Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: W tym roku już milion razy wypożyczono rower miejski

MRT
W połowie sezonu, 25 lipca wypięto ze stacji milionowy rower miejski. Urzędnicy przewidują, że do końca roku liczba wypożyczeń wzrośnie do 1,7 mln. Użytkownicy mogą wypożyczać rowery ze 116 stacji rozlokowanych po całym mieście.
W połowie sezonu, 25 lipca wypięto ze stacji milionowy rower miejski. Urzędnicy przewidują, że do końca roku liczba wypożyczeń wzrośnie do 1,7 mln. Użytkownicy mogą wypożyczać rowery ze 116 stacji rozlokowanych po całym mieście. Łukasz Gdak
W połowie sezonu, 25 lipca milionowy raz wypięto ze stacji rower miejski. Urzędnicy przewidują, że do końca roku liczba wypożyczeń wzrośnie do 1,7 mln. Użytkownicy mogą wypożyczać rowery ze 116 stacji rozlokowanych po całym mieście.

Poznański Rower Miejski wystartował 15 kwietnia 2012 roku z siedmioma stacjami i 80 rowerami. Od tego czasu liczba stacji się potroiła, przybyło także więcej rowerów. W ostatnich latach poznaniacy bardzo się przekonali do tego środka transportu. A im więcej rowerów, tym więcej użytkowników (obecnie jest ich ponad 135 tysięcy) - a także wypożyczeń. Jeszcze w trakcie obecnego sezonu Poznań będzie świętował 3 miliony wypożyczeń.

W ciepłym kwietniu i maju więcej osób korzystało z dwóch kółek, niż w deszczowym czerwcu i lipcu. Niewiele zmienił się średni czas jazdy mieszcząc się w darmowych 20 minutach. Obecnie to 17:18.

W czołówce najpopularniejszych tras jest od kilku sezonów ta prowadząca z os. Sobieskiego do UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa (i z powrotem). Powodzeniem cieszą się też odcinki na Ratajach, np. Kórnicka - os. Lecha. W tej części Poznania powstało w 2018 roku najwięcej nowych stacji – osiem.

W przyszłym sezonie szykują się spore zmiany w systemie PRM. Oprócz 1200 jednośladów w funkcjonujących obecnie na terenie Poznania stacjach, poznaniacy będą mogli korzystać z tzw. rowerów czwartej generacji. Docelowo ma ich być 800. W przeciwieństwie do obecnych będzie je można pozostawić w dowolnym lub wyznaczonym miejscu, ale bez potrzeby wpięcia w stację.

- Rok 2018 jest ostatnim, w którym obowiązuje umowa z firmą Nextbike. Przy okazji nowego przetargu, który zostanie rozpisany, postanowiliśmy więc rozwinąć PRM o rowery czwartej generacji. W przyszłym roku po Poznaniu ma jeździć 500 takich jednośladów, a w kolejnych trzech latach, co roku będzie ich przybywać o kolejnych 100. Łącznie w 2022 roku do dyspozycji mieszkańców będzie więc ponad 2000 rowerów – wyjaśniał Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania, podczas konferencji o przyszłości PRM w Poznaniu.

Równocześnie będą funkcjonowały dwa systemy – 1227 rowerów trzeciej generacji i - docelowo - 800 czwartej generacji. Wszystkie jednoślady będą posiadać nadajniki GPS oraz zamki blokujące.

Wyznaczone zostaną strefy - tzw. wirtualne stacje - w których użytkownicy będą mogli zwracać rowery - w sąsiedztwie obecnych punktów oraz nowe miejsca, w których brakuje stacji 3 generacji. Nie zmienią się ogólne zasady korzystania z PRM oraz taryfa opłat. Obecne rowery i stacje zostaną - w uzasadnionych przypadkach będzie można zmienić ich lokalizację.

Zobacz też:

Na których ulicach najczęściej użytkownicy jednośladów są szczególnie narażeni na wypadek? Zobaczcie ranking ------>

Które ulice w Poznaniu są najbardziej niebezpieczne dla rowe...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski