Jak pamiętamy, mająca swą siedzibę w wielkopolskim Kostrzynie Biedronka w niedzielę 4 lutego wysłała do uczestników swojego programu Moja Biedronka wiadomości o nadchodzących promocjach, m.in. na masło.
– Ale w sms-ie podano nie tylko zasady promocji Biedronki, ale też informację, że w Lidlu jest drożej. Czegoś takiego jeszcze nie było. Jednym z promocyjnych produktów było masło. W poniedziałek 5 lutego masło extra Mleczna Dolina 200g miało kosztować w Biedronce 2,95 zł za sztukę (przy zakupie 3 sztuk, z kartą i limitem 6 sztuk)
– podał Super Express.
Mająca swą siedzibę w wielkopolskim Kostrzynie sieć wskazała, że w Lidlu podobne masło jest o 16 proc. droższe (3,45 zł), co miało wynikać z gazetki konkurencji. Na odpowiedź Lidla z siedzibą w wielkopolskich Jankowicach nie trzeba było długo czekać.
– Lidl podniósł rękawicę i przystąpił do "wojny o masło" – obniżył cenę masła do 2,85 zł (przy zakupie trzech sztuk), a więc o 10 gr taniej niż w Biedronce. Biedronka nie dała za wygraną i kilkadziesiąt minut później obniżyła ceny masła jeszcze bardziej, do 2,80 zł za sztukę (również przy zakupie trzech sztuk)
– wylicza businessinsider.com.pl.
Przy okazji sieć pozwoliła sobie na uszczypliwości względem konkurenta. Lidl na kampanię Biedronki odpowiedział w swojej gazetce: "SMS-y dostaję tylko od męża i mamusi, a zakupy robię w Lidlu".
Sprawie – jak podaje bankier.pl – obiecuje się przyjrzeć Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, mają bowiem napływać do niego skargi ws. wiadomości wysyłanych przez Biedronkę.
– Otrzymujemy skargi konsumentów na wiadomości wysyłane przez Jeronimo Martins Polska i je analizujemy wyłącznie pod kątem możliwości naruszenia zbiorowych interesów konsumentów
– przekazało biuro prasowe Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w komunikacie dla Gazeta.pl.
Do udziału w wojnie cenowej przyłączyła się właśnie kolejna wielkopolska sieć z siedzibą w Swadzimiu – Intermarché.
– Od 12 lutego br. (poniedziałek) sieć Intermarché obniża ceny regularne aż 500 produktów z podstawowych kategorii spożywczych i do domu takich jak nabiał, wędliny, napoje czy chemia
– napisano w komunikacie nadesłanym do naszej redakcji.
– Rywalizacja cenowa sieci rozpędza się, bo konsumenci nadal w dobie sporej inflacji szukają niskich cen. Sieci starają się do nich dotrzeć na różne sposoby, ale to, co zrobiła Biedronka, wydaje się być początkiem nowego wymiaru tej rywalizacji
– oceniają aktualną sytuację wiadomoscihandlowe.pl.
Do medialnej wojenki na razie nie przystąpiło wielkopolskie Dino. Z pewnością nie weźmie w niej również udziału mająca swą siedzibę w Poznaniu Żabka.
Największe sieci handlowe w Polsce (przychody w 2023 r. w mld zł; źródło: Forbes):
1. Biedronka (siedziba: Kostrzyn, woj. wielkopolskie): 85,03
2. Lidl (siedziba: Jankowice, woj. wielkopolskie): 33,37
3. Eurocash (siedziba: Komorniki, woj. wielkopolskie): 30,86
4. Dino (siedziba: Krotoszyn, woj. wielkopolskie): 19,80
5. Żabka (siedziba: Poznań, woj. wielkopolskie): 16,00
6. Lewiatan (siedziba: Włocławek, woj. mazowieckie): 15,30
7. Kaufland (siedziba: Wrocław, woj. dolnośląskie): 14,49
8. Auchan (siedziba: Piaseczno, woj. mazowieckie): 11,15
9. Carrefour (siedziba: Warszawa, woj. mazowieckie): 9,82
10. Netto (siedziba: Warszawa, woj. mazowieckie): 9,18
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Obserwuj nas także na Google News
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?