Węższe jezdnie, czyli rewolucja w Poznaniu

    Węższe jezdnie, czyli rewolucja w Poznaniu

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Węższe jezdnie, czyli rewolucja w Poznaniu
    1/4
    przejdź do galerii

    Węższe jezdnie, czyli rewolucja w Poznaniu

    Urzędnicy zapowiadali, że ograniczą ruch w mieście i wkrótce tak się stanie. Zmiany uderzą w kierowców, zadowoleni będą z kolei rowerzyści.
    Jeśli ktoś wyjedzie w wakacje na dłużej z Poznania, to po powrocie będzie potrzebował nowego planu miasta. Do początku września zmieni się bowiem organizacja ruchu na wielu ulicach. - Liczymy, że łatwiej będzie się przyzwyczaić do nowinek komunikacyjnych, gdy będzie mniejszy ruch na drogach - mówi Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.

    Po jednym pasie
    Najważniejsze „nowinki” to powiększenie strefy Tempo 30. Na przełomie lipca i sierpnia ma ona swoim zasięgiem objąć niemal cały Święty Marcin, ul. Ratajczaka, 3 Maja, 27 Grudnia, pl. Wolności i fragment Al. Marcinkowskiego.

    Projekt zakłada zwężenie jezdni do jednego pasa ruchu, przeniesienie miejsc postojowych z chodników na jezdnię, wykonanie udogodnień dla rowerzystów (w tym pasów rowerowych, kontrapasów czy kontraruchu rowerowego).

    - Na południowej nitce ulicy Święty Marcin powstaną nowe miejsca postojowe i pojawią się parkomaty. Mogą się również pojawić koperty dedykowane dostawcom - zapowiada Tadeusz Nawalaniec.

    Na całym wspomnianym obszarze prędkość zostanie ograniczona do 30 km/h - Wszystkie skrzyżowania będą skrzyżowaniami równorzędnymi, na których pierwszeństwo posiada zawsze pojazd (auto, rower) znajdujący się po prawej stronie, a w każdym przypadku tramwaj - zaznacza zastępca dyrektora ZDM.

    Oprócz tego, że niemal wszystkie ulice mają mieć dla kierowców po jednym pasie, to będzie wprowadzony także zakaz jazdy po części pl. Wolności (od strony księgarni Świętego Wojciecha).

    Zgodnie z planem ulice w centrum mają mieć tylko po jednym pasie ruchu
    Nie będzie także przejazdu dla aut z 27 Grudnia w ul. Mielżyńskiego (przy Okrąglaku). Termin wprowadzenia tych zmian drogowcy określają na przełom lipca i sierpnia. Dłużej może potrwać jedynie przerabiane lub likwidowanie sygnalizacji świetlnych. Jednak całość zmian będzie wprowadzona jeszcze w wakacje.

    1 3 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (51)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Popierniczyło nieźle "elitę" tej Porażki Obywatelskiej

    szczurek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Zwiedziłem kawałek świata, widziałem różne rozwiązania drogowe, przyglądałem się organizacji ruchu w Londynie. I ten ostatni przykład jest bardzo ciekawy - bardzo wąskie ulice są bardzo często...rozwiń całość

    Zwiedziłem kawałek świata, widziałem różne rozwiązania drogowe, przyglądałem się organizacji ruchu w Londynie. I ten ostatni przykład jest bardzo ciekawy - bardzo wąskie ulice są bardzo często dwukierunkowe (!). Nie przeszkadza nikomu fakt przeciskania się tymi uliczkami autobusów, chociaż trzeba przyznać, że mają najczęściej buspasy. W tym maleńkim centrum Poznania ktoś uparł się na jednokierunkowe arterie, które zamiast coś ułatwić korkują miasto. Spróbujecie dostać się ze strony południowo - wschodniej na zachodnią w godzinach szczytu. Kościuszki, Ratajczaka prowadzą w tym samym kierunku. Do tego praktycznie wyłączone z ruchu części Alei Niepodległości przy Operze i Auli Uniwersyteckiej, Auli Akademii Muzycznej. W Londynie taka rozrzutność byłaby nie do pomyślenia (chodzi mi o niewykorzystanie ciągu: Wieniawskiego - Towarowa). Ech... szkoda gadać po próżnicy...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niech sobie Jaśkowiak urządzi drogę dla rowerów w swoim gabinecie

    kapslock (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

    jw.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Chujnia

    Wkurwiony (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 10

    K****,co za ćwoki siedzą w tych urzędach i tak popierdolone pomysły realizują.
    Potem wszyscy dziwią się,że w Poznaniu spada liczba mieszkańców,bo jak tu k**** żyć.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    anty PZety

    P (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

    Wypad do swojej altny na polu zwanej apartampntem PZecie.... ahahha

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pytanie

    Poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    Skoro miasto tak bardzo wspiera rowerzystów - co takiego robi, by ukrócić kradzieże rowerów?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    aha tej

    bimba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    to się zmieni w jeden wielki korek :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ciekawość

    kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    W pierwszym odruchu - jako kierowca - pomyślałem, że urzędnicy zwariowali. Bo faktem jest, że żaden urzędnik nie jest do końca ten-tego. No ale teraz sam jestem ciekaw, co z tego wyniknie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ważne!

    x (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Post nie na temat, chociaż dotyczy rowerzystów. Jeżeli jedziecie sobie w upale na wycieczkę po mieście - to wasz problem. Ale jak już ciągnięcie za sobą na krótkiej smyczy psa "żeby się wybiegał",...rozwiń całość

    Post nie na temat, chociaż dotyczy rowerzystów. Jeżeli jedziecie sobie w upale na wycieczkę po mieście - to wasz problem. Ale jak już ciągnięcie za sobą na krótkiej smyczy psa "żeby się wybiegał", to zwykłe dręczenie zwierzęcia. Pies biegnie z wywieszonym językiem, bez możliwości odpoczynku, przez wiele setek metrów i zapewne bez zapasu wody w plecaku pana lub pańci. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Marzę by Poznań wreszcie mógł czymś się chwalić

    Czytelnik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 7

    Sama idea słuszna i nawet wygląda fajnie. Niestety dopóki w Centrum jest większość urzędów (sądy, ZUS, paszporty, UM ...), to mamy tu przykład ograniczania dostępu i/lub utrudniania życia...rozwiń całość

    Sama idea słuszna i nawet wygląda fajnie. Niestety dopóki w Centrum jest większość urzędów (sądy, ZUS, paszporty, UM ...), to mamy tu przykład ograniczania dostępu i/lub utrudniania życia mieszkańcom, a zadanie urzędników jest odwrotne. Tak, czy siak trzymam kciuki by wreszcie coś w tym mieście się udało i by można się tym chwalić.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Czytelnik" - Ty chyba jesteś kobietą

    zaprzeczasz sama sobie tak jak tylko kobieta to potrafi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 5

    Nie musisz marzyć.
    Już teraz możesz sie pochwalić.
    "Poznańskim ziemniaczanym geniuszem komunikacyjnym
    który zapewnia poznaniakom w centrum miasta
    jednopasmowe, wyasfaltowane wiejskie drogi....rozwiń całość

    Nie musisz marzyć.
    Już teraz możesz sie pochwalić.
    "Poznańskim ziemniaczanym geniuszem komunikacyjnym
    który zapewnia poznaniakom w centrum miasta
    jednopasmowe, wyasfaltowane wiejskie drogi.
    Śmiało możesz zapewnić tych którym chcesz się pochwalić,
    że wzdłuż naszych wiejskich uliczek,
    już wkrótce na klombach,
    zamiast kwiatów zakwitną pyry"zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Naczelnik ZDM Alicja Kuka

    Dr Nawalaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

    Tutaj warto wspomnieć, że Naczelnikiem Inżynierii Ruchu w ZDM jest Pani Alicja Kuka (dawniej pracująca w GDKiA) https://www.facebook.com/alicja.kuka?fref=ts

    Może warto dać jej szansę i niech się...rozwiń całość

    Tutaj warto wspomnieć, że Naczelnikiem Inżynierii Ruchu w ZDM jest Pani Alicja Kuka (dawniej pracująca w GDKiA) https://www.facebook.com/alicja.kuka?fref=ts

    Może warto dać jej szansę i niech się wypowie. To najwyższej klasy specjalistka.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    niech Pani Alicja Kuka

    choć powie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 5

    czy jest feministką, czy kocha LGBT itp.
    Przynajmniej będziemy wiedzieli czego się spodziewać.
    Osobne ścieżki rowerowe dla feministek i osobne dla LGBT mogą być.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kolesie

    goo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

    – Chcemy uniknąć takiej sytuacji, jaka miała miejsce w Poznaniu, gdzie wybory na prezydenta miasta wygrał kandydat, który był kompletnie nieprzygotowany do rządzenia – W rządzeniu miastem nie liczy...rozwiń całość

    – Chcemy uniknąć takiej sytuacji, jaka miała miejsce w Poznaniu, gdzie wybory na prezydenta miasta wygrał kandydat, który był kompletnie nieprzygotowany do rządzenia – W rządzeniu miastem nie liczy się tylko PR. Chcemy lepszego Poznania i lepszej Wielkopolski – mówił Goździor. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłych wyborach samorządowych Nowoczesna wystawi swojego kandydata na prezydenta Poznania.

    Czytaj więcej: http://www.gloswielkopolski.pl/wiadomosci/poznan/a/ryszard-petru-w-poznaniu-nowoczesna-zbroi-sie-przed-wyborami-zdjecia,10125116/zwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY