Poznań coraz bardziej bezpieczny. Zmniejszyła się liczba wypadków
– Poprawa bezpieczeństwa ruchu w mieście to proces, który wymaga wielu instytucji, w tym władz miejskich, służb odpowiedzialnych za ruch drogowy i społeczeństwa jako całości. Działania te powinny być stale monitorowane i dostosowywane do zmieniających się potrzeb i wyzwań związanych z ruchem w mieście
– powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Czytaj też: Tak zmienia się Stary Rynek w Poznaniu. "Duża część uliczek jest już wybrukowana". Zobacz zdjęcia
– Dane z ostatnich pięciu lat pokazują, że zarówno współpraca, jak i działania przynoszą efekt i znacząco spada liczba wypadków, kolizji, w tym szczególnie z udziałem pieszych
- dodał.
W latach 2018-2022 statystyki wypadkowości w Poznaniu bardzo się poprawiły
Od 2018 roku systematycznie spada liczba wypadków i kolizji, zwłaszcza tych z udziałem pieszych i z ich winy. Pięć lat temu w Poznaniu odnotowano 862 takie zdarzenia, cztery lata później tylko 551, z kolei do połowy września tego roku - 384. W porównaniu z latami 2018-2022 to spadek o 36 procent. 50-procentowy spadek odnotowano z kolei w przypadku wypadków z udziałem pieszych. W stosunku do 2018 roku w ubiegłym roku zdarzenia te zmalały z 240 do 121. Do połowy września tego roku doszło do 93 wypadków z udziałem pieszych, z czego żaden z nich nie zakończył się śmiercią.
Mariusz Wiśniewski przypomniał problem z łazarskim odcinku ulicy Głogowskiej, który został poruszony na przełomie 2019/2020 roku.
– Nie było miesiąca, żeby nie dochodziło tam do tragicznych, także śmiertelnych wypadków. Zapowiadaliśmy wówczas zmiany w organizacji ruchu na tym odcinku, począwszy od ograniczenia prędkości, do dostosowania przebiegu osi jezdni do przepisów. Od tamtego czasu, od 2020 roku nie odnotowaliśmy żadnego wypadku śmiertelnego
– wskazał.
Zastępca prezydenta Poznania wymienił, jakie działania wpłynęły na poprawę bezpieczeństwa w mieście.
– To monitorowanie miejsc, gdzie jest najniebezpieczniej, stałe wizje w terenie, komisje bezpieczeństwa, spotkania z radami osiedli, weryfikowanie wniosków od mieszkańców. To są też oczywiście zmiany w organizacji ruchu, wprowadzanie stref Tempo 30 i uspokojonego ruchu, porządkowanie parkowania. Temu sprzyjają też remonty chodników – poszerzanie ich, separacja ruchu rowerowego od ruchu pieszego, przebudowy skrzyżowań, przejazdów rowerowych, wyniesione skrzyżowania, poduszki berlińskie
– wskazał.
Anna Bręk, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego poznańskiej policji dodała, że na wzrost poziomu bezpieczeństwa wpłynęły też ograniczenia prędkości, fotoradary, czy wysokość kar.
– Fotoradary na trzech ulicach, gdzie ruch jest szczególnie duży – Hetmańska, Dąbrowskiego i Głogowska – działają odstraszająco, ale skutecznie. W tym roku w żadnym z tych miejsc nie doszło do śmiertelnych wypadków
– powiedziała policjantka.
Na koniec Mariusz Wiśniewski zwrócił uwagę na nieodpowiedzialne zachowania ludzi, którzy przez swoją nieuwagę, np. wjeżdżając pod tramwaj, jadąc rowerem, ze słuchawkami w uszach i kapturem na głowie, doprowadzają do tragicznych w skutkach wypadków.
– Żadna infrastruktura nie pomoże, jeśli ktoś nie ma odpowiednio poukładanego w głowie zachowania
– stwierdził.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?