Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Pestką pojedziemy dopiero we wrześniu! Kolejna opóźniona inwestycja [ZDJĘCIA, FILM]

Robert Domżał
Prace na trasie PST mają być zakończone w czerwcu, jednak pierwsi pasażerowie pojadą nią we wrześniu
Prace na trasie PST mają być zakończone w czerwcu, jednak pierwsi pasażerowie pojadą nią we wrześniu Robert Domżał
Przebudowa ulicy Grunwaldzkiej może zakończyć się dopiero za rok, a pierwsi pasażerowie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju pojadą nowa linią do Dworca Zachodniego dopiero w wrześniu.

Powodem ewentualnego rocznego opóźnienia przebudowy ulicy Grunwaldzkiej są problemy finansowe firmy Poldróg z Piły. W przyszłym tygodniu ma ona przedstawić inwestorowi czyli miastu gwarancje bankowe.

ZOBACZ TEŻ: JAK POZNAŃ BUDOWANO

Jeśli Poldróg ogłosi upadłość, wówczas Poznań będzie musiał zinwentaryzować wykonane roboty, a następnie ogłosić nowy przetarg. To oznaczałoby zakończenie robót w przyszłym roku. Stratę czterech miesięcy.

Urzędnicy przekonują że skoro Poldróg wykonał 85 procent robót i jest szansa na zakończenie robót w październiku to warto jeszcze chwilę poczekać, aż przedstawi gwarancje bankowe, niż tracić rok. W firmie doszło do zmiany zarządu i nowy prezes wydaje się być wiarygodny - tłumaczy prezes Andrzej Nowakowski.

Po raz kolejny oddala się termin oddania do eksploatacji nowego odcinka PST.

W hali przystankowej brakuje kilku metrów szyn tramwajowych, nie założono jeszcze na całym odcinku trakcji elektrycznej.
- Prace budowlane zakończymy 30 czerwca, ale trzeba pozyskać pozwolenia na użytkowanie. Ponieważ linia przebiega przez tereny będące budową, dlatego spodziewamy się, że będzie o nie trudno - mówi prezes spółki Infrastruktura. I dlatego jako termin oddania do użytkowania wskazuje 1 września.

Jednak nawet jeśli tramwaje ruszą nowym odcinkiem we wrześniu to najpewniej pasażerowie nie nacieszą się tą linią za długo. Krótko po tym ma ruszyć rozbiórka Mostu Uniwersyteckiego. Prace będą prowadzone nocami, ale będą okresy, kiedy trzeba będzie je prowadzić nawet w dzień. Będzie to oznaczało 2- 3 dniowe przerwy w ruchu tramwaju.

- W tej chwili opracowywana jest koncepcja rozbiórki Mostu Uniwersyteckiego. Chcemy przygotować kilka wariantów, ale jest za wcześnie, by mówić o szczegółach - twierdzi Kazimierz Skałecki, dyrektor poznańskiego Zarządu Dróg Miejskich.

By uzyskać wszystkie zgody na rozbiórkę mostu trzeba zgody PKP, bo niezbędne będzie wyłączanie napięcia w trakcji kolejowej. Ze względu na konieczność przełączenia światłowodów musi być powiadomiony nawet BOR.

Na pocieszenie pozostaje wiadomość, że ruch na ulicy Roosevelta będzie przywrócony do końca tego roku.

WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski