Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Jak ożywić Stare Koryto Warty

Beata Marcińczyk
Projekt pasywnie traktuje zagospodarowanie Starego Koryta Warty - mówi o "kilkunastu latach"
Projekt pasywnie traktuje zagospodarowanie Starego Koryta Warty - mówi o "kilkunastu latach" Fot. Waldemar Wylegalski
Jest już projekt trzeciej edycji Miejskiego Programu Rewitalizacji (MPR). W najbliższych dniach mają rozpocząć się ogólnomiejskie konsultacje społeczne.

MPR łączy dwa dotychczasowe programy - ten z 2006 roku dotyczący Śródki i Chwaliszewa oraz program z 2010 roku opracowany dla terenów poprzemysłowych i powojskowych.

Radni Poznania, jako pierwsi zapoznali się z projektem, który zakłada wsparcie z funduszy Unii Europejskiej oraz miasta. Oparty jest na danych m.in. o poziomie bezrobocia, ubóstwa, średniej wysokości dochodów, aktywności przedsiębiorców, wskaźniku mieszkalnictwa dotyczących konkretnych terenów Poznania.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Poznań: Rewitalizacja miasta idzie zbyt wolno - narzekają radni

Jak będzie wyglądać drugie życie Warty?

Poznań: Radni za ustawą o rewitalizacji miast

Poznańscy radni oburzeni machinacjami z rewitalizacją

- To bardzo dobrze, że w diagnozie wykorzystano wiele nowych danych - oceniał Łukasz Mikuła.
Mariusz Wiśniewski, przewodniczący komisji rewitalizacji, uznał co prawda, że projekt zbyt pasywnie traktuje zagospodarowanie Starego Koryta Warty, bo mówi o "kilkunastu latach".

- Trzeba przyspieszyć sprawy związane ze Starym Korytem Warty - zgodził się Wojciech Kręglewski. - Dziesięć lat temu były wnioski pełne sprzeczności, a teraz widzę zgodność.

Podobne uwagi, dotyczące realizacji założeń programu miała Katarzyna Kretkowska.
- Brakuje mi energii do pracy nad tym tematem, bo nie ma realizacji tego, o czym się w tych murach mówi od lat - podkreślała. Jako przykład podała Jeżyce i teren Modeny, i zajezdni przy Gajowej. - Prezydent Kruszyński co jakiś czas informuje, że inwestor już wchodzi, a tam od lat nic się nie dzieje. Nie chcę byśmy skończyli kadencję tylko na rozmowach - dodała radna Kretkowska.

- Dyskusja o rozwiązaniach komunikacyjnych w rejonie Chwaliszewa i terenów nad Wartą trwa kilka kadencji. Była możliwość poprowadzenia trasy wzdłuż nadbrzeża. Teraz zostało ono zabudowane. Istnieje jednak możliwość wyeliminowania ruchu samochodowego ze śródmieścia, domykając tzw. ring Stubbena - przypomniał W. Kręglewski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski