Poznań: Nowy dworzec ze starymi peronami. Remontu nie będzie...

    Poznań: Nowy dworzec ze starymi peronami. Remontu nie będzie przez kilka lat!

    Robert Domżał

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Tak wyglądają obecnie perony na poznańskim dworcu PKP
    1/3
    przejdź do galerii

    Tak wyglądają obecnie perony na poznańskim dworcu PKP ©Fot. Robert Domżał

    Chociaż perony znajdujące się po zachodniej stronie budynku poznańskiego Dworca Głównego PKP są dziurawe, nierówne i nieestetyczne, to jeszcze przez kilka najbliższych lat nie będą remontowane - wynika z naszych informacji.
    W najgorszym stanie jest obecnie peron czwarty. Nawierzchnia jest tam w zasadzie asfaltowa, ale dominują tam dziury i koleiny. Na peronie 4 b rzuca się z kolei w oczy duża ilość stalowych płyt, które przykrywają jakieś studzienki. Z wiaty nad peronami piątym i szóstym farba odchodzi płatami.

    Pasażerowie każdego dnia przekonują się, że wsiąść z tych peronów do pociągu nie jest łatwo, a to dlatego, że różnica poziomów między schodami wagonu a peronami jest znaczna. I choć spółka PKP PLK długo zapowiadała remont poznańskich peronów, to jednak okazuje się, że w najbliższych latach modernizacji nie będzie.

    - Poznański dworzec będzie więc straszył mieszkańców i przyjezdnych jako przestrzeń nieprzyjazna i zdezintegrowana, "świecił" jako przykład niegospodarności i niechlujstwa - twierdzi Paweł Sowa, prezes Stowarzyszenia "Inwestycje dla Poznania".

    Dlatego przedstawiciele stowarzyszenia nie zamierzają czekać i zbierają podpisy pod petycją. Oprócz przebudowy peronów stowarzyszenie żąda budowy nowego systemu informacji pasażerskiej, montażu systemu tablic, znaków oraz szyldów informacyjnych czy montażu schodów ruchomych. Wydatki na ten cel szacuje na ponad 60 mln zł.

    Zdaniem spółki PLK PKP SA przebudowa peronów nie jest obecnie możliwa, ponieważ nie wiadomo, czy stary budynek Dworca Głównego zostanie zmodernizowany, czy rozebrany.

    - Wiadomo, że modernizacją lub budową w tym miejscu nowego obiektu, na przykład hotelu, zajmie się spółka Trigranit - wyjaśnia Piotr Kryszak, rzecznik PKP SA w Poznaniu. Kiedy jednak zapadną decyzje, nie wiadomo - dodaje Kryszak.

    - Na początku marca wywiesimy wiechę na budynku Poznań City Center. Spodziewamy się w Poznaniu wizyty przedstawicieli zarządu PKP. Będzie to okazja do sfinalizowania rozmów o starym dworcu - mówi Przemysław Terlecki, rzecznik spółki Trigranit.
    Nie wiadomo, czy stary budynek będzie nadawał się do modernizacji. Wiadomo, że brakuje dokumentacji technicznej. Budowa nowego obiektu może trwać trzy lata.

    Zbigniew Wolny z Centrum Realizacji Inwestycji PKP zwraca uwagę, że obecnie w Poznaniu trwają dwie budowy, utrudniające wjazd i wyjazd pociągom. Jest to budowa Poznań City Center i przebudowa linii PST. Obydwie potrwają jeszcze kilka miesięcy.

    - Z tego powodu mamy ograniczony dostęp do peronów. Jeśli zacząłby się remont peronów 4, 5 i 6, to pojawiłyby się kolejne uciążliwości dla pasażerów. Byłoby więcej problemów z wjazdem i wyjazdem ze stacji pociągów - przekonuje Zbigniew Wolny. Kolejarze przypominają, że i bez remontu peronów przybędzie problemów, bo w kwietniu zacznie się remont linii Poznań - Wrocław na odcinku od Poznania do Czempinia.

    - Nagromadzenie zbyt wielu prac zablokowałoby stację Poznań - mówi Zbigniew Wolny. A to oznacza, że do czasu zakończenia inwestycji stare perony będą straszyć w Poznaniu.



    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (10)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Coś strasznego

    Obywatel Puszczykowa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 12

    To coś strasznego, że chcą rozebrać stary dworzec. Przecież on jest z 1877 roku!!!!!!! Mimo 40 lat od modernizacji jest wykonany w lepszym standardzie niż nowy dworzec. Ma marmurowe wykończenie, a...rozwiń całość

    To coś strasznego, że chcą rozebrać stary dworzec. Przecież on jest z 1877 roku!!!!!!! Mimo 40 lat od modernizacji jest wykonany w lepszym standardzie niż nowy dworzec. Ma marmurowe wykończenie, a nowy kafelkowe. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    podziękujmystow. Inwestycje dla Poznania

    Eukaliptusik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 25

    bo to przedstawiciele tej organizacji napisali list do ministra transportu z żądaniem, aby perony 4,5,6 zmodernizować na styl wrocławski czy krakowski gdzie są płyty granitowe zamiast...rozwiń całość

    bo to przedstawiciele tej organizacji napisali list do ministra transportu z żądaniem, aby perony 4,5,6 zmodernizować na styl wrocławski czy krakowski gdzie są płyty granitowe zamiast kostki...Podobno tam jest piękniej, estetyczniej itd. może i ładniej to wygląda, ale państwo hrabiostwo z ww.stowarzyszenia nie mówi o tym jak narzekają pasażerowie we Wrocławiu czy Krakowie na te płyty podczas deszczu czy opadów śniegu. Jest ślisko i zdarzają się kontuzje bo ludzie się przewracają! Co ciekawsze- IdP zażądało również, by już zmodernizowane perony zostały rozebrane i zrobione na nowo, oczywiście wg. wizji stowarzyszenia. Myślę, że minister Nowak otworzył szeroko oczy ze zdziwienia i pomyślał, że komuś w Poznaniu odbiło. Koniec końców fundusze na remont peronów w naszym mieście zostały wstrzymane i przez kilka lat będzie wiocha. A potem i tak będzie kostka. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To byłby ewenement

    wiebiciel Donaldinia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 15

    "myślę, że minister Nowak otworzył szeroko oczy ze zdziwienia i pomyślał".. pan minister myśli?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przestań Pan głupoty wciskać

    kaktusik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 18

    Eukaliptusik przestań pierniczyć głupoty i wciskać kity ludziom. Nie byłeś ani we Wrocląwiu a ni w Krakowie, bo gdybyś był, to wiedziałbyś, ze żaden deszcz czy śnieg nie pada na całkowicie...rozwiń całość

    Eukaliptusik przestań pierniczyć głupoty i wciskać kity ludziom. Nie byłeś ani we Wrocląwiu a ni w Krakowie, bo gdybyś był, to wiedziałbyś, ze żaden deszcz czy śnieg nie pada na całkowicie zadaszone w/w perony. W Poznaiu jest naprawdę najgorzej z dużych miast, ba gdzie temu Poznaniowi do takich stacji jak Przemyśl, Tarnów czy Białystok, a przecież według niektórych to "Azja". Idąc tym nazewnictwem "Azja kolejowa" to Poznań!!!!!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pij meliskę

    Eukaliptusik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 16

    możesz sobie kwękać a ja dalej będę pisać jak jest. pozdrowienia :)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    heh

    ozzy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 16

    Boś wieśniak i tylko Ty wiesz najlepiej. pozdrowienia :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Buduje sie dom towarowy, a nie dworzec

    Poznańczyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 27 / 15

    Niedługo obudzimy się z ręką w nocniku. Tam buduje się nowy wielki (i niepotrzebny) dom towarowy, a dworzec jest jedynie pretekstem. Część dworcowa jest zaprojektowana skandalicznie - jest...rozwiń całość

    Niedługo obudzimy się z ręką w nocniku. Tam buduje się nowy wielki (i niepotrzebny) dom towarowy, a dworzec jest jedynie pretekstem. Część dworcowa jest zaprojektowana skandalicznie - jest niefunkcjonalna, niewygodna, z pokrętnymi ciągami komunikacyjnymi - wszystko bez sensu, cały ten projekt nadaje się do "architektonicznej maliny". Nacisk kładzie sie na inne rzeczy, perony? A po co? Tam się ic nie sprzedaje, lepiej niech chodzą po galeriach handlowych.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W koncu wyburzą!

    Analityk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 35

    I bardzo dobrze! Niech Triganit bierze tą "rudere" czyt. stary dworzec, zrowna go z powierzchnia ziemii i postawi jakis fajny obiekt XXI w. chociazby pod hotel, biura!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    3-granit

    LukasK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 18

    Trigranit z pewnością ucieszy się możliwością przejęcia sporego budynku i zaadaptowania go na własne cele komercyjne. Będzie robił wszystko, aby dworzec stamtąd zniknął jak najszybciej.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tradycja

    44 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 30 / 25

    Powtórka z kolejowej działalności Grigorija Potiomkina.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo