Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie z Podolan napisali do sądu. Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu nie ma sobie nic do zarzucenia

Karol Pomeranek
Karol Pomeranek
Proponowane zmiany mają wejść w życie w lutym tego roku
Proponowane zmiany mają wejść w życie w lutym tego roku Robert Wożniak
Skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego złożyli sygnatariusze petycji. Ma związek z proponowanymi przez poznański Zarząd Transportu Miejskiego zmianami układu linii autobusowych na północy Poznania. Mamy komentarz ZTM.

O planach likwidacji linii autobusowej 168, łączącej poznańskie Podolany z dworcem Poznań Główny, która w ramach szerokiej reorganizacji komunikacji miejskiej ma zostać zastąpiona wydłużoną linią 171, pisaliśmy w czerwcu ubiegłego roku. Plany te nie spodobały się wielu pasażerom, a pod petycją w tej sprawie pojawiło się ponad 1200 podpisów.

– Jesteśmy jako mieszkańcy Podolan oburzeni, że pozbawia się nas głównej, najszybszej i jedynej możliwej drogi do ścisłego centrum miasta czy dosłownie pod same drzwi dworca kolejowego

– napisali sygnatariusze.

Czytaj także: Pasażerowie komunikacji miejskiej w Poznaniu nie chcą oszczędności ich kosztem. Piszą petycję do ZTM

„Nie dla likwidacji 168! Nie dla wydłużenia 171!”

Protestujących nie przekonuje, iż likwidowana linia miałaby być zastąpiona linią 171. Ta bowiem zamiast na osiedle Wichrowe Wzgórze – w myśl nowej koncepcji – dojedzie m.in. przez ulice Piątkowską, Strzeszyńską i Zakopiańską do pętli Strzeszyn PKM, co oznacza, że autobusy tej linii będą kursował niemalże z jednego końca Poznania na drugi przez dość zatłoczone w godzinach komunikacyjnego szczytu ulice.

Jak czytamy w petycji, zastąpienie linii 168 przez wydłużenie linii 171 jest nieakceptowalne.

– Jest również szkodliwe dla mieszkańców Winograd i Wichrowego Wzgórza, którzy w zamian nie otrzymują propozycji zastępczej. Połączone dwie linie autobusowe o przeciętnej punktualności nie dadzą jednej, wzorowo kursującej linii. Niestety, z połączenia linii autobusowych jadących odpowiednio 30 i 38 minut otrzymamy długą w skali miasta, 45-minutową linię, która będzie miała do przejechania ulice o bardzo dużym natężeniu ruchu; Strzeszyńską, Księcia Mieszka I, Aleję Niepodległości czy Dolną Wildę.

I dalej:

– Pogorszenie nastąpi również w aspekcie bezpośredniego dotarcia na dworzec kolejowy. Przystanki POGL05 i POGL06 są znacznie oddalone od właściwego budynku dworca kolejowego, co utrudnia dotarcie osobom starszym i niepełnosprawnym, i stoi w głębokiej sprzeczności ze strategią zrównoważonego rozwoju i szerokiego dostępu do bądź co bądź poprawnej infrastruktury położonej przy ulicy Dworcowej – windy i ruchome schody. Wzywamy do wstrzemięźliwości i wyrażamy głęboki sprzeciw proponowanym zmianom. Nie dla likwidacji 168! Nie dla wydłużenia 171!

„Udzieliliśmy odpowiedzi na pojawiające się pytania i zastrzeżenia”

Koniec końców protestujący pasażerowie zdecydowali się skierować skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Z uwagi na m.in. – jak zaznaczają – nieprzekazanie mieszkańcom informacji czy przeprowadzono badania napełnień pasażerskich i jakie są ich wyniki oraz co jest podstawą proponowanych zmian.

Poproszony przez nas o komentarz w tej sprawie Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu zapewnił, iż informacje dotyczące planowanych do wdrożenia w lutym br. zmian przebiegu linii autobusowych na północy i zachodzie Poznania były przekazywane reprezentującej lokalną społeczność Radzie Osiedla Podolany.

– W toku korespondencji udzieliliśmy odpowiedzi na pojawiające się pytania i zastrzeżenia, przedstawiając m.in. dane dotyczące punktualności. Nie jest zatem prawdą, że ZTM nie odpowiadał na pytania mieszkańców

– zapewnia ZTM.

Odnosząc się zaś do samej kwestii złożenia przez paserów skargi do WSA, ZTM odpowiada tak:

– Możemy natomiast potwierdzić, że zostaliśmy poinformowani o złożeniu do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego skargi dotyczącej rozpatrywania przez ZTM wniosku o udzielenie informacji publicznej złożonego przez jednego z mieszkańców. Jednakże do czasu rozstrzygnięcia tej sprawy przez sąd, jak również mając na uwadze konieczność dochowania poufności korespondencji z osobą fizyczną nie możemy tej sprawy komentować ani oceniać. Stosowne wyjaśnienia odnoszące się do tej sprawy przekażemy bezpośrednio do WSA.

Proponowane zmiany mają wejść w życie w lutym tego roku. Konkretnej daty Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu na razie jednak nie podaje.

Treść petycji dostępna jest TUTAJ

Modyfikacja układu linii autobusowych na północy Poznania. Szczegóły TUTAJ

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Obserwuj nas także na Google News

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski