Poznań: Reklamy pod kontrolą urzędników

Karolina Koziolek
Elementy szpecące przestrzeń i zakłócające jej charakter często są przedmiotem interwencji zgłaszanych do Urzędu Miasta - twierdzi Piotr Sobczak, architekt miasta Grzegorz Dembiński
Poznaniacy coraz częściej interweniują w sprawie nielegalnych, niedbale zamontowanych reklam. Chaos reklamowy zaczyna irytować coraz więcej mieszkańców. Na wtorkowej sesji radni zdecydują, czy Poznaniowi potrzebna jest uchwała reklamowa. Nowe przepisy mają uregulować warunki ustawiania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.

Piotr Sobczak, architekt miasta zwraca uwagę, że w przestrzeni publicznej reklam i urządzeń reklamowych jest zwyczajnie zbyt wiele. Jego zdaniem reklamy są niskiej jakości, usytuowane w przypadkowy sposób, wykonane z kiepskich materiałów i zamontowane byle jak.

- To wszystko spowodowało konieczność przyjęcia regulacji prawnych w celu poprawy jakości krajobrazu - tłumaczy Sobczak w odniesieniu do uchwały.

Nowe przepisy jasno określą z czego materiały reklamowe mogą zostać wykonane oraz jak powinny być zamontowane. Przede wszystkim określą wielkość urządzeń oraz ich umiejscowienie.

Miasto zostanie podzielone na cztery strefy. Najostrzejsze przepisy będą dotyczyły Starego Miasta. Drugi obszar obejmie śródmieście wchodzące w obręb Ringu Stübbena, na który składa się historyczne centrum miasta. Kolejny obszar to Łazarz, Grunwald, Jeżyce, Wilda, Śródka. Ostatnia, czwarta strefa obejmie pozostałą część miasta, przede wszystkim poznańskie osiedla Piątkowo i Rataje.

Założenia uchwały mają być przedstawione publicznie jeszcze w maju. Jak zapowiada plastyk miejski staną się przedmiotem konsultacji z przedsiębiorcami i mieszkańcami Poznania.

- Chcemy dyskutować z mieszkańcami na temat zmian, które zostaną wprowadzone. W ramach konsultacji odbędą się warsztaty, być może zorganizujemy konferencję. Zadamy pytania o sytuację reklamową drogą ankietową czy sondażową - wylicza Piotr Libicki.

Konsultacje potrwają do września. Potem opracowany zostanie właściwy kształt uchwały. Dokument ma zostać przyjęty w pierwszej połowie 2018 roku.

Uchwała da możliwość karania przedsiębiorców za niedostosowanie urządzeń reklamowych do obowiązujących przepisów. Będzie ona stanowić 40-krotność opłaty reklamowej, którą będą zobowiązani płacić przedsiębiorcy.

ZOBACZ TAKŻE
Podgórze straszy nielegalną reklamą:

Źródło: dziennikpolski24.pl

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

CZEMU NIE PISZECIE O CYGANACH Z LECHICKIEJ KTÓRZY ZNĘCAJĄ SIE NA PSACH, i o tym , że odebrano im 20 psów z czego 8 musiało zostać uśpionych

k
kasienka

..szczegolmie reklama przeciw Berecikowemu Glabawi- zaKODowanej POdrobce prezydenta miasta, z POznanskiego zascianka jest zbedna.. zalatwi sie sam wyautowaniem w niebyt POlityczny...

K
Kryl

Karać, regulować, karać, regulować. Ludzie nie mogą mieć za dużo wolności.

p
pior

Kazuka z Agory jest prezesem Ams, największej agencji w Polsce sprzedającej powierzchnie pod wydruki wielkoformatowe. Czysty zysk, tablice stoją co M-c za każda 3000zl... czy ktoś ich ruszy?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3