Poznań: Tunel przy ul. Czechosłowackiej czeka na naprawę. Jest ograniczenie do 20 km/godz.

Grzegorz Okoński
Tunel pod przejazdem kolejowym w ciągu ulicy Czechosłowackiej wciąż jeszcze nadaje się do eksploatacji, choć z ograniczeniem. Ale przynajmniej jego nawierzchnia musi być naprawiona.

Przypomnijmy – jako pierwsi pisaliśmy w lutym, że na początku roku obniżyła się jezdnia i powstał próg, ponadto woda wyciekała spod lamp na ścianach, tworząc lodowe zacieki. Ponieważ roczny dopiero obiekt drogowy objęty jest czteroletnią rękojmią, wykonawca prac podjął wówczas badania, mające na celu ustalenie przyczynę awarii.

Obecnie próg wybijający w górę szybciej jadące samochody widoczny jest na pasie od strony Dębca w kierunku Górczyna. Na nim też, przed wjazdem do tunelu zainstalowano znak ograniczenia prędkości do 20 km/godz. (wcześniej ograniczenie mówiło o 30 km/godz.). Pod pierwszą częścią wiaduktu, patrząc od tej strony ustawione są odblaskowe słupki, oddzielające od ruchu zatoczkę autobusową, a przystanki po obu stronach tunelu są zamknięte. Zatoczka również jest uszkodzona – widać w niej wyraźny próg, który podniósł w górę część kostek brukowych.

Spory płaski garb utrzymuje się na odcinku kilku metrów, a za nim jezdnia opada i do wylotu tunelu nie ma już z nią kłopotów. Garb częściowo wchodzi na pas w kierunku Dębca, ale tu nie jest tak uciążliwy i nie ma na tej nitce ograniczenia prędkości.

Jak sygnalizuje nasz Czytelnik, każdego dnia pokonujący ten odcinek w obie strony, ma wrażenie, że jezdnia zapada się po obu stronach garbu jeszcze bardziej. Za to widać, że usunięto ślady po wyciekach wody spod lamp, a wszystkie żarówki w kloszach są sprawne.

Wielu kierowców zapomina o kilku podstawowych przepisach. W ten sposób nie tylko narażają się na mandat w wysokości nawet do 500 zł, ale również stwarzają zagrożenie na drodze. Zobacz 10 najczęściej zapominanych przepisów drogowych!Przejdź do kolejnego slajdu --->

10 przepisów drogowych, które często łamiemy, bo o nich... z...

Kolej zapewnia, że wiadukt nad tunelem jest na bieżąco monitorowany przez jej służby diagnostyczne.

- Część kolejowa wiaduktu jest bezpieczna – mówi Zbigniew Wolny z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Po szczegółowym sprawdzeniu wiaduktu wszystkie usterki, łącznie z zaciekiem na ścianie wiaduktu znajdują się na terenie wybudowanym w ramach inwestycji realizowanej przez miasto Poznań.

Zarząd Dróg Miejskich powiadomił o usterkach generalnego wykonawcę przebudowy ul. Czechosłowackiej, firmę Strabag, i wystąpił o przeprowadzenie napraw wynikających z rękojmi. Dopóki jezdnia może być używana, będzie podtrzymywał ograniczenie prędkości dla bezpieczeństwa kierowców.

Z kolei Strabag Sp. z o.o. zapewnił, że w ramach realizacji inwestycji wykonał wszelkie prace objęte projektem, którego przygotowanie leżało po stronie inwestora. Tym samym usterki nie mają być efektem błędnie wykonanych robót. Firma zleciła jednak dwie ekspertyzy – niezależny ekspert przeprowadził analizę usterek, w tym przyczyny podniesienia płyty jezdni, a do tego wykonano badania georadarem.

O wynikach badań i spodziewanych pracach naprawczych napiszemy wkrótce.

POLECAMY:

Czy dogadasz się z poznaniakiem? [SPRAWDŹ]

Co kryje się w Poznaniu? Tu było niewielu!

Najpopularniejsze nazwiska żeńskie w Wielkopolsce

Sprawdź, czy jesteś bystry [QUIZ]

Wszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]

Quizy gwarowe, które pokochaliście [SPRAWDŹ SIĘ]

ZOBACZ TEŻ: Riksza rowerowa dla seniorów w Poznaniu

Autor filmu: Franciszek Sterczewski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pyrlander
Postawienie znaku ograniczenia prędkości to działanie pozorne - mało kto przestrzega. To tylko kwestia czasu, gdy jakiś wariat wyskoczy na nierówności w powietrze i wleci na czołówkę na pas w przeciwnym kierunku.
P
Pasażer linii 49.
"przystanki po obu stronach tunelu są zamknięte"
... a ja się pytam dlaczego nie ma o tym NIGDZIE żadnej informacji?
Ani na stronie MPK Poznań, ani na stronie ZTM Poznań, ani na przystankach.
Jakiś czas temu jechałem autobusem "49" w kierunku Dębca i chciałem wysiąść (oraz 4 inne osoby) na przystanku "Czechosłowacka - Tunel" a kierowca się nie zatrzymał. Nikt poza kierowcą nie był poinformowany o zamknięciu przystanku.
Uważam za absurdalne i bezcelowe zamknięcie przystanku w kierunku Dębca. Znajduje się już poza obrębem tunelu i nie ma tam żadnych uszkodzeń.
Po zamyka się obydwa przys
S
Staszek
Jesteś frustratem, a takie sytuacje są dla Ciebie pożywką. Może już czas wziąć na wstrzymanie?
k
kibol
Ale za to mamy najdroższą autostradę na świecie.
E
Eustachy
Naprawa tunelu na Dębcu priorytetem prezydenta!!!!
i
inżynier
Poznań ma długo-letnie tradycje w realizacji trudnych technologicznie i skomplikowanych logistycznie przedsięwzięć budowlanych takich jak np. rondo 'kaponiera', czy też mieniony w artykule tunel na Dębcu. O skali trudności świadczyć może w obu przypadkach to, że budowa trwa zawsze od 2 do 4 razy dłużej niż powinna i że po oddaniu do eksploatacji zawsze coś cieknie, przecieka, wypacza się, pęka, wybrzusza, odpada, wyłamuje się, deformuje się czy też podobne przeciwności losu. Co tam budowa mostu drogowego we Francji tzw. wiaduktu w Millau o dł. 2,5 km (czas budowy 3 lata), czy też Tunelu Lærda w Norwegii o dł. 24 km (czas budowy: 5 lat) - kaponiera i tunelik na Dębcu to są prawdziwe wyzwania dla inżynierów z miasta z podobno jedną z najlepszych politechnik w kraju.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie