Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ponad 2 mld złotych na inwestycje trafiło do Poznania od rządu. Także na remont Poznańskiego Szybkiego Tramwaju

Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Trasa PST została dofinansowana kwotą 25 mln zł z funduszu Polski Ład.
Trasa PST została dofinansowana kwotą 25 mln zł z funduszu Polski Ład. Adam Jastrzębowski
Ponad 2 mld złotych trafiło do Poznania od 2015 roku. Pieniądze te zostały przeznaczone między innymi na szpitale, budowę osiedli mieszkań komunalnych i w systemie TBS oraz na remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, dofinansowanie budowy kładki Berdychowskiej, budowy szkoły na Strzeszynie, czy wiaduktów nad torami kolejowymi na ulicach Golęcińskiej, czy Lutyckiej.

Miliardy złotych dla Poznania

Poznańscy działacze PiS podkreślili, że kończący się remont trasy PST został dofinansowany kwotą 25 mln zł z Funduszu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Dzięki temu nie trzeba było remontu przeciągać w czasie i regularnie zamykać i otwierać trasy przez trzy lata.

- Każdy, kto podczas remontu spędzał długie kwadranse w korkach, wie, jak bardzo ta trasa jest dla Piątkowa ważna. Dobrze, że pan prezydent Jacek Jaśkowiak potrafi przeprosić za problemy komunikacyjne, ale my wolelibyśmy, aby mniej przepraszał, tylko wykonywał swoje obowiązki w sposób bardziej terminowy i rzetelny oraz żeby ciągle nie narzekał, że nie ma pieniędzy, kiedy ogromne pieniądze są do Poznania przesyłane

- mówiła radna miejska Ewa Jemielity.

Jak dodała, pieniądze dla Poznania są, tylko trzeba je dobrze wykorzystywać, na przykład, aby przebudować skrzyżowanie ulic Opieńskiego i Umultowskiej, gdzie mieszkańcy od lat apelują o wybudowanie ronda.

Pieniądze z budżetu państwa ratują inwestycje w Poznaniu?

Radni podkreślali, że pieniądze z budżetu państwa uratowały realizację kolejnych inwestycji w mieście.

- Dzięki tym pieniądzom uratowano termin oddania do użytku trasy naramowickiej, gdzie przeznaczono 50 mln zł na usunięcie wysypiska śmieci, o którym projektanci nie wiedzieli. 95 mln zł przeznaczono na budowę kładki Berdychowskiej, czy 65 mln zł na budowę szkoły na Strzeszynie. Dzięki temu miasto może dotrzymać terminów realizacji tych inwestycji

- podkreślał radny Krzysztof Rosenkiewicz.

Obserwuj nas także na Google News

- Cieszymy się, że budowa Pestki została ukończona na czas, gdzie w innych miejscach te terminy nie zostały dotrzymane - stwierdził poseł Bartłomiej Wróblewski. - Nie wyobrażam sobie, aby te pieniądze, które inwestuje także PKP PLK, zostały zmarnowane i nie powstał tak bardzo potrzebny wiadukt na Golęcinie. Miasto powinno być bardziej konsekwentne i możliwie najpełniej wykorzystywać pieniądze z budżetu państwa

- podsumował.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Trasa Poznańskiego Szybkiego Tramwaju będzie całościowo otwarta od 13 maja 2023 roku.

Wiemy, kiedy ruszy Poznański Szybki Tramwaj! Padła konkretna...

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski