Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Plebiscyt As Odpowiedzialnego Biznesu: Pierwsze Asy przyznane [ZDJĘCIA]

Mateusz Pilarczyk
Internetowa część plebiscytu As Odpowiedzialnego Biznesu rozstrzygnięta! Czytelnicy i internauci "Głosu Wielkopolskiego" wybrali ich zdaniem najciekawsze inicjatywy CSR w Wielkopolsce.

CSR to skrót od angielskiego zwrotu Corporate Social Responsibility. W Polsce CSR tłumaczymy jako społeczną odpowiedzialność biznesu, czyli uwzględnianie aspektów społecznych i ekologicznych przy prowadzeniu biznesu.

Grupa Allegro na dwóch stopniach podium. Ich inicjatywy zostały najwyżej ocenione

W plebiscycie, do którego kilkadziesiąt firm zgłosiło 68 inicjatyw, wygrała Grupa Allegro z projektem "Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie". Inicjatywa ta promowała jazdę na rowerze oraz zdrowy i ekologiczny styl życia. "Kręć kilometry" zdobyło 265 głosów.

Kilometry nakręcone w mobilnej aplikacji na smartfony można było przekazać na rzecz danego województwa, którego miasta mogły dzięki temu zdobyć nowe stojaki rowerowe. To jednak niejedyny CSR-owy pomysł Allegro, który został doceniony.

Na najniższym stopniu podium uplasowała się akcja "Nie bądź burak - jedz warzywa". W jej ramach w dużych polskich miastach rozdano 15 tys. ekozestawów zawierających warzywne sałatki. Inicjatywa miała przypomnieć o włączeniu owoców i warzyw do codziennej diety Polaków.

Czytelnikom spodobała się również akcja Aquanetu namawiająca do picia wody z kranu

- Cieszymy się, że oba nasze zgłoszone projekty znalazły się na podium, to świetna niespodzianka na piąte urodziny Fundacji, które właśnie obchodzimy - mówi Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet. I dodaje:

- Zmieniamy rzeczy na lepsze. Stawiamy stojaki rowerowe (w całej Polsce już ponad 750), zachęcamy do zdrowego odżywiania. A dzięki głosom czytelników i internautów wiemy, że idziemy w dobrym kierunku. Szykujemy już więc ekologiczne pomysły na przyszły rok - zapowiada Krzysztof Śpiewek.

Drugie miejsce w internetowym głosowaniu na www.gloswielkopolski.pl zajęła z kolei lokalna akcja Aquanetu "Wodę z kranu pij na zdrowie".

- Cieszymy się bardzo z wysokiego miejsca. Jest to dla nas duże wyróżnienie, że tyle osób zauważyło projekt. Będziemy kontynuować kampanię zachęcającą do picia wody z kranu, bo uważamy, że jest to początek długiej drogi, aby przekonać naszych klientów, że woda z kranu jest zdrowa - mówi Dorota Wiśniewska, rzecznik prasowa poznańskiej spółki Aquanet dostarczającej wodę.

Zgłoszone do plebiscytu akcje można nadal przeglądać na internetowej stronie

www.gloswielkopolski.pl/naszeakcje/asbiznesu

. To spośród nich kapituła wybierze głównych zwycięzców "Asów Biznesu" (więcej w ramce).

Gala "Asów Biznesu"
Plebiscyt, którego partnerem jest "Głos Wielkopolski" organizuje Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa oraz Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich. Internetowe głosowanie jest tylko jedną z kilku kategorii, w jakiej przyznawane są "Asy". Dziś podczas gali przedstawiony zostanie wybór kapituły plebiscytu. Nagrodzone zostaną małe i mikro, średnie i duże przedsiębiorstwa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski