Poznański Rower Miejski wystartował 15 kwietnia 2012 roku z siedmioma stacjami i 80 rowerami. Od tego czasu liczba stacji się potroiła, przybyło także więcej rowerów. W ostatnich latach poznaniacy bardzo się przekonali do tego środka transportu. A im więcej rowerów, tym więcej użytkowników (obecnie jest ich ponad 135 tysięcy) - a także wypożyczeń. Jeszcze w trakcie obecnego sezonu Poznań będzie świętował 3 miliony wypożyczeń.
W ciepłym kwietniu i maju więcej osób korzystało z dwóch kółek, niż w deszczowym czerwcu i lipcu. Niewiele zmienił się średni czas jazdy mieszcząc się w darmowych 20 minutach. Obecnie to 17:18.
W czołówce najpopularniejszych tras jest od kilku sezonów ta prowadząca z os. Sobieskiego do UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa (i z powrotem). Powodzeniem cieszą się też odcinki na Ratajach, np. Kórnicka - os. Lecha. W tej części Poznania powstało w 2018 roku najwięcej nowych stacji – osiem.
W przyszłym sezonie szykują się spore zmiany w systemie PRM. Oprócz 1200 jednośladów w funkcjonujących obecnie na terenie Poznania stacjach, poznaniacy będą mogli korzystać z tzw. rowerów czwartej generacji. Docelowo ma ich być 800. W przeciwieństwie do obecnych będzie je można pozostawić w dowolnym lub wyznaczonym miejscu, ale bez potrzeby wpięcia w stację.
- Rok 2018 jest ostatnim, w którym obowiązuje umowa z firmą Nextbike. Przy okazji nowego przetargu, który zostanie rozpisany, postanowiliśmy więc rozwinąć PRM o rowery czwartej generacji. W przyszłym roku po Poznaniu ma jeździć 500 takich jednośladów, a w kolejnych trzech latach, co roku będzie ich przybywać o kolejnych 100. Łącznie w 2022 roku do dyspozycji mieszkańców będzie więc ponad 2000 rowerów – wyjaśniał Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania, podczas konferencji o przyszłości PRM w Poznaniu.
Równocześnie będą funkcjonowały dwa systemy – 1227 rowerów trzeciej generacji i - docelowo - 800 czwartej generacji. Wszystkie jednoślady będą posiadać nadajniki GPS oraz zamki blokujące.
Wyznaczone zostaną strefy - tzw. wirtualne stacje - w których użytkownicy będą mogli zwracać rowery - w sąsiedztwie obecnych punktów oraz nowe miejsca, w których brakuje stacji 3 generacji. Nie zmienią się ogólne zasady korzystania z PRM oraz taryfa opłat. Obecne rowery i stacje zostaną - w uzasadnionych przypadkach będzie można zmienić ich lokalizację.
Zobacz też:
POLECAMY:
Najgorsze mieszkania do wynajęcia
Poznań: Najlepsze burgery w Poznaniu [TOP10]
Najdziwniejsze ogłoszenia na klatkach schodowych
Najpiękniejsze Rolniczki w Polsce
Wszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]
Skąd się wzięły nazwy tych miejsc w Poznaniu?
Popisy na BMX w Lesznie na Concrete Slabs Contest 2018 - zobacz wideo:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?