Noc Naukowców 2020 odbędzie się, ale zdalnie. Naukowcy z Poznania przygotowują 8 kanałów na YouTubie i kilkaset materiałów wideo

Anastazja Bezduszna
Noc Naukowców 2020 obędzie się zdalnie. Na stronie internetowej www.poznan.nocnaukowcow.pl/ 27 listopada po godz. 16 rozpoczną się prezentacje materiałów naukowych. Od godz. 17  będzie można śledzić 8 niezależnych kanałów w serwisie YouTube.
Noc Naukowców 2020 obędzie się zdalnie. Na stronie internetowej www.poznan.nocnaukowcow.pl/ 27 listopada po godz. 16 rozpoczną się prezentacje materiałów naukowych. Od godz. 17 będzie można śledzić 8 niezależnych kanałów w serwisie YouTube. Robert Wozniak
Noc Naukowców 2020 odbędzie się 27 listopada. Przez pandemię jednak impreza przenosi się do internetu. Naukowcy już nagrywają materiały wideo, które zostaną zaprezentowane podczas wydarzenia.

Noc Naukowców 2020 odbędzie się!

W tym samym czasie - 27 listopada 2020 r. - w całej Europie odbędą się imprezy popularno-naukowe i rozrywkowe pod hasłem: Researchers’ Night. Także naukowcy z Poznania odejdą od swoich codziennych obowiązków, aby bawić się wspólnie z publicznością. Każdy będzie mógł się przekonać, że nauka jest pasjonująca i ciekawa. W tym roku impreza przybiera formę studia festiwalowego.

Eksperymenty chemiczne i kuchnia molekularna. Europejska Noc Naukowców z poprzednich lat.

Dziewięciu organizatorów - UAM, Politechnika Poznańska, Uniwersytet Przyrodniczy, Akademia Wychowania Fizycznego, Uniwersytet Ekonomiczny, PCSS, Instytut Chemii Biologicznej PAN, Instytut Fizyki Molekularnej PAN oraz Instytut Genetyki Człowieka PAN - już pracuje nad materiałami.

- 27 listopada od godziny 16 zaczniemy działać na stronie internetowej Nocy Naukowców. O godz. 17 odbędzie się inauguracja, a o godz. 18 ruszą poszczególne kanały. Będziemy to na żywo komentować, spotykać się online. Mamy nadzieję że ta forma przyciągnie przed ekrany równie wielkie rzesze sympatyków, co w latach poprzednich, w formie bezpośrednich odwiedzin naszych ośrodków. - mówi Damian Niemir z PCSS. - Z naszego studia bezpośrednio będziemy łączyć się z poszczególnymi partnerami. Jednocześnie będziemy robić 8 niezależnych kanałów w serwisie YouTube.

Czytaj też

Naukowcy z Uniwersytetu Przyrodniczego już nagrywają materiały wideo z okazji Nocy Naukowców. Zdradzają też dwa tematy, które będą przedstawione podczas wydarzenia. To materiał o roślinach, które żywią świat autorstwa prof. UPP Zuzanny Sawinskiej i dr. Stanisława Świtka i o kreowaniu środowiska wolnego od stresu autorstwa dr Karoliny Ratajczak oraz dr Dominiki Radzikowskiej.

- Oczywiście, czeka też dużo więcej w formie gotowych materiałów wideo. Premiery będą udostępniane online w trakcie trwania imprezy, co 10 minut. Nowych filmów o tematyce naukowej stworzonych specjalnie pod wydarzenie będzie naprawdę mnóstwo - kilka setek materiałów do oglądania - tłumaczy Damian Niemir z PCSS.

Oto 15 najlepszych kierunków studiów z Poznania i Wielkopolski.Po ich ukończeniu zarabia się najwięcej. W pierwszej piętnastce znalazło się trzynaście kierunków z Poznania i dwa z Wielkopolski. Ranking stworzyliśmy go na podstawie Ogólnopolskiego systemu monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów szkół wyższych.Studenci dyplom uzyskali w roku 2018, a podane kwoty to mediana średnich miesięcznych zarobków ze wszystkich źródeł w pierwszym roku po dyplomie, czyli w 2019.Przejdź do rankingu. Zobacz kolejny slajd --->