Poznań: Coraz bliżej końca koszmaru na drogach [ZDJĘCIA, FILM]

Katarzyna Fertsch
Bułgarska już otwarta, od poniedziałku również Bukowską będzie można przejechać. Koniec koszmaru? Bartłomiej Wutke
Mimo że Poznań nadal przypomina wielki plac budowy, to jednak coraz wyraźniej widać koniec koszmaru drogowego. Drogowcy kończą przebudowę ulicy Bułgarskiej, przejezdne jest już rondo Jana Nowaka-Jeziorańskiego, w poniedziałek drogowcy zakończą przebudowę śródmiejskiej części ulicy Bukowskiej.

Prawie cała ulica Bukowska na odcinku od Zeylanda do Polskiej ma już nową i przede wszystkim równą nawierzchnię jezdni. Teraz pozostało już tylko wymalować linie, wyznaczyć buspasy i zlikwidować lewoskręty.

Zdaniem Tomasza Libicha z Zarządu Dróg Miejskich, może to potrwać jeszcze około tygodnia. Później ulica Bukowska stanie się przyjaźniejsza autobusom MPK i taksówkom (przejazd ma się skrócić o nawet 10 minut), za to kierowcy będą musieli opracować nowe trasy, jeśli dotychczas skręcali z Bukowskiej w lewo.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Próbne przejazdy tramwajów na rondzie Nowaka-Jeziorańskiego
Poznań: Tramwaj podzieli się torowiskiem z... autobusem

Najważniejsza z punktu widzenia Euro 2012 inwestycja, przebudowa ulicy Bułgarskiej, zbliża się do końca wielkimi krokami.

- Zostało jeszcze posadzenie zieleni, wyregulowanie sygnalizacji świetlnych i wyrównanie studzienek - wyjaśnia Tomasz Libich.
Nieźle prezentują się i inne ulice wokół: Marcelińska, Wałbrzyska czy Strzegomska.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Inwestycje na Euro 2012: Trwa wyścig z czasem! [ZDJĘCIA]

Kierowcy odzyskali już także rondo Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Na dzisiaj zaplanowano testy z tramwajami. Jeśli pójdą sprawnie, już około 11 maja po rondzie znów będą jeździły tramwaje z pasażerami (w kierunku Ogrodów i Jeżyc). A prawdopodobnie już 18 maja tramwajem będziemy mogli jeździć do ulicy Budziszyńskiej.

Wielkie odliczanie trwa jednak nadal. Drogowcy wciąż pracują w Antoninku i na Roosevelta. Z czasem ścigają się również na Franowie.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kuku namuniu

Never ending story!
A po EURO, to tylko w Poznaniu bajka?
Czyste deptaki w centrum, przejezdne miasto we wszystkie strony.
Szybki tramwaj do dworca, kaponiera jak marzenie i tramwaj do Junikowa?
Ble ble,ble. Kupię ci futro Kaśka, to też obiecanka, co nic nie kosztuje.

k
kierowca

Jak Marcelińska dobrze się prezentuje to ten gościu dyrektorek widać jechał nią w tamtym tysiącleciu ! Od Grochowskiej do Przybysza to dziura goni dziurę ! Chyba, że dla dyrektorka Marcelińska kończy się przy Grochowskiej ! Za chwilę to i ten odcinek ulegnie zniszczeniu. Bajery dyrektorek opowiada !

...

Koszmar to bedzie jak zamkna Kaponiere po euro. Rondo grozi zawaleniem jak caly wiadukt Krzywoustego. A przed Lawica mamy wiadukt widmo ktory przez lata bedzie stal nieuzywany. Miasto hau hau!!! Rychu rzadzi!!!

W
Widukind

gdy ktoś z zagranicy pojedzie od strony Pniew. Droga właściwie nieprzejezdna, a od Tarnowa Podgórnego aż do Teatralki to slalom gigant , tyle że bez kijków. I zobaczą słynne już bramki kasujące , na razie tir, za przejazd, i nakręcą się co niemiara omijając przeszkody , dziury... I zobaczą patrole polucjantów dzielnie tych dziur pilnujące, i zobaczą 4 funkcjonariuszy pilnujących 1 fotoradaru, a na odcinku od Smochowic będą uprawiać rajdy terenowe ale po , rzekomo asfaltowych , made in Poland. POruta i tyle.

Dodaj ogłoszenie