Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga na fałszywe faktury za prąd

Marcin Idczak
O fałszywych fakturach za prąd oraz zamknięciu punktów obsługi klienta opowiada Michał Gramatyka, prezes spółki Enea Centrum. W ostatnich tygodniach do wielu mieszkańców Wielkopolski przychodzą fałszywe faktury z różnych firm. Część z nich opatrzonych jest logiem Enea. Jak się ustrzec przed przelaniem pieniędzy na konto oszustów?

Znamy to zjawisko, oszuści próbują co jakiś czas wyłudzać pieniądze od klientów właściwie wszystkich firm usługowych, które regularnie wysyłają faktury. W naszym przypadku ostatnio tych zdarzeń jest więcej. Sądzimy, że oszuści próbują wykorzystać to, że właśnie wprowadzamy poważne zmiany, które poprawią jakość obsługi klientów. Co najlepiej zrobić, gdy otrzymane pismo budzi wątpliwości? Zadzwonić na naszą infolinię (numer telefonu: 611 111 111) i dowiedzieć się, czy rzeczywiście wystawiliśmy dany rachunek. Nasze faktury często trafiają do wielu klientów w jednym czasie. Gdy my ją dostaliśmy, a nasi sąsiedzi nie, to też powinno wzbudzić wątpliwości. Współpracujemy z policją, mamy również własny zespół, który tropi przestępców. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości najlepiej się z nami skontaktować.

Czy dodzwonienie się na infolinię Enei jest łatwe?

Już od dłuższego czasu pracujemy nad rozwojem infolinii. Obecnie 80 procent połączeń jest przyjmowanych w ciągu pierwszych 30 sekund. Dodatkowo pracujemy nad tym, żeby zdecydowana większość spraw była załatwiana już podczas pierwszej rozmowy. Przed nami także inne wyzwania - latem powiększymy obsługę infolinii o dodatkowych 20 stanowisk pracy dla konsultantów.

Zamykacie punkt przy ul. Polnej w Poznaniu? Czy na zawsze? Dlaczego to robicie?

Nie, nie zamykamy tego punktu na zawsze. Jednak chcemy polepszyć obsługę klientów. Dlatego potrzebne są zmiany. Tam tworzyły się kolejki, było niewiele miejsc do parkowania. Konieczne stało się przeprowadzenie remontu. Rozpocznie się on 13 lipca i potrwa około trzech miesięcy. Na czas modernizacji przeniesiemy się na ul. Marii Panny 2. To bardzo dobra lokalizacja, choć niestety mniejsza. To oznacza, że będzie mniej stanowisk obsługi. Podobne prace przeprowadzimy w tym samym czasie w wielu większych miastach. W Wielkopolsce również w Lesznie.

Co zyskają klienci na przebudowie biura obsługi przy ul. Polnej?

Będą krócej czekać na obsługę. To przez nowy podział stanowisk i wprowadzenie systemu kolejkowego. Stworzymy więcej miejsc dla samochodów. Oczywiście trzeba pamiętać, że to niemal centrum miasta, gdzie zawsze występują problemy z parkowaniem. Ale za to łatwiej dojechać środkami komunikacji publicznej. Zmienią się także godziny otwarcia, tak by były dostosowane do potrzeb jak największej liczby klientów. Zimą planujemy otworzyć dodatkowy, nowy punkt w jednym z poznańskich centrów handlowych. Będzie on czynny w godzinach pracy galerii.

Kiedy będzie można załatwić sprawy przez internet. Sprawdzić fakturę, ewentualne zaległości, czy też podać stan licznika?

Prace nad elektronicznym biurem obsługi są już na finiszu. Najpierw wprowadzamy je w rejonie Szczecina, gdzie klienci mogą załatwiać sprawy on-line już od początku lipca. Później przyjdzie czas na Bydgoszcz. Na koniec zostawiamy największe grono odbiorców, czyli Wielkopolskę. To już kwestia kilku miesięcy, mieszkańcy Poznania i regionu z możliwości elektronicznego załatwiania spraw będą mogli korzystać już jesienią.

Czy coś się jeszcze zmieni?

Przygotowujemy się także do zmiany numerów kont bankowych, na które klienci wpłacają należności za energię. Dzięki temu zapewnimy większy wybór w sposobie opłacania rachunków i zwiększy się bezpieczeństwo tych wpłat. Będziemy o tym bardzo szeroko informować, także na łamach Głosu Wielkopolskiego, a na naszej stronie umieścimy wzory prawidłowych, nowych rachunków. Będzie można je porównać z tymi, które zamieszczane będą na fakturach. Wszystko po to, by nie dać szans potencjalnym oszustom. 

Wróć na stronę "Głosu Wielkopolskiego"

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski