Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Kiedy powstanie ulica Nowa Głogowska?

Marcin Idczak
Nowa Głogowska ma przebiegać przy ul. Kolejowej
Nowa Głogowska ma przebiegać przy ul. Kolejowej Andrzej Szozda
Rozwiązaniem problemu korków i zwiększonego ruchu na ulicy Głogowskiej w Poznaniu może być budowa dodatkowej trasy, czyli ulicy Nowa Głogowska. Kiedy ta inwestycja mogłaby zostać zrealizowana?

Zgodnie z miejskimi planami Nowa Głogowska ma się ciągnąć od okolic dworca zachodniego w pobliże wiaduktu kolejowego nad ul. Hetmańską. - Natomiast same jezdnie mają przebiegać wzdłuż ul. Kolejowej w pobliżu torów - wyjaśnia Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich.

- To będzie doskonała alternatywa dla obecnej Głogowskiej - twierdzi Wojciech Wośkowiak, radny miejski, a zarazem i przewodniczący rady osiedla Łazarz.- Ruch samochodowy będzie można przenieść na powstałą drogę - dodaje. Dzięki tej trasie znacznie się skróci czas dojazdu z Rataj, Wildy, Dębca w rejon targów i dworca. Jednocześnie mniej pojazdów będzie korzystało z samej Głogowskiej, którą będzie można przebudować. - Mieliśmy nadzieję, że prace przy jej budowie ruszą wraz z budową nowego dworca, czyli zintegrowanego centrum komunikacyjnego. Jednak tak się nie stało - dodaje Wośkowiak.

ZOBACZ TEŻ: GŁOGOWSKA Z JEDNYM PASEM RUCHU? - PROJEKT JUŻ JEST!

Wykonano już nawet pierwszy etap prac, czy wjazd w okolicach ul. Kolejowej. Niestety na resztę prac zabrakło pieniędzy. Choć o konieczności jej budowy, jeszcze w czasie kampanii wyborczej mówił prezydent Ryszard Grobelny, to jednak kiedy rozpoczną się prace nie wiadomo. - Inwestycja nie została wpisana do Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Poznania - dodaje Tomasz Libich.

Według przedwyborczych wyjaśnień prezydenta Poznania, dopiero po zakończeniu budowy Nowej Głogowskiej można mówić o wygaszaniu ruchu na obecnej Głogowskiej. Zgodnie z obecnymi wyjaśnieniami Rafała Łopki z biura prasowego prezydenta, trzeba przyjrzeć się dokładniej wszystkim możliwym rozwiązaniom, które usprawnią ruch w tej części miasta.

Z podobnych tras w Poznaniu udało się już wybudować Nowe Zawady (ul. Hlonda), dzięki której z ul. Lechickiej można kilkoma pasami ruchu dojechać do ronda Śródka. Wciąż pojawiają się koncepcje Nowej Naramowickiej. Jednak podobnie jak w przypadku Głogowskiej brak na to pieniędzy. Kolejnym pomysłem jest poszerzenie Obornickiej (stworzenie Nowej Obornickiej), która ma odkorkować północ miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski