Czterocylindrowy silnik z dwustopniowym, sekwencyjnym turbodoładowaniem, współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną osiąga najwyższą moc przy 4000 obrotów na minutę. Trzeba zatem opanować błyskawiczną zmianę biegów, bo przy turbodoładowaniu silnik bardzo szybko wchodzi na obryty i już po ruszeniu musimy ”wbić” dwójkę. Silnik charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy, a do wnętrza pojazdu dociera niewiele odgłosów związanych z jego pracą. Według danych producenta średnie spalanie wynosi w przypadku tego modelu około 4 litrów na 100 kilometrów. Na uwagę zasługuje także przyspieszenie. Od 0 do 100 km/h Astra przyspiesza w zaledwie 8,6 sekundy, osiągając maksymalną prędkość blisko 220 km/h. Ważnym elementem jest fakt, że pojazd dysponuje momentem obrotowym na poziomie 350 Nm już przy 1500 obrotach na minutę. Osiągi takie są możliwe za sprawą lekkiej konstrukcji nadwozia. - Nowa Astra jest o blisko 200 kg lżejsza od poprzedniego modelu, w związku z tym inżynierom udało się podnieść osiągi, redukując zużycie paliwa – mówi nam jeden ze sprzedawców w firmie West Motors, poznańskiego dealera Opla. Pojazd ten jest zresztą najlżejszym w swoim segmencie. - Kiedy w ubiegłym roku wprowadzaliśmy Astrę na rynek, zaoferowane przez nas połączenie przestronności, wyposażenia, komfortu i opcji łączności zwróciło uwagę klientów - mówi niedawno dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny firmy Opel. Wśród ciekawostek, możliwa jest integracja Astry ze smartfonem, a także wyposażenie jej w system Opel OnStar, czyli przełomowy osobisty opiekun kierowcy, zapewniają dostęp do najnowocześniejszych opcji łączności. Nowy silnik dostępny jest już na polskim rynku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?