Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklamy bez pozwolenia będą musiały zniknąć. Poznańska uchwała krajobrazowa wchodzi w życie. Grożą dotkliwe kary

WB
Od 21 lutego 2023 roku w stolicy Wielkopolski zaczyna obowiązywać poznańska uchwała krajobrazowa. Określa ona zasady i warunki umieszczania urządzeń oraz tablic reklamowych, a także obiektów małej architektury i ogrodzeń.Zobacz więcej zdjęć ---->
Od 21 lutego 2023 roku w stolicy Wielkopolski zaczyna obowiązywać poznańska uchwała krajobrazowa. Określa ona zasady i warunki umieszczania urządzeń oraz tablic reklamowych, a także obiektów małej architektury i ogrodzeń.Zobacz więcej zdjęć ---->Miasto Poznań
21 lutego w Poznaniu zaczyna obowiązywać poznańska uchwała krajobrazowa. W praktyce oznacza to, że wszelkiego rodzaju reklamy zainstalowane bez pozwolenia bądź niezgodne z zapisami uchwały będą musiały zostać zlikwidowane. Te podmioty, które zainstalują reklamy niezgodnie z przepisami, czekają duże kary. Co jeszcze się zmieni?

Poznańska uchwała krajobrazowa

Od 21 lutego 2023 roku w stolicy Wielkopolski zaczyna obowiązywać poznańska uchwała krajobrazowa. Określa ona zasady i warunki umieszczania urządzeń oraz tablic reklamowych, a także obiektów małej architektury i ogrodzeń.

- Poznaniacy cenią sobie porządek i estetykę. Wejście w życie dokumentu ułatwi nam walkę z istniejącymi już nielegalnymi nośnikami i pozwoli wkomponować w przestrzeń publiczną nowe tak, by nie zaburzały one jej estetycznego ładu

- podkreślił Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

W praktyce oznacza to, że wraz z wejściem w życie uchwały krajobrazowej, pracownicy zespołu w Wydziale Urbanistyki i Architektury będą badać zgodność tablic i urządzeń reklamowych z nowymi zasadami. Będą mogli też wydawać decyzje administracyjne, w tym m.in. nakładać kary finansowe na podmioty niestosujące się do zapisów uchwały.

Kary te będą wymierzane za każdy dzień, w którym reklamy łamią przepisy. Według ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wynoszą one 40-krotność opłaty reklamowej, która jest liczona za każdy metr kwadratowy reklamy, za każdy dzień.

- Uchwała określa terminy na dostosowanie do jej przepisów legalnie umiejscowionych nośników reklamowych. Okresy te są różne dla poszczególnych części stolicy Wielkopolski. Dla obszaru staromiejskiego - 12 miesięcy, centrum i historycznych dzielnic - 2 lata, dla obszaru zurbanizowanego i przyrodniczego - 5 lat z wyłączeniem obiektów lub obszarów indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków, dla których ustalono termin 2 lat na dostosowanie

- czytamy na stronie miasta Poznania.

Wskazane okresy nie obowiązuje za to do tablic i urządzeń zainstalowanych bez wymaganych pozwoleń.

Poznaniacy mogą sami zgłaszać nośniki reklamowe wymagające weryfikacji pod kątem zgodności z uchwałą. Można to zrobić, wysyłając maila na adres [email protected]. W treści wystarczy zawrzeć: dokładny adres nośnika, numer działki oraz zdjęcie reklamy.

65. Enea Bal Sportowca Poznań:

od 16 lat
Od 15 lutego można składać już roczne zeznania podatkowe. W tym roku będą obowiązywać nowe przepisy. Pojawią się szanse na zyskanie większych pieniędzy. Uprzywilejowaną grupą mają być szczególnie rodziny, mogące skorzystać z szeregu ulg i odliczeń. Co trzeba zatem zrobić?Sprawdź informacje, które warto znać ---->

PIT dla rodziców. Można zyskać nawet 24 tysiące złotych zwro...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski