Klienci PKO BP, których bank w latach 2014-2016 informował o zmianach taryf jedynie za pośrednictwem strony internetowej mogą już korzystać z publicznych rekompensat.
PKO BP poinformował o tym UOKiK. To realizacja decyzji Urzędu ochrony Konsumentów i Konkurencji z sierpnia 2018 roku. UOKiK uznał wtedy, że informacja na stronie internetowej banku o tym, że zmieniają się taryfy opłat jest niewystarczająca. Do tego UOKiK uznał, że PKO BP w korespondencji do klientów dotyczącej nowych postanowień umów nie podawał dokładnie podstawy prawnej, na jakiej zmian dokonywał, co sprawiało, że klienci mieli ograniczone możliwości reagowania na nie.
W sierpniu ubiegłego roku UOKiK nakazał bankowi oprócz zmiany sposobu informowania o zmianach, także zrekompensowanie klientom niedogodności. PKO BP poinformował o wykonaniu tej decyzji.
Osoby, które są klientami PKO BP i były nimi w latach 2014 -2016, a bank przesyłał im informacje o zmianach w taryfach jedynie za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub nie informował o podstawach prawnych zmian mogą w ramach rekompensaty:
- przez dwa miesiące ( od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku ) skorzystać z bezpłatnej usługi powiadomień SMS (można ją uruchomić w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale; skorzystanie z powiadomień SMS przez klientów, którzy dotychczas z nich nie korzystali, będzie wymagało złożenia dyspozycji uruchomienia usługi, a następnie jej dezaktywacji nie później niż do 30 września 2019 roku; w stosunku do klientów, którzy korzystają z usługi, bank nie będzie naliczał opłat przez okres od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku bez konieczności składania dodatkowych dyspozycji w tym zakresie);
- w okresie od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnego rozłożenia na 6 rat 0% jednej dowolnej transakcji bezgotówkowej dokonanej kartą kredytową w kwocie od 200 zł do 1500 zł, pod warunkiem złożenia wniosku o taką usługę w terminie pięciu dni kalendarzowych od dnia dokonania transakcji (usługę można uruchomić jedynie za pośrednictwem infolinii banku pod numerami: 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 - opłata zgodna z taryfą operatora);
- od 1 sierpnia do 30 września 2019 roku – jednokrotnego bezpłatnego wyboru niestandardowego wizerunku karty debetowej z galerii (dostępny w iPKO, serwisie telefonicznym lub oddziale);
- od 1 sierpnia do 31 października 2019 roku – bezpłatnych przelewów do ZUS i US za pośrednictwem iPKO, IKO lub serwisu telefonicznego (usługa będzie bezpłatna we wskazanym okresie bez konieczności składania dyspozycji jej uruchomienia).
Aby skorzystać z rekompensat nie trzeba podpisywać porozumienia z bankiem
Czytaj też: Poznań: Napad na bank przy ul. Promienistej. Sprawcy zatrzymani przez policję
Zobacz: Napad na bank w Lesznie
Zobacz też:
POLECAMY:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?