Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszustwo na "pracownika banku”. Mieszkaniec powiatu pleszewskiego stracił 9 tysięcy złotych

Damian Cieślak
Damian Cieślak
- Rzekomy konsultant zadzwonił ponownie i poprosił o wykonanie przelewów na podane konto. Wtedy zgłaszający zorientował się, że padł ofiarą oszustwa - mówi Monika Kołaska z pleszewskiej policji.
- Rzekomy konsultant zadzwonił ponownie i poprosił o wykonanie przelewów na podane konto. Wtedy zgłaszający zorientował się, że padł ofiarą oszustwa - mówi Monika Kołaska z pleszewskiej policji. Adobe Stock/arch. NM - zdjęcie ilustracyjne
Mieszkaniec powiatu pleszewskiego padł ofiarą oszustwa metodą na "pracownika banku". Mężczyzna stracił 9 tysięcy złotych. Policja przypomina, jak nie dać się oszustom.

Mieszkaniec powiatu pleszewskiego padł ofiarą oszustwa na "pracownika banku”

W poniedziałek, 24 lipca 2023 roku, do pleszewskiej policji zgłosił się mieszkaniec powiatu, który oświadczył, że telefonicznie skontaktował się z nim pracownik banku. Podczas rozmowy dzwoniący powiedział, że mógł on paść ofiarą przestępstwa i jeśli chce uchronić swoje oszczędności to musi podać kody BLIK. Zapewnił, że wtedy pieniądze będą bezpieczne.

Czytaj też: Poszukiwany 10 listami gończymi wpadł w Pogorzelicach. Kradł w Wielkopolsce

- Rzekomy konsultant zadzwonił ponownie i poprosił o wykonanie przelewów na podane konto. Wtedy zgłaszający zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. W wyniku tego przestępstwa stracił 9 tysięcy złotych - mówi asp. szt. Monika Kołaska, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Pleszewie.

Policja apeluje i ostrzega

Policjanci regularnie ostrzegają o metodach działań oszustów oraz podpowiadają, jak się zachować, aby zapobiec utracie swoich oszczędności. Scenariusze działań przestępców są do siebie bardzo podobne, różnią się tylko szczegółami, dostosowywanymi do sytuacji osobistej oraz wieku potencjalnych ofiar.

- Oszust stara się wystraszyć rozmówcę, by działał pod wpływem emocji, najczęściej informując go o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań, by zablokować możliwości włamywaczy. Na telefonie zwykle wyświetla się numer infolinii banku, dlatego połączenie nie wzbudza żadnych podejrzeń. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy, podanie danych konta bankowego czy kodu systemu płatności mobilnych powinno się traktować jako próbę oszustwa - podkreśla asp. szt. Monika Kołaska.

Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami.

- Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności - kończy funkcjonariuszka.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski