. Strona gotowa, profil na facebooku nawet mamy! Wynajeliśmy zaje...tą agencję, będziemy mieli świetny PR! 
Szef: 
- Rewelka, rewelka. A ceny? 
Szefowa: 
- Yyyy ceny? Jakie ceny? 
Szef: 
- No, ceny pakietów. Ustalone? 
Szefowa: 
- A te ceny. Jasne. (Do sekretarki) - Zawołaj mi tu kierownika sprzedaży. 
Kierownik sprzedaży: 
(zdyszany) - Mamy cennik! W skrócie pakiet podstawowy: 19.90 do tego mozna dokupić dodatkowe pakiety: film, sport, bajki, discovery i inne pierdy i muzyka, osobno HBO, Cinemax, Filmbox. Wszystko po 20 zł. Tylko sport i HBO po 30 bo tu jakieś prawa na wyłączność, to droższe jest po prostu. 
Szef: 
- No, nawet fajnie pomyślane. A jakieś prognozy sprzedaży? 
Kierownik sprzedaży: 
- No w pierwszym roku 15% marży. Jak dojdziemy do 3 mln klientów. Ale wiecie to w sumie nowy twór, reklama to tamto 
Szef: 
- OCH.....EŚ?!?! 15%?!?. Chyba ci zdrowo popitoliło. Jak nie będzie 50% to ja nie dostanę swojej premii 3,5 bańki. Po za tym sport za 30 zł? Bez sportu to my nic nie sprzedajemy, robiliśmy badania focusowe, sport to główny powód dla którego biorą telewizję. Trzeba go wystawić za grubo ponad 100 zł. Zresztą, dawaj tą ofertę, popracujemy nad tym. 
Kierownik sprzedaży: 
(zdębiał) 
Szef: 
(nakręcony) - Dobra, najniższy pakiet... 39zł. Dodamy jakieś 2 kanały i wyższy za 59. Potem kolejne 2 kanały i 79. Następne 2 kanały za 99, potem 119, a najlepszy pakiet to na wypasie 199 zł. 
Szefowa: 
- Ale jakie kanały dodamy? 
Szef: 
- A nie wiem wymyślcie coś, żeby były dla wszystkich, jakieś takie rodzinne. Trochę premier sprzed 5-7 lat. Jeden mecz i bajka. Ja bardzo lubić francuskie bajki, a polskie dzieci oglądają mało francuskich bajek. Obeliksa im puścimy. 
Szefowa: 
- Mam rewelacyjny pomysł na nazwę: Family! 
Kierownik sprzedaży: 
(w szoku, nie wierzy) 
Szef: 
- No zaj......e i mamy dogadane. Mówiłem, że jak się popracuje, to wymyślimy coś fajnego. 
Kierownik sprzedaży: 
(otrząsnął się) - Ale szefie trochę drogie te pakiety. Jak my to sprzedamy? A ten kanał Family? Przecież nikt tego nie zna. Jak tak nowy twór będziemy wprowadzać? 
Szef: 
- Nie pićkaj, damy radę. Jak się będą burzyli, to najwyżej powiemy, że nie zrozumieli oferty. 
Szefowa: 
(podjarana) - No, ja od razu będę mówić, że walczymy o każdego z dwóch i pół miliona abonentów, żeby myśleli, że jest zaj.....ie. 
Szef: 
- A jak coś ktoś się będzie burzył, to niech dzwoni na infolinię, będzie mógł sobie wynegocjować. Jak na arabskim targowisku, a co! Byłem w zeszłym roku w Tunezji i żona 2 godziny o torebkę się targowała, spodobało mi się. Niech nasi klienci poznają wartość negocjacji indywidualnych. 
Kierownik sprzedaży 
(zielony, myśli już o innej robocie) 
Szef: 
- Dobra, no to zaje....ie. Ciemny lud to kupi, mówić wam. 
Szefowa: 
- Jasne jasne. Dorzynamy watahy. Nie będą przecież płacić za telewizję premium mniej niż 100 zł. 

Godzinę później 
Kierownik sprzedaży do rzecznika: 
- Mamy nowy cennik 
Rzecznik: 
- O ku...! 

Kierownik sprzedaży do dział‚u PR: 
- Mamy nowy cennik 
PRowcy: 
- O ja pier....! 

Agencja marketingowa od facebooka: 
- O ku.... Który pojeb ten kontrakt nam załatwił? 

Konsultanci na widok cennika: 
- (gromko) O ku...! 

/cięcie 

Wszelka zbieżność do minionych wydarzeń najzupełniej przypadkowa

a
anty...

Proces ustalania cen w nowej telewizji: 

Szef: 
- No dobra, to kiedy wdrażamy to połączenie? To już jakoś miało być, w pierwszym kwartale? 
Szefowa: 
- No myslę, że pod koniec marca. będzie dobrze. 
Szef: 
- Wszystko gotowe? 
Szefowa: 
- No tak. Reklamy emitujemy, wydalismy już na nie 20 baniek. Strona gotowa, profil na facebooku nawet mamy! Wynajeliśmy zaje...tą agencję, będziemy mieli świetny PR! 
Szef: 
- Rewelka, rewelka. A ceny? 
Szefowa: 
- Yyyy ceny? Jakie ceny? 
Szef: 
- No, ceny pakietów. Ustalone? 
Szefowa: 
- A te ceny. Jasne. (Do sekretarki) - Zawołaj mi tu kierownika sprzedaży. 
Kierownik sprzedaży: 
(zdyszany) - Mamy cennik! W skrócie pakiet podstawowy: 19.90 do tego mozna dokupić dodatkowe pakiety: film, sport, bajki, discovery i inne pierdy i muzyka, osobno HBO, Cinemax, Filmbox. Wszystko po 20 zł. Tylko sport i HBO po 30 bo tu jakieś prawa na wyłączność, to droższe jest po prostu. 
Szef: 
- No, nawet fajnie pomyślane. A jakieś prognozy sprzedaży? 
Kierownik sprzedaży: 
- No w pierwszym roku 15% marży. Jak dojdziemy do 3 mln klientów. Ale wiecie to w sumie nowy twór, reklama to tamto 
Szef: 
- OCH.....EŚ?!?! 15%?!?. Chyba ci zdrowo popitoliło. Jak nie będzie 50% to ja nie dostanę swojej premii 3,5 bańki. Po za tym sport za 30 zł? Bez sportu to my nic nie sprzedajemy, robiliśmy badania focusowe, sport to główny powód dla którego biorą telewizję. Trzeba go wystawić za grubo ponad 100 zł. Zresztą, dawaj tą ofertę, popracujemy nad tym. 
Kierownik sprzedaży: 
(zdębiał) 
Szef: 
(nakręcony) - Dobra, najniższy pakiet... 39zł. Dodamy jakieś 2 kanały i wyższy za 59. Potem kolejne 2 kanały i 79. Następne 2 kanały za 99, potem 119, a najlepszy pakiet to na wypasie 199 zł. 
Szefowa: 
- Ale jakie kanały dodamy? 
Szef: 
- A nie wiem wymyślcie coś, żeby były dla wszystkich, jakieś takie rodzinne. Trochę premier sprzed 5-7 lat. Jeden mecz i bajka. Ja bardzo lubić francuskie bajki, a polskie dzieci oglądają mało francuskich bajek. Obeliksa im puścimy. 
Szefowa: 
- Mam rewelacyjny pomysł na nazwę: Family! 
Kierownik sprzedaży: 
(w szoku, nie wierzy) 
Szef: 
- No zaj......e i mamy dogadane. Mówiłem, że jak się popracuje, to wymyślimy coś fajnego. 
Kierownik sprzedaży: 
(otrząsnął się) - Ale szefie trochę drogie te pakiety. Jak my to sprzedamy? A ten kanał Family? Przecież nikt tego nie zna. Jak tak nowy twór będziemy wprowadzać? 
Szef: 
- Nie pićkaj, damy radę. Jak się będą burzyli, to najwyżej powiemy, że nie zrozumieli oferty. 
Szefowa: 
(podjarana) - No, ja od razu będę mówić, że walczymy o każdego z dwóch i pół miliona abonentów, żeby myśleli, że jest zaj.....ie. 
Szef: 
- A jak coś ktoś się będzie burzył, to niech dzwoni na infolinię, będzie mógł sobie wynegocjować. Jak na arabskim targowisku, a co! Byłem w zeszłym roku w Tunezji i żona 2 godziny o torebkę się targowała, spodobało mi się. Niech nasi klienci poznają wartość negocjacji indywidualnych. 
Kierownik sprzedaży 
(zielony, myśli już o innej robocie) 
Szef: 
- Dobra, no to zaje....ie. Ciemny lud to kupi, mówić wam. 
Szefowa: 
- Jasne jasne. Dorzynamy watahy. Nie będą przecież płacić za telewizję premium mniej niż 100 zł. 

Godzinę później 
Kierownik sprzedaży do rzecznika: 
- Mamy nowy cennik 
Rzecznik: 
- O ku...! 

Kierownik sprzedaży do dział‚u PR: 
- Mamy nowy cennik 
PRowcy: 
- O ja pier....! 

Agencja marketingowa od facebooka: 
- O ku.... Który pojeb ten kontrakt nam załatwił? 

Konsultanci na widok cennika: 
- (gromko) O ku...! 

/cięcie 

Wszelka zbieżność do minionych wydarzeń najzupełniej przypadkowa

m
mis

Twoja wiedza jest porażająca! Wytłumacz mi, jesli na stronie wzrasta liczba osób lajkujących w tempie 6 osób / 1 godzinę i tka przez 4 godziny. W ciągu 4 godzin wzrost o 24 osoby. Nagle w ciągu 10 minut wzrasta o 1'200 osób. O co tu chodzi. No jeśli klikanie na spotkaną w necie stronę równa się z polubieniem jakieś strony bez wiedzy internauty to coś jest nie tak.

g
gosc

Podobno wystarczy kliknąć reklamę np. nc+ i już na twoim koncie facebook polubileś ich stronę. Tak bez twojej wiedzy. To by tłumaczyło wypowiedź nc+, że wzrost zawdzięczają reklamie.

O
Observer

Tak, Tak a w TVN24 od dwóch dni też telefony w programach na żywo są nieczynne. Od 2-ch dni goście w szkle kontaktowym siedzą sami i bzdety do siebie gadają w ramach programu na żywo. Czy aż tak boicie się pytań od słuchaczy . Cała prawda całą dobę . Gratulacje dla niezależnego dziennikarstwo. Tak nisko upadli jak te całe ich nc+.

u
uswiadamiacz

zero wiedzy o funkcjonowaniu facebooka! wskaznik "mowia o tym" wskazuje na zaangazowanie fanow danej strony. zaangazowanie zatem jest pochodna tego czy ktos polubi strone, zobaczy oraz polubi jakis post, skomentuje go lub udostepni. nie mozna po nim wnioskowac o tym czy ktos kupuje fanow.
po drugie, nawet jezeli fani sa w wieku 13-17 to nic nie znaczy. jezeli pochodza z reklam to tymbardziej wskazuje ze fani nie sa kupowani.

g
gv

co za colombo ten gosc z antyNC - info o Mowia o stronie nie jest miarodajne oraz widoczne. gratuluje dedukcji i analyzy....

w
witia

gdy ogłoszono połączenie tych dwóch platform jako użytkownik cyfrowego polsatu i wielki fan sportu w każdym wydaniu ogarnęła mnie niemała zazdrość i po części złość bo w grudniu przedłużyłem umowę ale po tym co teraz widzę myślę sobie jaki byłem głupi, kilka kanałów sportowych jak widać wiosny im nie uczyniła

m
ml

jak w temacie

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3