Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa Toyota RAV4 Hybrid – prestiż, komfort i wydajność

materiał promocyjny
Nowa Toyota RAV4 Hybrid – prestiż, komfort i wydajność
Nowa Toyota RAV4 Hybrid – prestiż, komfort i wydajność
Ponad 20 lat temu Toyota RAV4 stworzyła segment kompaktowych SUV-ów. Wprowadzenie do sprzedaży nowej wersji modelu z napędem hybrydowym uzupełniło ten bardzo konkurencyjny rynek o nową, niezwykle atrakcyjną propozycję. Model trafił właśnie do salonów. W Poznaniu jedynym dealerem posiadającym ten model w chwili obecnej jest Toyota Bońkowscy mieszczący się w Komornikach przy ulicy Platynowej 2.

Nowa Toyota RAV4 Hybrid stanowi doskonałą odpowiedź na wymagania konkurencyjnego rynku kompaktowych SUV-ów. W modelu spotykają się ogromne doświadczenie Toyoty w dziedzinie budowy kompaktowych SUV-ów, zebrane w ciągu 20 lat ewolucji RAV4, z najnowocześniejszym pełnym napędem hybrydowym.

Nowy RAV4 Hybrid to dynamiczna stylistyka, przestronność, najwyższa jakość wnętrza, niezrównana wszechstronność oraz ogromna radość z jazdy za sprawą układu hybrydowego. RAV4 Hybrid zapewnia doskonałe wyniki zużycia paliwa i niską emisję CO2. System E-Four napędzający wszystkie cztery koła silnikami elektrycznymi zapewnia lepszą kontrolę trakcji i większe możliwości holowania przyczepy.

Hybrydowa technologia Toyoty zapewnia nadzwyczajnie cichą i przyjemną jazdę. Obok większej dynamiki i komfortu prowadzenia, RAV4 Hybrid zyskał także lepsze wyciszenie kabiny, bardziej dynamiczny wygląd, wyższą jakość wykończenia wnętrza oraz najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, Toyota Safety Sense. Kamera panoramiczna 360 stopni (Panoramic View Monitor) zapewnia podgląd obrazu otoczenia samochodu z każdej strony, by ułatwić parkowanie i manewry przy niewielkiej prędkości. Przeprojektowane, eleganckie wnętrze zyskało nowoczesne udogodnienia, takie jak 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz między zegarami oraz 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Toyota Touch 2.

Napęd hybrydowy

Pełny napęd hybrydowy RAV4 wyposażony jest w pracujący w cyklu Atkinsona benzynowy silnik o pojemności skokowej 2,5 l, potężny silnik elektryczny, generator, umieszczony pod tylnymi siedzeniami akumulator niklowo-wodorkowy o 204 ogniwach, sterownik mocy oraz rozdzielacz mocy. W wersji AWD funkcja napędu na wszystkie koła (E-Four) realizowana jest dzięki zamontowanemu z tyłu silnikowi elektrycznemu, co pozwala uniknąć dodatkowej masy, kosztów i złożoności, która wiązałaby się z przekazywaniem napędu na tylną oś za pośrednictwem wału.

Nowy RAV4 Hybrid rozwija maksymalną moc 197 KM (145 kW), wykazując się przy tym niskim zużyciem paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Podwójny napęd pozwala płynnie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,3 s. Emisja CO2 wynosi jedynie 115 g/km i spełnia najnowszą normę Euro 6.

Bezstopniowa, elektryczna przekładnia E-CVT sterowana jest przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, pozwalający maksymalnie wykorzystać możliwości w pełni hybrydowego napędu, w tym jazdę na samym silniku elektrycznym.

Silniki konwencjonalne

RAV4 2016 dostępny jest także z turbodoładowanym silnikiem Diesla 2.0 o mocy 143 KM (105 kW) i wysokim momentem obrotowym 320 Nm. Auto z tym silnikiem emituje tylko 123 g/km CO2. Udoskonalony silnik benzynowy 2.0 jest dostępny z manualną lub bezstopniową skrzynią biegów. Jednostka o 152 KM (112 kW) i momencie obrotowym 195 Nm emituje 149 g/km.

E-Four – hybrydowy elektryczny napęd AWD

RAV4 Hybrid AWD jest wyposażony w umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 50 kW, dzięki któremu zyskuje napęd na wszystkie koła bez wału napędowego. E-Four nie tylko wyraźnie poprawia własności jezdne, ale i ogranicza straty energii. Ponadto umożliwia holowanie przyczep o masie do 1650 kg, co stawia go pod tym względem w czołówce pojazdów hybrydowych.

Kamera 360 stopni (Panoramic View Monitor)

Panoramic View Monitor wykorzystuje cztery kamery umieszczone pod bocznymi lusterkami, z przodu i z tyłu samochodu. Unikalny system Toyoty pozwala uzyskać wizualizację 3D całego otoczenia pojazdu podczas postoju i powolnej jazdy. System wyświetla także rekomendowaną drogę wyjazdu do tyłu, co bardzo ułatwia manewry. Widok z przedniej i tylnej kamery osiąga kąt 180 stopni, co umożliwia obserwowanie martwych punktów. Panoramiczny zoom pozwala bliżej się przyjrzeć wybranym obiektom.

Hybrydowe dziedzictwo – od rewolucyjnej idei do technologicznego lidera

Pomysł zbudowania samochodu z alternatywnym napędem pojawił się w Toyocie już w latach 1960. Jednak dopiero w 1994 roku wystartował projekt, którego celem było stworzenie samochodu przyjaznego środowisku na 21 wiek. Pojazd miał łączyć ekologiczność z wygodą i przyjemnością z jazdy, jakie zapewniają konwencjonalne samochody.

Wystarczyły trzy lata, by na rynku pojawił się Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. W ten sposób Toyota rozpoczęła proces stopniowej elektryfikacji samochodów, w którym obecnie uczestniczy wielu innych producentów aut. Był to punkt zwrotny w rozwoju napędów samochodowych i początek zainteresowania zrównoważonym transportem.

Każda kolejna generacja napędów hybrydowych Toyoty była mocniejsza, lżejsza, bardziej oszczędna i ekologiczna. W 2012 roku dołączył do Priusa minivan Prius+, a także Prius Plug-in, tworząc kompletną rodzinę modelu. W Europie Toyota rozszerzyła gamę samochodów hybrydowych o Aurisa Hybrid w 2010 roku, Yarisa Hybrid w 2012 i praktycznego Aurisa Hybrid Touring Sports w 2013 roku. Yaris do dziś jest jedynym przedstawicielem segmentu B z pełnym napędem hybrydowym.

W 2014 roku sprzedaż samochodów hybrydowych Toyoty w Europie sięgnęła liczby 178 041 aut, o 13% więcej niż w poprzednich latach. Liczba sprzedanych hybryd Toyoty od momentu wejścia Priusa na rynek europejski w 2000 roku wyniosła łącznie prawie milion egzemplarzy.

Na całym świecie Toyota Motor Corporation sprzedała ponad 8 milionów hybryd. Toyota od 1997 roku pozostaje niekwestionowanym liderem w dziedzinie zrównoważonego transportu. Hybrydy Toyoty pozwoliły ograniczyć emisję CO2 łącznie o 58 milionów ton.

Dziedzictwo RAV4 – od niszy do samochodu globalnego

Samochód o nazwie Recreational Active Vehicle with 4-Wheel Drive (RAV4), który zadebiutował w 1994 roku, stworzył zupełnie nowy segment kompaktowych SUV-ów. Auto wyraźnie różniło się od tradycyjnych samochodów terenowych. Kompaktowe, 3-drzwiowe nadwozie mierzyło tylko 3695 mm długości. Pierwszy tzw. miejski AWD napędzany był stosunkowo małym 2-litrowym silnikiem, zamontowanym pod maską samonośnego nadwozia z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół. Tak narodził się segment kompaktowych SUV-ów.

W 1994 roku Toyota sprzedała 53 000 egzemplarzy RAV4. W następnym roku wynik ten podwoił się, a potroił w 1996 roku. Od tamtej pory sprzedaż systematycznie rośnie, a każda następna generacja przynosi kolejne sukcesy, zamieniając pionierski SUV z niszowego modelu w samochód globalny. Obecnie RAV4 jest dostępny w 170 krajach. Cztery generacje sprzedały się łącznie w ponad 6 milionach egzemplarzy, z tego 1,5 miliona kupili Europejczycy.

Aktualnie na terenie Poznania jedynym dealerem posiadający RAV4 hybrid jest Toyota Bońkowscy mieszczący się w Komornikach przy ulicy Platynowej 2.

Materiał od partnera zewnętrznego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski