PKP PLK podpisała umowę na modernizację linii Poznań - Czempiń

Robert Domżał
Dwanaście przejazdów kolejowych zniknie z trasy Poznań - Czempiń. W czwartek spółka PKP PLK podpisała umowę z wykonawcą czyli polsko - hiszpańskim konsorcjum. Przebudowa ruszy w połowie kwietnia.

Dzięki temu po jej zakończeniu pociągi przyspieszą nawet do 160 km/h. Zyskają też kierowcy oraz piesi.

W Poznaniu zniknie przejazd kolejowy na Czechosłowackiej. W jego miejscu wybudowany zostanie wiadukt kolejowy. Ułatwiony będzie też przejazd drogą wojewódzką przez Łęczyce. Zamiast obecnego przejazdu kolejowego powstanie wiadukt drogowy.

Łatwiej będzie też przejechać przez Puszczykówko, gdzie zniknie przejazd w ciągu ul.3 Maja. W Mosinie ubędzie przejazd w ulicy Śremskiej , a w Drużynie Poznańskiej kolejarze wybudują przejście podziemne pod linią kolejową.

W ramach przebudowy wymienione zostanie podtorze, tory a także sieć trakcyjna. Po wyremontowanym odcinku pociągi będą mogły jeździć z prędkością nawet 160 km/h. Dzięki temu podróż najszybszym pociągiem do Wrocławia potrwa 1 godz. 50 minut. Teraz są to 2 godziny 40 minut. Z Poznania do Czempinia pociąg pospieszny pojedzie 14 minut prędzej.

Modernizowany odcinek liczy 32 km. Wyremontowane zostaną stacje w Czempiniu, Luboniu oraz Mosinie, a także przystanki Iłowiec, Drużyna Poznańska, Puszczykówko, Puszczykowo i Poznań Dębiec. Zyskają one między innymi oświetlenie, wiaty, ławki dla podróżnych oraz nowe, wyższe perony. W czasie przebudowy, która potrwa do roku 2015 powstanie też 7 przejść dla zwierząt oraz 18 kilometrów ekranów akustycznych. Budynki stacji w Mosinie, Czempiniu i Luboniu dostosowane zostaną do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Tak poważne prace oznaczają, utrudnienia. Począwszy od Dębca aż do Czempinia pociągi będą jeździły w obydwu kierunkach jednym torem. A ponieważ na sąsiednim będzie remont, będą musiały jechać wolniej niż zwykle. Spowoduje to ograniczenie ilości pociągów kursujących między Poznaniem a Lesznem. Prace zakończą się w roku 2015.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bywalec
Jeszcze parę lat i Drużyna będzie dzielnicą Poznania.
w
wega
jełop jestes i tyle. Tunel dla aut jadacych czechosłowacką a wiadukt kolejowy! czyli pociągi pojadą górą. Czytaj uwaznie analfabeto a nie o jakies wyjasnienia prosi.
Z
Zdzichu
Bo w tej chwili w remoncie jest dość spory odcinek linii kolejowej w granicach woj. dolnośląskiego, od stacji Wrocław Osobowice na północ w kierunku Rawicza. Poprawa jakości to suma kilku prowadzonych prac.
C
Czytelnik
1.Remont dotyczy linii kolejowej Poznań - Wrocław na odcinku Poznań - Czempiń.
2. Od kilku miesięcy była mowa, że w ciągu ul. Czechksłowackiej ma być wybudowany tunel, teraz okazuje się, że będzie wiadukt?
3. Od kiedy skrócenie czasu przejazdu po zmodernizowanym 32km odcinku o 14min, wpływa na zmniejszenie czasu przejazdu z 2:40 do 1:50??? Może przydało by się słowo wyjaśnienia. Ja tego nie pojmuję. Mam się domyślić, że tak będzie po zmodernizowaniu całej długości linii? Proszę o Troszkę więcej staranności.
Dodaj ogłoszenie