- Następca VW Craftera będzie miał ponad 7 metrów długości - mówi prezes VW Poznań Jens Ocksen. Będzie on kierowany na rynek europejski.
Po wybudowaniu zakładu w Białężycach koło Wrześni Volkswagen skupi się najpewniej na rynku azjatyckim, czyli Chinach i Indiach, a także na Ameryce Południowej. Ale póki co do końca grudnia tego roku na placu budowy pod Wrześnią ma być ustawionych 3500 betonowych słupów. Na nich oparta zostanie przyszła fabryka. Obecnie, jak mówi prezes Jens Ocksen, trwa wykonywanie odwiertów pod te słupy.
Na placu budowy wyznaczono miejsca postojowe dla 200 pojazdów ciężarowych dowożących materiały budowlane. Wiosną pracować ma tam 2,5 tys. robotników. Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł. Teren budowy obejmuje obszar 220 ha. W ramach inwestycji powstanie dział budowy karoserii, lakiernia oraz dział montażu. Produkcja samochodów winna rozpocząć się w roku 2016. Zamiar budowy nowej fabryki w Wielkopolsce koncern ogłosił w marcu w Poznaniu. Września powinna na tym bardzo zyskać. W porozumieniu z samorządem tego miasta mają powstać klasy patronackie kształcące przyszłych pracowników. Już w okresie budowy powinny wzrosnąć dochody miejscowych hotelarzy i prowadzących lokale gastronomiczne.
Po zakończeniu budowy zakładu we Wrześni zmodernizowany ma być też zakład w Poznaniu Antoninku. Istnieje on od ponad 20 lat w Poznaniu. Produkowane są w nim modele: VW Caddy oraz Transporter T5. W ubiegłym roku Antoninek opuściło 170.900 pojazdów.
- Musimy przebudować i unowocześnić nasz zakład dostosowując go tym samym do produkcji na bazie koncernowej platformy MQB. Oznacza to konieczność wybudowania nowej hali spawalni oraz wprowadzenie szeregu zmian w procesie technologicznym obecnej fabryki - mówi Szymon Trzebiatowski, członek zarządu VW Poznań. Dzięki tym modernizacjom koncern chce zabezpieczyć przyszłość poznańskiej fabryki.
Dla ujednolicenia terenów należących do spółki zamknięta będzie część ul. Smołdzinowskiej. Jest to jedna z dróg dojazdowych do sąsiedniego osiedla Zieliniec.
- Udało się nam wspólnie z mieszkańcami wypracować kompromis. W zamian za zamknięcie części ul. Smołdzi- nowskiej spółka zobowiązała się do budowy alternatywnego dojazdu na osiedle. Podpisaliśmy umowę z Urzędem Miasta Poznania o przebudowie układu komunikacyjnego. Przeznaczymy ponad 16 mln złotych - dodaje Szymon Trzebiatowski.
Źródło: To ostatnia taka fabryka
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?