Zarząd Transportu Miejskiego przeznaczył na utrzymanie i rozwój Poznańskiego Roweru Miejskiego przez następne cztery sezony prawie 31 mln zł. Dzięki tej kwocie sfinansowane zostanie utrzymanie systemu 3. generacji (w skład którego wchodzi 109 stacji i 1200 rowerów, w tym 20 rowerków dziecięcych i 72 z fotelikami do przewozu) oraz uruchomienie systemu 4. generacji.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, w 2019 roku do dyspozycji użytkowników oddanych zostanie 435 rowerów 4. generacji, w kolejnych trzech latach przybędzie ich 261 (po 87 w każdym roku). W systemie pojawi się też nowość: 30 rowerów elektrycznych.
Rowerów 4. generacji nie trzeba będzie zostawiać w stojakach przy terminalach, lecz w wyznaczonych strefach: w ścisłym centrum oraz w tzw. wirtualnych stacjach zlokalizowanych w sąsiedztwie obecnych stacji, a także w miejscach, w których nie ma stacji 3. generacji.
W latach 2019-2022 za uruchomienie oraz zarządzanie i utrzymanie systemu roweru miejskiego w Poznaniu będzie odpowiadała spółka NB Poznań. Firma stworzy strony internetowe oraz aplikacje opisujące zasady funkcjonowania systemów i korzystania z nich, umożliwiające rejestrację, dokonywanie opłat oraz przekazywanie uwag i reklamacji. Utworzy także Biuro Obsługi Klienta umożliwiające elektroniczną oraz telefoniczną obsługę użytkowników.
Co warto wiedzieć?
- Warunkiem korzystania z roweru publicznego od 2019 roku będzie utrzymanie stanu konta użytkownika na poziomie minimum 20 zł.
- Nie zmieni się bezpłatny czas korzystania z roweru - 20 minut (a w przypadku posiadania ważnego imiennego biletu okresowego na strefę A - do 30 minut).
- Standardowy sezon będzie trwać od początku marca do końca listopada. W przyszłym roku będzie mógł zostać przedłużony maksymalnie o jeden miesiąc, natomiast od 2020 roku - w przypadku rowerów 3. generacji - nawet o trzy miesiące (sezon rowerów 4. generacji nadal będzie mógł być wydłużany o miesiąc).
- W 2019 r. będzie funkcjonowało w Poznaniu 97 stref postoju rowerów, w 2022r. - 120. Strefa Centrum to obszar wewnątrz I ramy komunikacyjnej. Będą działały również strefy w obrębie lub bezpośrednim sąsiedztwie stacji roweru 3. generacji oraz w nowych wyznaczonych lokalizacjach. Za dokonanie zwrotu roweru 4. generacji poza strefą postoju rowerów naliczona zostanie opłata.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?