Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Koniec sporu o przebudowę Gdyńskiej. Będzie ulica dwujezdniowa i dwa ronda

Bogna Kisiel
Obecnie w ramach budowy dróg do spalarni śmieci trwa modernizacja między innymi ulicy Gdyńskiej w Poznaniu. W przyszłym roku ma rozpocząć się przebudowa Gdyńskiej w Koziegłowach
Obecnie w ramach budowy dróg do spalarni śmieci trwa modernizacja między innymi ulicy Gdyńskiej w Poznaniu. W przyszłym roku ma rozpocząć się przebudowa Gdyńskiej w Koziegłowach Piotr Jasiczek
Poznań i Czerwonak zakończyły spór o Gdyńską. Chodzi o fragment ulicy od wiaduktu kolejowego do Centralnej Oczyszczalni Ścieków w Koziegłowach. Poznań przebuduje Gdyńską tak, jak to pierwotnie zakładano. Będzie droga dwujezdniowa (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku) oraz dwa ronda na skrzyżowaniach Gdyńskiej z Poznańską oraz z Piaskową.

Od pół roku toczy się spór między Poznaniem, a gminą Czerwonak, dotyczący sposobu modernizacji Gdyńskiej w Kozie-głowach. Chodzi o fragment od wiaduktu kolejowego do Centralnej Oczyszczalni Ścieków. Obecnie, w ramach budowy dróg dojazdowych do spalarni śmieci, trwa przebudowa tej ulicy na terenie Poznania.

Poprzedni prezydent miasta zadeklarował, że w związku z uciążliwościami oczyszczalni i spalarni śmieci miasto przebuduje także Gdyńską w Koziegłowach, w gminie Czerwonak. Miały powstać dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz dwa ronda na skrzyżowaniach Gdyńskiej z Poznańską oraz Gdyńskiej z Piaskową. Prezydent Jacek Jaśkowiak zaczął jednak forsować inne rozwiązanie – jeden pas ruchu w każdym kierunku i sygnalizacja na skrzyżowaniach. To wywołało sprzeciw wójta i radnych Czerwonaka, gmin ze Stowarzyszenia Metropolia Poznań, a nawet poznańskich radnych.

W mediacje włączył się Jan Grabkowski, starosta poznański. W czwartek odbyło się kolejne spotkanie w tej sprawie. – Mimo deszczowej pogody, mamy dobrą wiadomość dla mieszkańców aglomeracji – oświadczył J. Grabkowski. – Udało się rozwiązać problem budowy Gdyńskiej poza granicami Poznania. Zostanie zrealizowana pierwsza wersja modernizacji tej ulicy czy dwie jezdnie (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku) i dwa ronda tak, jak planowano na początku.

Modernizacja Poznańskiej
Maciej Wudarski, zastępca prezydenta nadal uważa, ze nie jest to rozwiązanie najszczęśliwsze. – Zaproponowaliśmy wariant optymalny, oszczędnościowy z jedną jezdnią – tłumaczy M. Wudarski. – Spotkał się on jednak ze złym przyjęciem mieszkańców. Gmina Czerwonak zleciła własną analizę, z której wynikało, że jedyny, możliwy do przyjęcia jest układ dwujezdniowy.

Prezydent Wudarski podkreśla jednak, że miasto traktuje poważnie zobowiązania poprzednich władz.

– Trudno mówić o wygranej, ale po miesiącach sporu udało się osiągnąć kompromis oczekiwany przez mieszkańców – mówi Jacek Sommerfeld, wójt Czerwonaka. – Czekamy na rozpoczęcie inwestycji.

Poznań posiada projekt przebudowy Gdyńskiej. Inwestycja ma kosztować ok. 30 mln zł. – W przyszłym roku pewnie będziemy gotowi do jej rozpoczęcia – uważa M. Wudarski. – Pieniądze mamy zabezpieczone.

Z zakończenia sporu jest zadowolony także starosta Grabkowski. – Teraz wiemy, jak będzie wyglądać skrzyżowanie Gdyńskiej z Poznańską. Dzięki temu możemy przystąpić do projektowania przebudowy i modernizacji Poznańskiej – tłumaczy J. Grabkowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski