Trwają prace nad przygotowaniem uchwały krajobrazowej, która określi m.in. zasady umieszczania szyldów oraz reklam. Zebrano już uwagi do proponowanych zapisów w projekcie. Jej celem jest uporządkowanie przestrzeni publicznej, wyeliminowanie z niej chaosu reklamowego.
Miasto podzielono na cztery obszary: staromiejski (najstarsza część Poznania), centrum i dzielnice historyczne, zurbanizowany (osiedla mieszkaniowe, tereny usługowe i przemysłowe), przyrodniczy (kliny zieleni). Na terenie każdego z nich obowiązują inne zasady ustawiania szyldów czy bilbordów. Wszędzie jednak reklamy nie mogą być zbyt duże i nadmiernie jaskrawe.
Przygotowano już broszurę „Szyldownik”, która stanowi poradnik dla małych i średnich firm, która pomoże im właściwie oznakować sklep czy restaurację, wskaże formę i rozmiar szyldu, miejsce, w którym należy go umieścić. „Szyldownik” jest dostępny na stronie poznan.pl/krajobrazowa lub w formie papierowej w biurze obsługi mieszkańca Wydziału Urbanistyki i Architektury (plac Kolegiacki 17, pokój 340 lub 342).
Zobacz też:
TM - Do zobaczenia - odcinek 55 - nowe seriale polskie i zagraniczne marzec 2018:
źródło: telemagazyn.pl/x-news.pl.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?