Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poprawia się bezpieczeństwo w ruchu drogowym w Poznaniu. Liczba wypadków zmniejszyła się o jedną trzecią

Justyna Piasecka
Justyna Piasecka
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym w Poznaniu wzrasta.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym w Poznaniu wzrasta. Waldemar Wylegalski
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym w Poznaniu wzrasta. W latach 2018-2022 liczba wypadków zmniejszyła się w mieście o jedną trzecią, z kolei tych z udziałem pieszych spadła o połowę. - W Poznaniu jest coraz bezpieczniej - mówi Anna Bręk, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego poznańskiej policji.

Poznań coraz bardziej bezpieczny. Zmniejszyła się liczba wypadków

– Poprawa bezpieczeństwa ruchu w mieście to proces, który wymaga wielu instytucji, w tym władz miejskich, służb odpowiedzialnych za ruch drogowy i społeczeństwa jako całości. Działania te powinny być stale monitorowane i dostosowywane do zmieniających się potrzeb i wyzwań związanych z ruchem w mieście

– powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Czytaj też: Tak zmienia się Stary Rynek w Poznaniu. "Duża część uliczek jest już wybrukowana". Zobacz zdjęcia

– Dane z ostatnich pięciu lat pokazują, że zarówno współpraca, jak i działania przynoszą efekt i znacząco spada liczba wypadków, kolizji, w tym szczególnie z udziałem pieszych

- dodał.

W latach 2018-2022 statystyki wypadkowości w Poznaniu bardzo się poprawiły

Od 2018 roku systematycznie spada liczba wypadków i kolizji, zwłaszcza tych z udziałem pieszych i z ich winy. Pięć lat temu w Poznaniu odnotowano 862 takie zdarzenia, cztery lata później tylko 551, z kolei do połowy września tego roku - 384. W porównaniu z latami 2018-2022 to spadek o 36 procent. 50-procentowy spadek odnotowano z kolei w przypadku wypadków z udziałem pieszych. W stosunku do 2018 roku w ubiegłym roku zdarzenia te zmalały z 240 do 121. Do połowy września tego roku doszło do 93 wypadków z udziałem pieszych, z czego żaden z nich nie zakończył się śmiercią.

Mariusz Wiśniewski przypomniał problem z łazarskim odcinku ulicy Głogowskiej, który został poruszony na przełomie 2019/2020 roku.

– Nie było miesiąca, żeby nie dochodziło tam do tragicznych, także śmiertelnych wypadków. Zapowiadaliśmy wówczas zmiany w organizacji ruchu na tym odcinku, począwszy od ograniczenia prędkości, do dostosowania przebiegu osi jezdni do przepisów. Od tamtego czasu, od 2020 roku nie odnotowaliśmy żadnego wypadku śmiertelnego

– wskazał.

Zastępca prezydenta Poznania wymienił, jakie działania wpłynęły na poprawę bezpieczeństwa w mieście.

– To monitorowanie miejsc, gdzie jest najniebezpieczniej, stałe wizje w terenie, komisje bezpieczeństwa, spotkania z radami osiedli, weryfikowanie wniosków od mieszkańców. To są też oczywiście zmiany w organizacji ruchu, wprowadzanie stref Tempo 30 i uspokojonego ruchu, porządkowanie parkowania. Temu sprzyjają też remonty chodników – poszerzanie ich, separacja ruchu rowerowego od ruchu pieszego, przebudowy skrzyżowań, przejazdów rowerowych, wyniesione skrzyżowania, poduszki berlińskie

– wskazał.

Anna Bręk, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego poznańskiej policji dodała, że na wzrost poziomu bezpieczeństwa wpłynęły też ograniczenia prędkości, fotoradary, czy wysokość kar.

– Fotoradary na trzech ulicach, gdzie ruch jest szczególnie duży – Hetmańska, Dąbrowskiego i Głogowska – działają odstraszająco, ale skutecznie. W tym roku w żadnym z tych miejsc nie doszło do śmiertelnych wypadków

– powiedziała policjantka.

Na koniec Mariusz Wiśniewski zwrócił uwagę na nieodpowiedzialne zachowania ludzi, którzy przez swoją nieuwagę, np. wjeżdżając pod tramwaj, jadąc rowerem, ze słuchawkami w uszach i kapturem na głowie, doprowadzają do tragicznych w skutkach wypadków.

– Żadna infrastruktura nie pomoże, jeśli ktoś nie ma odpowiednio poukładanego w głowie zachowania

– stwierdził.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Preply sugerują, że największy problem z uprzejmością mają mieszkańcy dużych miast na wschodzie Polski. Grzeczni są mieszkańcy zachodniej części kraju. Jak w tym zestawianiu wypadł Poznań?Zobacz ranking najbardziej nieuprzejmych miast -->

Poznań niegrzecznym miastem? Zobacz ranking najbardziej nieu...

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski